Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Är det samma temp i kläckaren oavsett olika ras ägg? Har någon ägg att skicka?  (läst 1201 gånger)

susanne78

• Det finns en anledning till allt!!
    • Medelpad
    • carolinehulinder.blogg.se
 Jag undrar... [/b] Kläcks gäss i samma tempratur som vanliga kycklingar/höns? Kan man alltså lägga in flera raser i samma kläckare fast det tar olika lång tid? :P

Åsså undrar jag om någon vänlig person har lust att skicka lite olika roliga ägg till mig.
Förslag? Är intresserad av både gäss och ovanliga höns raser.... ev ovanliga anksorter också.
Jag bor 20 m från älven Ljungan. Tillsammans med min man och våra 3 underbara döttrar.
Vi delar alla ett starkt djurintresse! På gården finns hästar, hundar, katter, kaniner och höns! :) Butikschef (På butiken Zizzi) som älskar jakt, fiske och naturen i sin storhet!!

grimbart

• fångstman/jägare söker uppdrag!!!
    • Västergötland
det går att kläcka i samma temp... höns 21dagar gäss 30dagar lite annat tillvägagångssätt med gåsägg..läs i gamla trådar... lägg in annons bland höns/fjäderfä sökes... finns många som skickar ägg ;)
Fjäderfän och kaniner

susanne78

• Det finns en anledning till allt!!
    • Medelpad
    • carolinehulinder.blogg.se
Tack så mycket för tips!! Ska kolla då!
Jag bor 20 m från älven Ljungan. Tillsammans med min man och våra 3 underbara döttrar.
Vi delar alla ett starkt djurintresse! På gården finns hästar, hundar, katter, kaniner och höns! :) Butikschef (På butiken Zizzi) som älskar jakt, fiske och naturen i sin storhet!!

Jennyt

• Västergötland
Ska inte ankor ha högre luftfuktighet?...... något jag fått för mig kanske..... jag har bara kläckt höns ::)
På gården samsas vi med tre katter, fyra hästar och ett helt gäng höns. Skånsk Blomme och Dvärg Kochin. Genbank för Svensk Blåanka sedan 2011.
Titta gärna in på www.jennysgröna.se

grimbart

• fångstman/jägare söker uppdrag!!!
    • Västergötland
ank och gåsägg ska sprayas med vatten och sånt... och luftas mm
Fjäderfän och kaniner

Dela detta:

* Inloggade just nu

399 gäster, 2 användare (1 dolda)
Undine

* Forum

* Om tidningen Åter

- Att jag läst samtliga gamla nummer som fanns att få tag på för utlåning av denna tidning säger väl en hel del om vad jag tycker om den. En del av dem har jag lånat flera gånger. Jag älskar tidningen! Den är idérik, hoppingivande, livsbejakande, inspirerande och informativ och får mig att sjuda av iver och verksamhetslust. Jag kommer att köpa gamla nummer några i taget och nu är det verkligen dags att starta en prenumeration!
/Anneli

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser