Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Döda karpar  (läst 2195 gånger)

Lena A

Döda karpar
« skrivet: 07 apr-06 kl 09:58 »
En väninna har hittat döda karpar i sin damm och undrar vad det kan bero på? Syrebrist? Hon har också sett grodor som dött.

Någon som vet orsaken?

Anna.D

Re:Döda karpar
« Svar #1 skrivet: 09 apr-06 kl 07:36 »
kan nog vara syrebrist.Även om det ligger mycket löv i vattnet så blir vattnet giftigt för fiskarna/grodorna.i alla fall i en liten trädgårdsdamm.Det har hänt mig./Anna

Lena A

« Svar #2 skrivet: 09 apr-06 kl 10:21 »
Tack Anna för svar. Vi gissade att det eventuellt kunde vara syrebrist. Hur åtgärdar man det inför nästa år?

Nora_

• Sofie
    • Ångermanland
« Svar #3 skrivet: 24 apr-06 kl 20:01 »
Skaffa ett filter, eller en pump/fontän. Man ska hålla vattnet i rörelse hela tiden så att det får syre. Ingen fisk/groda mår bra av att vara i stilla stående vatten.
/Sofie

Dela detta:

* Inloggade just nu

539 gäster, 2 användare
Daniel-S, Lilla i

* Forum

* Om tidningen Åter

- Snubblade över tidningen på biblioteket häromdagen. Blev kvar till stängning och lånade till slut hem sista årgången. Så intressant läsning!
Både jag och min man har saknat en tidning med "mer djup" och mindre gloss. Kul att lära sig mer om intressanta, nödvändiga ämnen.
Även om tidningen är fin...
/Jeanette

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser