Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Vilket nät i botten?  (läst 1755 gånger)

mazze

• Småland
    • Komålen
Vilket nät i botten?
« skrivet: 09 apr-10 kl 21:59 »
Jag ska göra en stor kycklingbur som jag ska flytta med traktorn. Funderar på vilket nät man ska ha i botten. Det ska ju vara så stor att hönen kan sprätta runt i gräset samtidigt som det ska vara så små maskor att inte något rovdjur kommer in. Sen får det ju vara slitstarkt när man flyttar det.
Tips?
Tar med gärna emot tips på stora kycklingburar med.
Har en massa kor, höns, ankor, får o hundar. Vänligen läs vilka raser jag har på min hemsida.

Strajder

• Aspegården
SV: Vilket nät i botten?
« Svar #1 skrivet: 13 apr-10 kl 21:47 »
behöver du verkligen nät i botten? Jag använde hönsnät en sommar och kycklingarna lyckades sprätta sänder det efter några månader. Flyttar du buren när det är mörkt så är kycklingarna i "nattdelen".

mazze

• Småland
    • Komålen
« Svar #2 skrivet: 13 apr-10 kl 22:25 »
Ja det behöver jag verkligen. Skulle jag släppa ut några i en bur så dröjer det inte länge förrän de är mat åt traktens rävar o grävlingar.
Vanligt hönsnät är uteslutet det håller inga rovdjur ute.
Har en massa kor, höns, ankor, får o hundar. Vänligen läs vilka raser jag har på min hemsida.

skogskälla

• Hellre mångfald än enfald
    • Östergötland
« Svar #3 skrivet: 14 apr-10 kl 07:05 »
Kan du inte sätta dit ett kompostgaller? Det är ju stadigt och bra, och om räv eller grävling kommer och försöker välta/ gräva sig in under så hinner pysslingar och mamman in i sovdelen och dom är i skydd.
Tycker du det är för stora hål i ett kompostgaller kan du väl sätta fast sk fyrkantsnät på det.

Strajder

• Aspegården
« Svar #4 skrivet: 14 apr-10 kl 20:24 »
Armeringsnät? Stort och formstabilt.

mazze

• Småland
    • Komålen
« Svar #5 skrivet: 14 apr-10 kl 21:43 »
Armeringsnät? Stort och formstabilt.
Ja jag tittade lite på toutube idag, där hade de gjort hela stommen till buren i armeringsnät så jag ska pröva det.

ieenilorac

• www.sonnarpsnaturbruk.n.nu
    • Skåne
    • Sonnarps naturbruk
« Svar #6 skrivet: 18 apr-10 kl 17:56 »
Ja jag tittade lite på toutube idag, där hade de gjort hela stommen till buren i armeringsnät så jag ska pröva det.
Kan du länka till det?
Har nyligen köpt en liten gård på landet. Stora renoveringsbehov, stora möjligheter. Grönsaker, örter, träd och buskar. Bin. Amerikanska gula gäss, peking-, cayuga, welsh harlekin o myskankor, höns av diverse raser o vaktlar.

mazze

• Småland
    • Komålen
« Svar #7 skrivet: 18 apr-10 kl 19:07 »
http://www.plamondon.com/hoop-coop.html

Hittade det inte på youtube nu men här är hemsidan.

Dela detta:

* Inloggade just nu

669 gäster, 3 användare
Berberis, Gröfre Slissing, Hans Hultén

* Forum

* Om tidningen Åter

- Dessa välarbetade tidningar ger stor inspiration till att klara sig själv.!
/Inspiration

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser