Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Så händer det som inte får hända  (läst 1128 gånger)

tegamaka

  • Inlägg: 77
  • Dagen blir vad man gör den till
    • Uppland
Så händer det som inte får hända
« skrivet: 24 apr-10 kl 21:23 »
Vi hade tillträde 21maj.
Men idag vid lunch tid brann vårt hus ner.
Nu har vi ingenstans att bo från 4juni då vår lägenhet är såld.

Hur dåligt mår man inte, alla planer allt med hästarna,skaffa ankor m.m.
Kåbys Gård,hus på 109m2, lada på 100m2 och 6050m2 mark. Underbar man, dotter född-09, dotter kommer maj/juni-11. Tollartik -08, 2shettis sto -08, newforest sto-91, 3 katter.
www.tezz88.wordpress.com

Brukspatronen

  • Inlägg: 774
  • Bakåtsträvande Dåtidsromantiker
    • Hälsingland
SV: Så händer det som inte får hända
« Svar #1 skrivet: 24 apr-10 kl 21:28 »
Uscha, lider verkligen med dig.  :'(

ingegärdsgårn

  • Inlägg: 294
SV: Så händer det som inte får hända
« Svar #2 skrivet: 24 apr-10 kl 21:52 »

Hemskt!Hur blir det nu?
Vem tar över det nedbrända huset samt försäkringspengarna?

torbjorn

  • Inlägg: 13773
    • Medelpad
SV: Så händer det som inte får hända
« Svar #3 skrivet: 24 apr-10 kl 21:58 »
I ett sådant här fall brukar (eller åtminstone bör) försäkringsbolaget ta på sig att ordna tillfälligt boende åt den tillträdande fastighetsägaren lika väl som att ordna samma sak om huset hade brunnit ner utan att det var ägarbyte på gång.
Man får bara hoppas att säljaren har ordning på försäkringarna. Oftast brukar det stå i köpeavtalen för fastigheter att säljaren är skyldig att ha byggnaderna försäkrade mot brand etc från den dag kontraktet skrivs under till den dag då den nya ägaren tillträder.

Så mitt förslag i det här fallet är att dels lusläsa köpekontraktet och dels kontakta säljarens försäkringsbolag.

johena

  • Inlägg: 430
    • Dalarna
SV: Så händer det som inte får hända
« Svar #4 skrivet: 24 apr-10 kl 22:13 »
men fy så hemskt. jag har också varit med om en brand, och det är så oerhört overkligt. hoppas allt löser sig för er. kram.
33 år. bor i en skogsby mellan falun och rättvik. längtar efter snickeriverkstad, höns och en nordsvensk, men har fullt upp med gossar, odling och hundar just nu. men drömmen lever...


 


Dela detta:

* Inloggade just nu

428 gäster, 5 användare (1 dolda)
Niklas Forsberg, simon.arvestrand, Radar, Be

* Forum

* Om tidningen Åter



- Köpte numret främst för att jag tänker lära mig spinna, men förutom det fanns mycket annat intressant, som skötsel av naturbetesmarker och hoppfulla nybörjarbrev!
/Johanna W

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser