Värpfoder eller Allfoder?

Startat av Jacob, 28 Apr-10 kl 18:49

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 Gäst tittar på detta ämne.

skogsråetiskogen

De är värphybrider, bruna Lohmann. Får nog övergå till värpfor och se vad som händer....

Turnit

Om man ger spannmål, ska det vara krossat, eller går det med helt?

Ursäkta alla mina dumma frågor, vill ju bara att mina hönor ska ha det bästa!!   o:)
Bor på landet med mina goa ungar, höns, kaniner,ankor och busiga katter !

johe71

Citat från: Turnit skrivet 10 Maj-10 kl 06:34
Om man ger spannmål, ska det vara krossat, eller går det med helt?

Höns har inga som helt problem med att äta helt spannmål eftersom de har en muskelmage som fungerar som en liten kvarn. Men det går åt lite energi för hönan att "mala" spannmålet så man brukar räkna med att det går åt 5% mer spannmål om den är hel istället för krossad.

Bettyboop

Vad kostar en säck allfoder ?
Hur mycket är det i den?

Vad kostar värpfoder?
Och hur mycket är det i den?

Bor på härlig lantgård med Hästar, katter, kaniner, Rottweiler, Lohmanhöns, Dvärgkochin och Dvärgwyandotter. Odlar massor.

johe71

Citat från: Bettyboop skrivet 10 Maj-10 kl 08:28
Vad kostar en säck allfoder ? [...] Vad kostar värpfoder? [...] Och hur mycket är det i den?

granngården säljer säckar som innehåller 25 kg (tror även att de har någon sort som säljs i 15kg säck). Om jag inte minns helt fel så kostar allfodret runt 160 kr, värpfoder (de har ett par olika sorter) mellan 170-200 kr (samma intervall för koncentrat och startfoder)

Du behöver registrera dig eller logga in för att delta i forumet. Det är enkelt och gratis, välkommen : )

* Online just nu

494 Gäster, 5 användare
fri, tufsan67, Hantverkaren, Ingemar Johansson, ärt