Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Biredskap  (läst 1146 gånger)

Roger H

• Biodlare sedan 1984
    • Västergötland
Biredskap
« skrivet: 10 feb-10 kl 17:55 »
Jag har kontakt med en del biodlare i Litauen. Många av dem är mycket skickliga på att bygga maskiner och övrig utrustning som man kan ha både till biodlingen och till andra saker i hemet. Jag fick en fråga av dem som lyder:
Vi har duktiga snickare som kan tillverka vissa inventarier för biodlare:
- bikupor
- ramar
- bottnar
mm.

De undrar om det finns något intresse av detta från oss att köpa från dem och få hit till sverige. Alltig görs efter de önskemål som vi vill att det skall byggas efter.

Det finns även eventuellt möjlighet till annan utrustning (av rostfritt) som de kan tänkas göras. Priserna där brukar vara bättre än vad som motsvarar de priser vi finner hos redskapshandlarna här.

Jag lägger ut tråden för att kolla om någon är intresserad. Hör av er i så fall.

//Roger

Johannes

• Gäst
SV: Biredskap
« Svar #1 skrivet: 10 feb-10 kl 18:28 »

Jag är helt klart intresserad av detta om det går att få kvalitet på produkterna.
   Dom personliga kontakterna är ju viktiga.
   I Sverige är ju allting så förskräckligt dyrt så det borde ju förbättra lönsamheten.

Roger H

• Biodlare sedan 1984
    • Västergötland
« Svar #2 skrivet: 05 mar-10 kl 17:43 »
Är det bara Johannes som är intresserad av att få saker från Littauen?
Det finns ju trådar här på forumet om ritningar iangående det ena och det andra. Tag fram en ide på vad du vill ha gjort så tillverkar de åt dig enligt de specifikationer som du bestämmer.
Sedan kan det vara bottnar, tak eller lådor.

//Roger

BiLasse

• Blekinge
« Svar #3 skrivet: 05 mar-10 kl 19:54 »
Vore intressant att veta vad de vill ha för att tillverka Hoffman Dadant ramar.

ieenilorac

• www.sonnarpsnaturbruk.n.nu
    • Skåne
    • Sonnarps naturbruk
« Svar #4 skrivet: 05 mar-10 kl 20:50 »
Frågan är ju också vad totalkostnaden blir, inklusive frakt. Det kan ju bli både tungt och utrymmeskrävande om man ska ha mycket grejor.
Har nyligen köpt en liten gård på landet. Stora renoveringsbehov, stora möjligheter. Grönsaker, örter, träd och buskar. Bin. Amerikanska gula gäss, peking-, cayuga, welsh harlekin o myskankor, höns av diverse raser o vaktlar.

Dela detta:

* Inloggade just nu

596 gäster, 2 användare
köksträdgård, Nataks

* Forum

* Om tidningen Åter

- Köpte numret främst för att jag tänker lära mig spinna, men förutom det fanns mycket annat intressant, som skötsel av naturbetesmarker och hoppfulla nybörjarbrev!
/Johanna W

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser