Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  saknas något??  (läst 1117 gånger)

patrick.

• Gäst
saknas något??
« skrivet: 24 feb-10 kl 16:46 »
jag ger mina gäss helt vete, potatisskal nästan varje dag och morötter.. idag när jag gick i gåshagen o kollade på staketet så hade gässen tuggat i sig alla späda kvistar och skott i lagom höjd.. särskillt lönnerna var mycket ätna..  brukar de göra det eller fattar det något i de jag ger dem??

grimbart

• fångstman/jägare söker uppdrag!!!
    • Västergötland
SV: saknas något??
« Svar #1 skrivet: 24 feb-10 kl 19:00 »
min erfarenhet är att de betar allt grönt både blad å gräs... ger du dem inget annat foder än det du räknat upp?
Fjäderfän och kaniner

Nettis

• Smörblommans Siv
« Svar #2 skrivet: 24 feb-10 kl 19:02 »
Gäss äter gärna på buskar och annat om de kan. Så det är helt normalt.

patrick.

• Gäst
« Svar #3 skrivet: 24 feb-10 kl 19:13 »
okej bra :)....

Nettis

• Smörblommans Siv
« Svar #4 skrivet: 25 feb-10 kl 08:52 »
Mina gäss är väldigt nyfikna och de letar runt och kollar allt om det går att äta. Värst var de i somras då de drog iväg ner genom byn för att hälsa på grannarnas trädgårdar  ;D Blev snabbt ett staket uppsatt då.

Dela detta:

* Inloggade just nu

429 gäster, 0 användare

* Forum

* Om tidningen Åter

- Senaste numret (3/19) var verkligen jätteintressant (även om alla brukar vara intressanta). Gillar artiklarna om framtiden och skulle gärna läsa mer om alternativa, positiva framtidsvisioner (det är dags att se något annat än kollapsbaserade domedagsprofetior). Vill också lära mig mer om olika toalettlösningar.
/ Hanna

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser