Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Kaninmisshandeln.. :'(  (läst 4356 gånger)

Linkoso

• -
    • Höns i Trunsby
Kaninmisshandeln.. :'(
« skrivet: 12 apr-10 kl 21:19 »
Jävla idioter!! Hur fan kan man göra såhär!?
Varning för starka bilder i länken!

http://svt.se/2.33538/1.1959673/brande_kaniner_till_dods?lid=senasteNytt_1765014&lpos=rubrik_1959673
Var rädd om det liv ni har, ni vet aldrig när det tar slut ...
♥♥♥ www.honsitrunsby.webs.com ♥♥♥ ~~~ www.hönsträff.se ~~~ Visar vägen till kacklet ~~~
Kommer ni till Byledagen 25/5 - 2013? :) http://www.facebook.com/events/465511106842445/?fref=ts

Daniel Sörensen

• Människan är naturens enda misstag.
    • Södermanland
    • Fotoalbum
SV: Kaninmisshandeln.. :'(
« Svar #1 skrivet: 12 apr-10 kl 21:23 »
men neej :'( fyfan vilka människor!!!!  :'(  >:(  :-\ SVIN!!!!!
Tidigare bott på gård i Småland och på Gotland där jag ägnade mycket tid åt fjäderfäuppfödning och självhushållning.
Bor nu i lägenhet i Södermanland och spenderar dagarna med balkongodling, fågelskådning och fotografering.
Mina bilder finns på: www.flickr.com/danielmsorensen

Nettis

• Smörblommans Siv
« Svar #2 skrivet: 12 apr-10 kl 21:23 »
Det finns väldigt sjukt folk  >:(

backstugan

• Småland
    • Avkopplad.se
« Svar #3 skrivet: 13 apr-10 kl 09:56 »
Jag kan bara hoppas att de som gjorde det kommer brinna i helvetet i all evighet!
Det finns 10 sorters människor; De som kan räkna binärt, och de som inte kan.

Attes matte

• Jämtland
« Svar #4 skrivet: 13 apr-10 kl 10:56 »
Dessa fyra killar är inte mer sjuka än alla andra sjuka människor som tycker att djur som slåss till döden är underhållning. Dom verkar inte vara extraordinära på nåt sätt, det är bara det att dom råkat filma skiten så normala människor kan se vad dom håller på med för idiotier.
Dom är aktivt kriminella, och dom har en amstaff-korsning. You do the math... Tror ni att hunden är införskaffad för att den är söt och snäll?
Hoppas att dom statuerar ett exempel med dom här jävla dårarna så folk kan få tillbaka förtroendet för rättsväsendet när det gäller djurplågeri.

/Sara
Renoverings-bloggen: www.flatcoated.se/racksjon
Atte-bloggen: www.flatcoated.se/blog

Gruff

• Östergötland
    • Caprifool
« Svar #5 skrivet: 13 apr-10 kl 13:55 »
Hörni, lägg ner! Att gå ut med "ta saken i egna händer" och propagera för ännu mera våld hjälper inte kaninerna ett endaste dugg! Inte heller framtida kaniner och allt annat levande som folk plågar livet ur för skojs eller nyttas skull. Jag förstår ilskan, men att föreslå skampålar och rent våld är inte rätta vägen. Vad den rätta vägen är, kan ju diskuteras. Men gör det på ett konstruktivt sätt. DET, vinner vi alla på.

Och har ni något underliggande otalt med varandra, så ta det privat istället för att klippa in citat att pika varandra med.
« Senast ändrad: 13 apr-10 kl 23:41 av Gruff »

Klippa

• Dalsland
« Svar #6 skrivet: 13 apr-10 kl 14:25 »
Stackars stackars djur :'( :'( :'( :'( :'( Vet inte vad man ska säga mer hur kan man va så kall att man kan göra så.  :-\

Gruff

• Östergötland
    • Caprifool
« Svar #7 skrivet: 13 apr-10 kl 14:55 »
Hmjo, otäckt är det. Jag behöver inte titta på någon film för att bli upprörd. Jag vet att det händer varje dag och med allt levande, människor och djur. Något man bör vara medveten om emellan skandalfilmerna också. Alltid!

MickeMård

• Allt åt alla.
    • Östergötland
« Svar #8 skrivet: 13 apr-10 kl 21:20 »
Ville inte ens se på filmen....
Utan landsbygden finns ingen stad. Utan staden finns bara landsbygd.

grimbart

• fångstman/jägare söker uppdrag!!!
    • Västergötland
« Svar #9 skrivet: 14 apr-10 kl 11:09 »
Hmjo, otäckt är det. Jag behöver inte titta på någon film för att bli upprörd. Jag vet att det händer varje dag och med allt levande, människor och djur. Något man bör vara medveten om emellan skandalfilmerna också. Alltid!
fruktansvärt...  :'(
Fjäderfän och kaniner

Gruff

• Östergötland
    • Caprifool
« Svar #10 skrivet: 14 apr-10 kl 15:24 »
Detta ämne förtjänar en seriös diskussion. Så nästa våldspropagerande främlingsfientliga inlägg resulterar i att tråden låses.

Linkoso

• -
    • Höns i Trunsby
« Svar #11 skrivet: 14 apr-10 kl 15:37 »
Detta ämne förtjänar en seriös diskussion. Så nästa våldspropagerande främlingsfientliga inlägg resulterar i att tråden låses.

Vilken inte var mitt syfte när jag startade tråden (att den ska sluta med att låsas på grund av något annat).  >:(
♥♥♥ www.honsitrunsby.webs.com ♥♥♥ ~~~ www.hönsträff.se ~~~ Visar vägen till kacklet ~~~
Kommer ni till Byledagen 25/5 - 2013? :) http://www.facebook.com/events/465511106842445/?fref=ts

kiml

• Svensk lantras
    • Lappland
« Svar #12 skrivet: 14 apr-10 kl 15:52 »
Det är tråkigt, men ingen nyhet, att det finns människor som verkar helt sakna empati. Det kommer med jämna mellanrum upp artiklar om djur som mördats och plågats "för nöjes skull". Men vad kan man göra?

Man får väl glädjas över att gärningsmännen åkt fast, fallet uppmärksammas och att hunden blivit omhändertagen.

Linkoso

• -
    • Höns i Trunsby
« Svar #13 skrivet: 14 apr-10 kl 16:04 »
Jo, jag är medveten om detta. Men det är inte alltid som man får SE skiten och dessutom i rörliga bilder, vilket förstärker kraftigt än att man tänker själv. Bilder kan göra väldigt mycket.

Klippa

• Dalsland
« Svar #14 skrivet: 14 apr-10 kl 23:01 »
Nej fy någon film klarar jag inte av. Räckte mer än väl när man hörde det berättas på radion. Får ju mardrömmar. Men det är ju bra någon/några klarar av att se det annars hade ju ingen åkt fast för det heller.

grimbart

• fångstman/jägare söker uppdrag!!!
    • Västergötland
« Svar #15 skrivet: 14 apr-10 kl 23:11 »
ända sen jag såg filmen när de flådde en levande schäfer på tv så har försökt att låta bli såna här filmklipp... djupa sår inombords av detta djurplågeri.... :'(
Fjäderfän och kaniner

susidus

• såenserutdå...
    • Småland
« Svar #16 skrivet: 14 apr-10 kl 23:35 »
Jag törs inte heller titta på filmen, räckte med  det jag läser här och hör på nyheterna. Kan inte se djurplågeri
överhuvetaget . Har inte ens ord att beskriva kännslan av sorg och ilska över att detta ens ska förekekomma.
Men det gäller nog våld och övergrepp på både djur och människor alla försvarslösa individer som inte har möjlighet att försvara sig själva.. Många tårar trillar nu.../ Susanne
Vad vore livet om man inte kunde hoppas.... och det gör jag fortfarande....
;)

Träsktrollet

• -
« Svar #17 skrivet: 15 apr-10 kl 00:11 »
Jag klarar inte heller av att se filmen, det räcker med det lilla man har hört  :'(

Förskräckligt, hur någon kan göra något sånt här. Det finns inte på min Världskarta  :(
Har hönsraserna:
Appenzeller Spetshättad, Svarthöns och Isbar/Lohmanblandras.

Rooster

• En av två
    • Östergötland
    • Hönsraser
« Svar #18 skrivet: 15 apr-10 kl 01:24 »
Hörni, lägg ner! Att gå ut med "ta saken i egna händer" och propagera för ännu mera våld hjälper inte kaninerna ett endaste dugg! Inte heller framtida kaniner och allt annat levande som folk plågar livet ur för skojs eller nyttas skull. Jag förstår ilskan, men att föreslå skampålar och rent våld är inte rätta vägen. Vad den rätta vägen är, kan ju diskuteras. Men gör det på ett konstruktivt sätt. DET, vinner vi alla på.

Och har ni något underliggande otalt med varandra, så ta det privat istället för att klippa in citat att pika varandra med.

-Bara så att du vet, det är mmm som har nåt otalt med mig ända sen jag skrev i en tråd att hon var en jävel som hotade 11-åringar här på forumet, sen som en blixt från klar himmel några månader senare anklagar hon mig för att sympatisera med djurplågarna i den här tråden..hon gillar att jävlas med folk, det är inte bara jag som blivit utsatt..sen tycker jag att det är rätt att hänga ut såna här as till kaninplågare med namn och bild...har jag inte rätt att tycka det på det här forumet utan att bli censurerad?!
ÅKERHULTS RASHÖNS - Vi håller på med uppfödning av fasaner och rashöns. Har mer än 25 olika raser i ett flertal färger. Vill du köpa avelsägg? Besök vår Hemsida:
http://honsraser.se

Gruff

• Östergötland
    • Caprifool
« Svar #19 skrivet: 15 apr-10 kl 02:07 »
Det är din fulla rätt att tycka det. Men att som andra propagera för våld och skriva av sig sin främlingsfientlighet, är inte rätt. Och vad du och mmmm har ihop är mellan er och bör tas privat. Bjud varandra på kaffe och red ut saken  :)

Dela detta:

* Inloggade just nu

622 gäster, 0 användare

* Forum

* Om tidningen Åter

- Jättenöjd och glad över tidskriften Åter!
/ Märit

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser