Tackar för alla tips!
Lite reflektioner & frågor;
Nya fina proffsig klöv - klippsax blir det. Troligen "Burgon & Ball" för fina märkesgrejor är bra för imagen... Såg det här;
"Farmers pack" från Hunden & Herden, med lite hölster och brynen i västfickan kan det bli snyggt. Barbour-keps och Wellies har jag redan.
Herdestav blir det också och då en för nacken. Mina Gutar är mer vilda än tama så jag har ibland lite svårt att hantera dem, får jag bara ner dem på rumpan så ordnar det sig med tackorna men bocken måste omkull... då blir han stilla. Några gånger har han fått fäste för ett bakben under sig och då finns det ingen chans att hålla honom.
Binda upp gör jag inte.
I ärlighetens namn så undviker jag att klippa dem alls, bara i nödfall.
Gutar skall man "lyda" tycker jag, de som inte fäller hyffsat själva skall bort.
Jo, LG Produkter blir ju att man har som standard jämförelse och det måste väl vara ett gott betyg för dem.
När det gäller grindar så är ju Knarrhult i särklass.
Begagnat finns det inte mycket av...
Svetsa själv är knappt lönt och då är det inte galvat...
De småländska som nämns, är det
www.fargrindar.com = Norrgården Fårgrindar? Jämför jag så blir det nog Knarrhult iaf.
Men (!) Hur många skall man ha? Hur skall man ställa upp dem?
Som sagt skall jag främst ha dem till att fånga in individer.
Hade tänk ordna en "tratt" not en ränna med såna där små saker som hindrar fåren att ta sig bakåt, sedan släppa ut dem på andra sidan. Hur gör ni när ni skall samla in tex 5 - 10 får?
Slutligen skull jag vilja bjuda på ett litet tips själv;
Countrywide, kolla under "smallholder". Man är lite Anglofil liksom.