Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Döda ungar??????????  (läst 1365 gånger)

Fiat

• -
Döda ungar??????????
« skrivet: 28 feb-10 kl 20:37 »
Min ena hona fick ungar. Väntade nästan 1,5 vecka innan jag skulle kolla hur många det hadde blitt. Döm om min förvåning  när hela boet va uppgrävt och det va ihjälfrusna ungar i hela lådan (6st). Vad kan ha hänt ??? Det va andra kullen första misslykades den med men den andra blev det 7st friska fina ungar. Detta va alltså tredje kullen.

Attes matte

• Jämtland
SV: Döda ungar??????????
« Svar #1 skrivet: 28 feb-10 kl 20:51 »
Min ena hona fick ungar. Väntade nästan 1,5 vecka innan jag skulle kolla hur många det hadde blitt. Döm om min förvåning  när hela boet va uppgrävt och det va ihjälfrusna ungar i hela lådan (6st). Vad kan ha hänt ??? Det va andra kullen första misslykades den med men den andra blev det 7st friska fina ungar. Detta va alltså tredje kullen.

Det verkar inte vara en jätteduktig hona du har...  :-\ Vid tredje kullen ska dom ju ha landat och fattat vad det handlar om, särskilt om dom redan har fixat att föda upp en kull innan.
Såg ungarna ut att ha dött tidigt eller nära inpå att du kollade dom?

/Sara
Renoverings-bloggen: www.flatcoated.se/racksjon
Atte-bloggen: www.flatcoated.se/blog

Nettis

• Smörblommans Siv
« Svar #2 skrivet: 28 feb-10 kl 20:53 »
Det är bra och kolla ungarna varje dag för om det är döda ungar där kan vissa honor kissa i boet och då fryser de andra ihjäl.

Racksund

• Sikta mot stjärnorna. Når kanske till trädtopparna
    • Norrbotten
« Svar #3 skrivet: 02 mar-10 kl 10:17 »
Det är bra och kolla ungarna varje dag för om det är döda ungar där kan vissa honor kissa i boet och då fryser de andra ihjäl.
Sedan så kyler en död unge ner de andra
Har alltid drömt om att bli bonde! Få se hur det går?

Dela detta:

* Inloggade just nu

537 gäster, 1 användare
Stengrim

* Forum

* Om tidningen Åter

- Alltid lika härligt när åter trillar ner i brevlådan.
/EmelieT

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser