Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  ankan matvägrar - jag är orolig...  (läst 830 gånger)

Akkie

• Halland
    • Familjen Kallies
ankan matvägrar - jag är orolig...
« skrivet: 21 apr-10 kl 13:12 »
Jag har ett par av Sachsenanka som  är riktigt matglad och pigga. När det vankas mat springer de alltid runt fötterna och låter en hel del ;)

Men nu har honan tappat intresset för mat verkar det som. Går o hänger lite med huvudet och är inte så pigg på att äta när jag kommer med mat eller lockar med bröd. Har faktiskt inte sett henne äta på minst ett dygn. Dricker verkar det som om hon gör i alla fall. Men hon är inte så pigg o alert som hon brukar vara, går mest undan o lägger sig.

Men jag är lite orolig för henne, för hon brukar inte alls vara så här.
Är hon "värpsjuk" kanske?

Några tips och idéer på vad detta kan vara och vad jag kan göra?
Jag hoppas att det är något tillfälligt, att hon fått i sig en dålig mask eller nå´t ;)

Jag har förlorat så många ankor senaste året (rovdjur, både fyr- och tvåbenta) så jag vill verkligen ha kvar dessa två.

Tack på förhand!

MVH Sara

Medial bonnatös och sjuksköterska med kaniner , hundar, katter och höns på en avstyckad gård utanför Falkenberg.

Akkie

• Halland
    • Familjen Kallies
SV: ankan matvägrar - jag är orolig...
« Svar #1 skrivet: 21 apr-10 kl 18:22 »
Vad det än var så är hon nu död  :'(

Hon låg helt stilla när jag kom hem, och tog sitt sista andetag när jag rörde vid henne.
Så nu är han ensam, det verkar inte som om jag ska ha ankor....
Medial bonnatös och sjuksköterska med kaniner , hundar, katter och höns på en avstyckad gård utanför Falkenberg.

skogskälla

• Hellre mångfald än enfald
    • Östergötland
SV: ankan matvägrar - jag är orolig...
« Svar #2 skrivet: 21 apr-10 kl 21:11 »
Nej va tråkigt, och synd om han som är kvar. Det är alltid jobbigt när ens djur är sjuka och/eller dör.

Dela detta:

* Inloggade just nu

608 gäster, 0 användare

* Forum

* Om tidningen Åter

- Köpte numret främst för att jag tänker lära mig spinna, men förutom det fanns mycket annat intressant, som skötsel av naturbetesmarker och hoppfulla nybörjarbrev!
/Johanna W

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser