Det enda drönarn kan tillägga att det är ytterst få samhällen som ska ha en tredje Hel Langsroth låda
ofta blir det honungs ramar som lyfts upp vid lämpligt tillfälle för att bereda plats där nere i yngelnästet o då är vi inne i Juli månad, jag gör detta om behov föreligger för att öka på för att göra paketbin andra halvan av Juli i slutet av dragsäsongen för då har jag en generation bin som ändå inte kommer att göra nån nytta mer än att skapa fler samhällen till nästa år i övrigt jag kör mer o mer med 3/4 dels langsroth som skatt lådor
Det andra jag kan kommentera är att spränga yngelklot måste ju givetvis passa samhället som detta görs med med tanke på bistyrka som orkar med att värma upp ytan.
Till syvene o sist så är MAJ månad den viktigaste månaden i biodlingen det är som att stämma ett piano, lägger man ned tid under denna månad och finjusterar och skaffar sig en lägesavkänning i samhällena så kan man rikta deras utveckling alldeles rätt och sen är det bara att lägga sig i hammocken och vänta på utfallet.