Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Vad är det här för ras/hybrid  (läst 13201 gånger)

Linkoso

• -
    • Höns i Trunsby
SV: Vad är det här för ras/hybrid
« Svar #60 skrivet: 29 maj-10 kl 11:07 »
Hej! Det går bra. =) Har inga bilder på denna dator, men kan be Emil ta nya i veckan.
Var rädd om det liv ni har, ni vet aldrig när det tar slut ...
♥♥♥ www.honsitrunsby.webs.com ♥♥♥ ~~~ www.hönsträff.se ~~~ Visar vägen till kacklet ~~~
Kommer ni till Byledagen 25/5 - 2013? :) http://www.facebook.com/events/465511106842445/?fref=ts

Torry

« Svar #61 skrivet: 29 maj-10 kl 21:16 »
Ja, gör det, är så kul att se hur han utvecklas  :)
//Torry

Ägghuvudet

• Halland
« Svar #62 skrivet: 30 maj-10 kl 08:42 »
Han är jättesöt  :D

Linkoso

• -
    • Höns i Trunsby
« Svar #63 skrivet: 05 jun-10 kl 14:16 »
Här kommer en ny bild på Snöboll! =)

Känner att jag måste lägga in en av gamla bilderna i samma inlägg så man kan se den stora skillnaden när vi fick honom och hur han ser ut nu (den nya bilden får ni trycka upp för att förstora)! :D

Gammal bild

En till gammal bild när han kom hem till en.
« Senast ändrad: 05 jun-10 kl 14:31 av Linkoso »
♥♥♥ www.honsitrunsby.webs.com ♥♥♥ ~~~ www.hönsträff.se ~~~ Visar vägen till kacklet ~~~
Kommer ni till Byledagen 25/5 - 2013? :) http://www.facebook.com/events/465511106842445/?fref=ts

Daniel Sörensen

• Människan är naturens enda misstag.
    • Södermanland
    • Fotoalbum
« Svar #64 skrivet: 05 jun-10 kl 17:33 »
oj oj oj vilket skillnad, snygging!!!!!
Tidigare bott på gård i Småland och på Gotland där jag ägnade mycket tid åt fjäderfäuppfödning och självhushållning.
Bor nu i lägenhet i Södermanland och spenderar dagarna med balkongodling, fågelskådning och fotografering.
Mina bilder finns på: www.flickr.com/danielmsorensen

Torry

« Svar #65 skrivet: 05 jun-10 kl 22:02 »
Men jisses vilken fining han har blivit, man blir ju nästan tårögd så röd och fin som han är. Nu ser man att han verkligen fått det bra och trivs.
Lyckos Snöboll  :-*  :-*  :-* som fick ett så bra hem.
//Torry

Linkoso

• -
    • Höns i Trunsby
« Svar #66 skrivet: 16 jun-10 kl 23:31 »
Tog idag. Han galer väldigt vackert ska ni veta. ;D Och hans stjärtfjädrar blir bara ståtligare och längre för var dag som går. ;D Snart är han nog "hel".

Azoo-Lina

• Jag kan inte allt. Men väldigt mycket ;-)
    • Skåne
    • Fru Laurin
« Svar #67 skrivet: 17 jun-10 kl 08:01 »
Aaaaa :-* Tänk vad bra skötsel och  bra miljö kan göra underverk ;D Nu behöver man ju inte förklara hans historia för att slippa skämmas om det kommer folk på besök. Nu kan man ju stolt visa upp sin fina topp ;D
Har en underbar gubbe, 4 omöjliga vovvar, 6 busiga katter, lagom många höns och ankor och ett par hundra tusen bin! Läs mer om oss här http://www.frulaurin.n.nu eller här http://oloflaurin.blogspot.com/

Ägghuvudet

• Halland
« Svar #68 skrivet: 17 jun-10 kl 15:12 »
Han är otroligt fin!!

Linkoso

• -
    • Höns i Trunsby
« Svar #69 skrivet: 17 jun-10 kl 17:14 »
Han tackar och bockar. :D Nathalie, tack än en gång för denna vita drömtupp! ;D ;D ;D
Han har förresten flirtat in sig med Gumman. Emils lilla "cp" LSL höna (sista bilden) ::) som de fick som en mager icke värpklar unghöna med så lång näbb att hon inte kunde äta ordentligt från ett hönseri. Hon hörde till det "nya lasset" unghöns som skulle bli de nya producenterna. Men denna lilla dam kom aldrig så långt utan hamnade hos Emil istället och har inte börjar värpa vid 16 veckors ålder som sina "systrar" utan det är inte förrän nu mot den senare våren nästan ett år senare som hon börjat lagt sina första ägg.

Hon är jättesöt... Men upplever henne som lite "bombad"... Hon är ännu inte riktigt van märker man med att styra näbben ordentligt. Hon åt flera månader efter vi klippte näbben ändå med huvudet på sniskan och doppade hela näbben långt ned i skålen med mat för att kunna få i sig något, så hon har ju gjort stora framsteg iaf från halvt handikappad till lite "pucko" (det man främst känner igen henne på är hennes stooora ögon ::) )

Juppepinne

• Östergötland
« Svar #70 skrivet: 19 aug-10 kl 13:22 »
När jag tittar på den första bilden av tuppen ser han verkligen ut som den tuppen jag fick med mig från ett hönseri. Tyckte så synd om honom eftersom han inte kunde se något på ena sidan eftersom kammen hängde över ögat.
Hämtade hem honom tillsammans med 11 andra hönor. Trots att de fick det mycket bättre hos mig än på värperiet så fick han inte tillbaka sina stjärtfjädrar. Eftersom de flesta av de andra hönorna inte heller fick det antar jag att det var någon/några som var lite elaka och ryckte fjädrar från dem. Och efter att 4 av mina 11 hönor dog så verkar alla börjat må mycket bättre. Hoppas på att det var de elaka som dog.

Jag skaffade mig en till tupp och eftersom jag har en kompis som också har höns men ingen tupp så gav jag gamlingen till henne.
Efter att den gamla försvann har mina resterande hönor blivit mycket mer nyfikna och den som hade minst fjäderdräkt har börjat få tillbaka de flesta fjädrarna.

Ska ta och åka till min kompis någon dag och ta ett kort på tuppen så att ni får se denna underbara varelse.
27-årig tjej som bor på landet på en liten gård tillsammans med min sambo, vår hund och massa hönor och tuppar.

Linkoso

• -
    • Höns i Trunsby
« Svar #71 skrivet: 20 aug-10 kl 18:14 »
Sorgliga nyheter....

Snöboll är död...  :'( Gumman med... Räv eller grävling som är den skyldiga, tog dem tillsammans med 3 andra hönor. Hände när Emil var borta (SÅKLART!! ALLTID!  >:D :'(). Pappan ljög att ingen hade dött när Emil ringde förra helgen, då han inte ville förstöra... Men önskar att han hade sagt som det var, då hade inte denna helg behövt blivit helt förstörd istället, som man gått och sett fram emot, planerat att ta nya foton och så...  :'(

Hur rovdjuret fick tag i dem var för att det varit stormigt och det blåste så fruktasvärt att en natt hade dörren till hönshuset blåst upp! :o Djuret passade på att ta på en gång!

R.I.P Snöboll... Men du hann iaf. bli pappa... Snöboll II. Ska ut och fota honom senare hade jag tänkt. Han är sin far lik upp i dagen. =) Har vi tur så kan mamman också vara Gumman. Så då lever båda dessa speciella hybriders gener vidare i denna andra generations Lohmann LSL pojke.

Daniel Sörensen

• Människan är naturens enda misstag.
    • Södermanland
    • Fotoalbum
« Svar #72 skrivet: 20 aug-10 kl 19:26 »
Nej vad tråkigt! :'(
Tidigare bott på gård i Småland och på Gotland där jag ägnade mycket tid åt fjäderfäuppfödning och självhushållning.
Bor nu i lägenhet i Södermanland och spenderar dagarna med balkongodling, fågelskådning och fotografering.
Mina bilder finns på: www.flickr.com/danielmsorensen

Linkoso

• -
    • Höns i Trunsby
« Svar #73 skrivet: 20 aug-10 kl 20:43 »
Ja ...... :'( Varför just Snöboll av alla andra tuppar om något skulle bli taget! *suck*
Aja... Här kommer bilder på hans son som jag lovade... Hoppas han växer upp och blir lika snygg och trevlig som hans far var. Han är just nu runt ca 15 veckor gammal. Så har en bit kvar innan han blivit en färdigutvecklad stor karl.

Torry

« Svar #74 skrivet: 20 aug-10 kl 22:47 »
Åh nej! Inte min favvis, fine Snöboll, vilken tragedi. :'(  Nu när han hade  fått det så bra och blivit så fin.
//Torry

Juppepinne

• Östergötland
« Svar #75 skrivet: 23 sep-10 kl 14:26 »
Synd att Snöboll inte finns kvar.
Här kommer i alla fall den utlovade bilden på "min" tupp.
27-årig tjej som bor på landet på en liten gård tillsammans med min sambo, vår hund och massa hönor och tuppar.

Dela detta:

* Inloggade just nu

569 gäster, 4 användare (1 dolda)
torbjorn, Bokohammare, MaBr

* Forum

* Om tidningen Åter

-  Nya tidningen "goare" att läsa. Innehållet lika intressant som det varit de 14 år vi haft den. Lycka varje gång den kommer i lådan ! :-D
/Magdalena Gustavsson

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser