Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  marmor skiva  (läst 4914 gånger)

patrick.

• Gäst
marmor skiva
« skrivet: 08 feb-10 kl 19:27 »
vet inte om jag lägger denna tråden rätt men flytta den isåfall :P.

var kan man köpa marmorskivor??, inte fasta utan bara en skiva som man kan flytta..
den ska andvändas till att göra karameller (polkagrisar)

ieenilorac

• www.sonnarpsnaturbruk.n.nu
    • Skåne
    • Sonnarps naturbruk
SV: marmor skiva
« Svar #1 skrivet: 08 feb-10 kl 19:33 »
Stenhuggerier, som säljer fönsterbrädor och liknande, kan tillverka en i de mått du vill ha. Känner inte till något företag som säljer färdiga "karamell-stenar", men har själv funderat på att köpa en skiva. Tyvärr jobbar inte min släkting på en sådan firma längre, annars hade jag fått rabatt. De är tyvärr ganska dyra.
Har nyligen köpt en liten gård på landet. Stora renoveringsbehov, stora möjligheter. Grönsaker, örter, träd och buskar. Bin. Amerikanska gula gäss, peking-, cayuga, welsh harlekin o myskankor, höns av diverse raser o vaktlar.

Astra

• Uppland
« Svar #2 skrivet: 08 feb-10 kl 19:39 »
kolla på blocket. Du kanske kan "slakta" ett gammalt sidobord? Byggvaruhusen borde ju också ha. Själv använder jag ibland en "ostbricka" av marmor ibland, men den är i minsta laget.
Bor mellan Uppsala och Norrtälje med maken, lille sonen (3år), lilla dottern (0år), 2 katter och några sussexhöns, en orpington, en stilig Marantupp, Isbar-tonåringar, två franska nakenhalsar, blandisar och japanska vaktlar.

bonnkärring

• livet är trevligt med en katt i knät
    • Medelpad
« Svar #3 skrivet: 15 feb-10 kl 22:37 »
köpte en på beijer!
man skulle nog kunna bli botad från sina fel ,om man inte trivdes med dom
www.träsktrollet.com

ieenilorac

• Skåne
    • Sonnarps naturbruk
« Svar #4 skrivet: 15 feb-10 kl 22:39 »
Hur stor var den, och vad kostade den?
Har nyligen köpt en liten gård på landet. Stora renoveringsbehov, stora möjligheter. Grönsaker, örter, träd och buskar. Bin. Amerikanska gula gäss, peking-, cayuga, welsh harlekin o myskankor, höns av diverse raser o vaktlar.

bonnkärring

• livet är trevligt med en katt i knät
    • Medelpad
« Svar #5 skrivet: 16 feb-10 kl 15:31 »
ca 60*60 och den var dyr 700 spänn :P
man skulle nog kunna bli botad från sina fel ,om man inte trivdes med dom
www.träsktrollet.com

ieenilorac

• Skåne
    • Sonnarps naturbruk
« Svar #6 skrivet: 16 feb-10 kl 15:36 »
Huvaligen, det blir ett högt kvadratmeterpris! Ska kolla med ett stenhuggeri när jag ska köpa en skiva, hoppas att det blir billigare.

Dela detta:

* Inloggade just nu

345 gäster, 4 användare (1 dolda)
Galaxie, Be, simon.arvestrand

* Forum

* Om tidningen Åter

- Det här är tidningar som jag kommer hålla reda på och spara på samma ställe, de fungerar som en uppslagsbok!
/Lovisa

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser