Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Djurkommunikatören har varit här idag !  (läst 12640 gånger)

Träsktrollet

• -
SV: Djurkommunikatören har varit här idag !
« Svar #60 skrivet: 06 feb-10 kl 11:43 »
Finns det några i Norrbotten som skulle vara intresserade av att samlas?

Jag hoppas att ni tänker genomföra detta. Hade varit intressant  :)
Har hönsraserna:
Appenzeller Spetshättad, Svarthöns och Isbar/Lohmanblandras.

Gösta

« Svar #61 skrivet: 06 feb-10 kl 14:57 »
Tråden är ju rolig som underhållning! Tyvärr finns det folk som tror på detta vilket utnyttjas av mindre nogräknade personer.
Måste ju samtidigt vara perfekt arbetsmetod för djuraktivister!
Gösta

Skytten

• Skåne
« Svar #62 skrivet: 06 feb-10 kl 15:24 »
Tråden är ju rolig som underhållning! Tyvärr finns det folk som tror på detta vilket utnyttjas av mindre nogräknade personer.
Måste ju samtidigt vara perfekt arbetsmetod för djuraktivister!
Gösta

Var och en blir ju salig på sin tro.  Vi vet inte tillräckligt om egentligen något.  Om man intresserar sig för detta ämne, är man udda, men det är inte ifall man använder acceptabla vetenskapliga metoder fel. Man ska studera allt i tillvaron, och inte låsa sig i det förnärvarande etablerade synsättet.  Märk då att man ska lägga intresset för detta som vore det grundforskning, där man inte ska ha eller förvänta sig ekonomisk nytta.

Det finns charlataner i många fack, och visst då ska man vara mycket skeptisk, speciellt när det görs för vinning.   
Men etablisimanget blir alltid ganska motsträvig, när man försöker söka sig till någor utanför det.  Man ska varken vara rädd eller rigid.
Det bästa sättet att misslyckas, är att inte försöka!

Anders

• -
    • felicia.se
« Svar #63 skrivet: 06 feb-10 kl 16:02 »
Finns det några i Norrbotten som skulle vara intresserade av att samlas?

Jag hoppas att ni tänker genomföra detta. Hade varit intressant  :)

Pröva att lägga in frågan under Norrbotten

http://www.alternativ.nu/index.php?board=211.0

Tapio

• Västergötland
« Svar #64 skrivet: 06 feb-10 kl 18:35 »
Halaj!

Tråden påminner mig om något jag läste/hörde/såg för länge sedan.
En intervju med någon forskare som studerade vilda schimpanser.
Fråga: visst skulle det vara häftigt om de kunde prata?
Svar: Nej! Det skulle vara förfärligt! De skulle bara prata om mat och sex. Inget annat.

Och det är nog på den nivån det ligger kan man tänka.
Skulle man höra att herr marsvin, efter att ha intagit sina middagspellets, gärna vill att matte skall hämta ett par tofflor, en rökrock och en stoppad pipa med en konjakskupa därtill, skulle iaf. Jag dra öronen åt mig.

//T

Travelerhorses

• Häxa och djurvän.
    • Värmland
« Svar #65 skrivet: 06 feb-10 kl 19:13 »
Jag har i många år fått "nödrop" från mina djur oavsett hur långt bort jag varit .
jag kan känna mina djurs vibbar , jag kan läsa av mina djur väldigt bra själv
Jag är sensitiv- MEN jag kunde inte få fram vissa saker som dessa personer kunde.
När vi kvinnor får orgasm utsöndras ämnet oxytocin, vilket gör oss mjuka, snälla, gulliga och omtänksamma.Så när ni män klagar på hysteriska, förbannade och frustrerade kvinnor,bör ni komma ihåg att det faktiskt är ni män som inte gör jobbet tillräckligt bra...

anette i bugared

• -
« Svar #66 skrivet: 06 feb-10 kl 22:45 »
Jag har i många år fått "nödrop" från mina djur oavsett hur långt bort jag varit .
jag kan känna mina djurs vibbar , jag kan läsa av mina djur väldigt bra själv
Jag är sensitiv- MEN jag kunde inte få fram vissa saker som dessa personer kunde.
Min känslighet (nu talar vi djurkommunikation och inget annat :-[) ökade enormt efter andra delkursen i REIKI
Den natten jag föddes var skärtorsdagsnatt, nu slåss jag mot ondskan och värnar den svage. Mitt redskap är viljan, en kvast och en hatt.
Den natten jag föddes var skärtorsdagsnatt.

Eulalia II

• Södermanland
« Svar #67 skrivet: 06 feb-10 kl 23:02 »
Jag pratar med kantarellerna.
SANT och jag skämtar inte!  ;D
Ok, inte med kantarellerna personligen, men skogen pratade med mig. När jag är därute så överlämnar jag mig på nåt sätt, och om jag är ute och plockar svamp, så följer jag nån slags ..inte röst men nåt som pushar mig åt kantarellerna  :D
Jag blir alltid frustrerad för jag hittar mer än vad jag har korg till..
It was but yesterday I thought of myself a fragment quivering without rhythm in the sphere of life. Now I know that I am the sphere, and all life in rhythmic fragments moves within me.
~ Kahlil Gibran~

Eulalia II

• Södermanland
« Svar #68 skrivet: 07 feb-10 kl 00:14 »
Halaj!

Tråden påminner mig om något jag läste/hörde/såg för länge sedan.
....8<...
//T

och det i sin tur påminner mig om en rolig historia jag hörde för längesen, om bonden som fick besök av sonen i sällskap med ny flickvän, som visade sig vara kommunikatör och promt ville visa sin mystiska förmåga för svärfar. Bonden var tveksam men kunde ju inte säga nej...så ut i ladan gick de.
Så gick de förbi diverse kor, och svärdottern berättade om vad korna sa och ville. Så kom de till Smörblomma, bondens favorit...och då sa bonden att nä!nu får det räcka, allt den hära säger är ändå bara dikt och förbannad lögn..!  ;D
It was but yesterday I thought of myself a fragment quivering without rhythm in the sphere of life. Now I know that I am the sphere, and all life in rhythmic fragments moves within me.
~ Kahlil Gibran~

Trollmor

• Måtte jag inte leva förgäves.
    • -
« Svar #69 skrivet: 07 feb-10 kl 01:39 »
Ja.  Visst har det hänt.  Och när jag nämnt det för djurbönder, så visar de ofta ingen förvåning, utan kommer med exempel själva.  Så upplevelsen är inte unik.

Om man alltså antar, som en sån här vetenskaplig tes att testa, att:

"Dessa nödrop och annan kommunikation mellan djur och människor är verkliga, och detta kan verifieras och mätas, eller falsifieras."

Då skulle väl nästa fråga bli:  "Hur?"  I tråden ovan finns några förslag.  En senare fråga skulle kunna bli:  "Vad är detta?  Elektromagnetisk strålning, eller något snabbare?"  För att renodla den diskussionen kanske man borde starta en ny tråd, och citera de intressantaste förslagen.  Tyvärr har jag för mycket att pyssla med nu, så jag törs inte åta mig det.  Men om någon av Er startar den tråden, och/eller renodlar den diskussionen på något sätt, så vill jag gärna vara med, för i framtiden kommer jag ju att ha massor av tid och energi att lägga på detta, eller vad tror Ni?

;) :-[ :P :P
En får va gla att en ä sum en ä, när en nu ente ä sum en saa.

Frances

• Draco Dormiens Nunquam Titillandus
    • Västergötland
« Svar #70 skrivet: 07 feb-10 kl 09:31 »
O nu säger en röst inom mig att Eulalia ska komma hit en vecka eller två i höst och vi kommer att ha jättemycket att göra  :)
" Först vill man bli nånting. Sen tror man att man är det man ville bli. Sen blir man kanske det man trodde att man var"

Luff

• Västergötland
« Svar #71 skrivet: 07 feb-10 kl 17:39 »
Ursäkta, jag var faktiskt allvarlig.

Fast jag kan förstå att det inte såg så ut ...  ;D
Ja, det blev lite luddigt  ;D - det är jycken som jag funderat över i måånga trådar.
//Luff

Travelerhorses

• Häxa och djurvän.
    • Värmland
« Svar #72 skrivet: 07 feb-10 kl 20:11 »
Hade jag haft råd så skulle jag jätte gärna gå en kurs i kommunikation med djuren .
Men dom kurserna är ju svindyra!
När vi kvinnor får orgasm utsöndras ämnet oxytocin, vilket gör oss mjuka, snälla, gulliga och omtänksamma.Så när ni män klagar på hysteriska, förbannade och frustrerade kvinnor,bör ni komma ihåg att det faktiskt är ni män som inte gör jobbet tillräckligt bra...

fishyerik

• Uppland
« Svar #73 skrivet: 07 feb-10 kl 22:22 »
Ska man avgöra sånt här kan man inte bara se till hur man upplever "träffarna", utan även "missarna" och naturligtvis hur specifikt det uttrycks.

För mig är inte lussebullar jättegula, visst kan de anses vara det för att vara bröd, men utan den referensen är de inte normalt sett så jättegula. Det beror ju lite på, men om du inte använder mer saffran än vanligt skulle jag inte kalla det en "träff".

Nåväl, så länge man inte tar alltför allvarligt på det och/eller betalar pengar som man egentligen inte har råd med så har jag inga större invändningar. Oavsett om kommunikatörerna kan prata med djuren eller inte så är det oftast folk som "kan djur" och en del djurägare har ju blivit hjälpta.

Om jag mot förmodan skulle betala för en djurpratare skulle jag skriva upp kostnaden på nöjeskontot.
Kött är delar av djur!

Oftast gott och alltid näringsrikt!

Potatisblomma

• Södermanland
« Svar #74 skrivet: 08 feb-10 kl 08:12 »
Jättegult - det kan ju vara maskrosor också  ::)

Jag har lättare att tro på bilder av storköksförpackningar för margarin som matskålar än att en kanin vill bli titulerad "Herr". Det sist nämnda känns väldigt mycket disneyfiering....
Landsflykting i storstan...

Jan lindgren

« Svar #75 skrivet: 08 feb-10 kl 09:22 »
Hej!
Är det någon som ordnar ett vetenskapligt försök så kan jag komma med några lamor. De flesta människor saknar erfarenhet av att läsa lamors beteende så det kan bli ett bra test om de kan läsa psyket.
MVH
Jan

Skytten

• Skåne
« Svar #76 skrivet: 08 feb-10 kl 09:40 »

Citat från en blogg (tryggahoven)

Citera
"Vi har en nydanande väckelserörelse åt – i stort sett - samma håll fast i olika former. Jag själv sprider kunnandet samt nyttan av djurkommunikation samtidigt som jag lär mig mer om healing, andevärlden samt annat. Reconnetion. Att återknyta till det forna meridiansystemet på ett nytt sätt. "

Det ser väl ut att bli lite procedur och metodfrågor som måste  benas ut, före man kan komma till skott.
Det bästa sättet att misslyckas, är att inte försöka!

tinna.m

• Skåne
« Svar #77 skrivet: 08 feb-10 kl 10:02 »
Emelie Cajsdotter  -Alla Kungens Hästar, samt -Zandor och tiden, handlar om att "känna av djur"/få bilder. Monty Roberts (Mannen som talar med hästar mfl -NÄ -INTE Robert Redford varianten) anses läsa tecken/kroppsspråk/ha erfarenhet av djur och människor. Jag menar att han gör mer än så, dvs kommuniserar på fler plan. Själv säger han att det är hans kroppsspråk. Jag kallar det högre makter och känner djup vördnad.
Mest Blues & Jazz i huvet. Bakmes&Snoa. Åså Country

Eulalia II

• Södermanland
« Svar #78 skrivet: 08 feb-10 kl 11:52 »
Hej!
Är det någon som ordnar ett vetenskapligt försök så kan jag komma med några lamor. De flesta människor saknar erfarenhet av att läsa lamors beteende så det kan bli ett bra test om de kan läsa psyket.
MVH
Jan

Eftersom lamor är av sydamerikansk ursprung, så bör man ta i beaktande att kulturella missförstånd kan uppstå. Tolk kanske vore lämpligt.

För övrigt säljer jag en bok om djurkommunikation, Hästar berättar av Tamara Baltzar, känd svensk hästkommunikatör. PM:a om du är intresserad. 50 spänn+porto
http://www.bokia.se/bok.html?isbn=913232605X
« Senast ändrad: 08 feb-10 kl 11:58 av Eulalia II »
~ Kahlil Gibran~

Travelerhorses

• Häxa och djurvän.
    • Värmland
« Svar #79 skrivet: 08 feb-10 kl 12:00 »
Jättegult - det kan ju vara maskrosor också  ::)

Jag har lättare att tro på bilder av storköksförpackningar för margarin som matskålar än att en kanin vill bli titulerad "Herr". Det sist nämnda känns väldigt mycket disneyfiering....
det finns ju inga maskrosor nu !
Att min kanin har storhetsvasinne det har jag iaf lätt att tro på .
Han är som en Napoleon i stallet S*

Dela detta:

* Inloggade just nu

484 gäster, 2 användare
Tli, riktig

* Forum

* Om tidningen Åter

- Snubblade över tidningen på biblioteket häromdagen. Blev kvar till stängning och lånade till slut hem sista årgången. Så intressant läsning!
Både jag och min man har saknat en tidning med "mer djup" och mindre gloss. Kul att lära sig mer om intressanta, nödvändiga ämnen.
Även om tidningen är fin...
/Jeanette

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser