Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  fårglädje igen!!!  (läst 1059 gånger)

Trasslan

• Drömmar är till för att förverkligas☺
    • Medelpad
fårglädje igen!!!
« skrivet: 28 feb-10 kl 12:46 »
Äntligen har kylan släppt och man kan stå läääänge och titta på de små lammen, eftersom det är första lammningen för mig så kan man lugnt säga att jag njuter, allt är sååå spännande och gulligt. Tre små bagglamm har vi fått och alla mår toppen, härjar vilt och busar med tackorna och baggen. Baggen var lite väl hårdhänt med dem i början tycker jag (jag kanske var för blödig) men nu har friden sänkt sig i flocken. I morgon ska det märkas med pat horten och eftersom jag läst en del här så känns det som att det ska gå bra :) Idag beställde jag även en klövtång och en bjällra (längtar efter att få släppa dem på bete) Hur tidigt är det lämpligt att klippa de vuxna djuren (klippte bara runt juvren innan de lammade) jag vill ju inte att de ska frysa i onödan.Hoppas att alla ni andra får en bra vårvinter och kan njuta av våra underbara djur ;)
Helsingefår genbank, lite blandade höns, hundar och katt.

Trasslan

• Drömmar är till för att förverkligas☺
    • Medelpad
SV: fårglädje igen!!!
« Svar #1 skrivet: 19 maj-10 kl 21:29 »
Nu är de små liven äntligen utsläppta på betet, första dagarna tyckte de allt att jag var bra snål som inte gav dem så mycket hö även om det fanns massor av mat i hagen. Jag har stängt in ett stort gammalt hygge som det finns massor av sly på, så medans jag röjer och krattar gammalt gräs, äter fåren av löv och knoppar på det jag fällt :) Ett underbart samarbete som är svårt att slita sig ifrån, blir kvar där hela kvällarna. Det blir så himla fint när jag eldar upp gamla rishögar och bara sparar björkarna, fram tills nu har vi kallat stället träskskogen, men nu blir det istället björkängen ;D Många är de sätt som man kan glädjas över sina får....
Helsingefår genbank, lite blandade höns, hundar och katt.

Ulla Krull

SV: fårglädje igen!!!
« Svar #2 skrivet: 20 maj-10 kl 09:47 »
Vad mysigt ni har det! :)

Får är verkligen härliga djur men jag vill bara varna lite för att ha halsband på dem i onödan (om du inte behöver bjällran av praktiska skäl). De har en märklig förmåga att fastna på de mest omöjliga ställen och med ett halsband så får de ytterligare en möjlighet att hänga sig.

Dela detta:

* Inloggade just nu

483 gäster, 0 användare

* Forum

* Om tidningen Åter

- Alltid lika härligt när åter trillar ner i brevlådan.
/EmelieT

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser