Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Djurkommunikatören har varit här idag !  (läst 12621 gånger)

Travelerhorses

• Häxa och djurvän.
    • Värmland
Djurkommunikatören har varit här idag !
« skrivet: 31 jan-10 kl 22:17 »
Några av hennes elever pratade med två av kaninerna .
Hanen medelade att han ville bli titulerad "Herr" och att han tyckte om sitt hö o havre men älskade det där jättegula o ville ha mera ( det dom inte kunde veta var att jag gett dom lussebullar  ::) )
Och han berättade ingående om att han tyckte om sitt bo och beskrev det mkt korrekt .
Den andra kaninen berättade om sin systers skadade öga och att hon hade ont i nacken ( hade straxt innan tagit fast henne i nackskinnet )
Hon förmedlade en bild av en lång rad likadana kaninungar som hon var "storebror" till och att hon saknade dom . ( hennes syster fick en kull ungar för två år sen , dom bodde tillsammans allihopa)
Hon "sa" oxå att hon inte bodde där (dom var tillfälligt i en box) och att hon inte gillade torr halm ( där hon bor har hon permanent bädd)

Tyckte detta var skithäftigt!
När vi kvinnor får orgasm utsöndras ämnet oxytocin, vilket gör oss mjuka, snälla, gulliga och omtänksamma.Så när ni män klagar på hysteriska, förbannade och frustrerade kvinnor,bör ni komma ihåg att det faktiskt är ni män som inte gör jobbet tillräckligt bra...

TeresG

• Västergötland
SV: Djurkommunikatören har varit här idag !
« Svar #1 skrivet: 01 feb-10 kl 17:44 »
Hej.
Det låter riktigt roligt att veta vad ens djur tycker.
Jag är faktist på jakt efter en djurkommunikatör, vart bor du (eller vem hade du)
mvh Teres
Hej! Jag heter Teres och bor på en gård utanför Tidaholm, i Västra Götaland tillsammans med mina djur: kaniner,  Svarthöns, Bronskalkoner, Red Bourbon kalkoner hundar (Grand danois, Amstaff/B-C och Smålandstövare), Skruvhornsfår, Linderödsgrisar, iller, samt katter.

LasseDalom

• -
« Svar #2 skrivet: 02 feb-10 kl 11:00 »
Hur funkar det? Kan man gå ut o snacka med kaninen alltså? Visst så förstår man ofta vad han vill och inte vill, men han har aldrig framfört att han vill bli titulerad Herr. Däremot förstår man att han gärna skulle vilja träffa honor och helst vill få komma ut lite ibland och dessutom helst tycker om God mat!   ;D

grimbart

• fångstman/jägare söker uppdrag!!!
    • Västergötland
« Svar #3 skrivet: 02 feb-10 kl 11:02 »
ge mig en femhundring så kan jag också tala om att kaninen vill ha morot o hö... ;D
Fjäderfän och kaniner

Frances

• Draco Dormiens Nunquam Titillandus
    • Västergötland
« Svar #4 skrivet: 02 feb-10 kl 11:32 »
OOh,jag skulle så gärna vilja bli övertygad om att det funkar!! Men kan inte tro på det förran motsatsen är bevisad... 8)
" Först vill man bli nånting. Sen tror man att man är det man ville bli. Sen blir man kanske det man trodde att man var"

Ulricaa

• -
« Svar #5 skrivet: 02 feb-10 kl 16:24 »
Jag har varit med om det där en gång...och jag var vääääälidgt skeptisk innan. Men det var min sista utväg när jag hade två  katter som slogs. fick ett tips av Mia mattsson som har skrivit böcker om djurkommunikation att ringa upp en tjej som bodde nånstans uppåt landet. Ringa tänkte jag...hon måste tro jag är galen! Men jag gjorde det och jag berättade att jag hade två katter som höll på att ta livet av varandra, dom åt aldrig tillsammans, gick aldrig nära varandra. men det berättade jag inte, bara att dom slogs. Hon började prata med hankatten och han ansåg sig själv som vacker berättade hon men han hade ett problem och det var att det kliade. Det kliade uppe på länden, uppe i korset precis. Det jag INTE hade sagt ett ljud om var att han ibland nappade av sig håret, just på den punkten! och vi pratade i telefon så hon kunde ju inte se att han var lite hårlös just där...sen var det så att han tyckte om honkatten men att hon föreföll i hans ögon vara lite tankspridd så han var rädd att hon skulle gå en otäck död till mötes, hon berättade att han varit med om ett trauma där en vän till honom dog...saken var att han satt bredvid när vår yngre katt hängde sig i en kattleksak några år tidigare.....

Sen honkatten såg sig själv som liten och tunn och i underlägethela tiden. Vi pratade lite till och sen gick jag ner på kvällen och tänkte ska detta funka? Morgonen efter när jag gick ner och gav katterna mat så stod dom sida vid  och åt ur matskålarna....dom slogs aldrig mera sen...tro vad man vill men jag tror efter  det!
Småtokig skattejurist med båda fötterna i den halländska myllan!

Travelerhorses

• Häxa och djurvän.
    • Värmland
« Svar #6 skrivet: 02 feb-10 kl 17:13 »
Det jag tyckte just var omöjligt för tjejen att veta var just om min kanins syster o hennes skadade öga.
O inte heller kunde dom veta att jag gett kaninerna lussebullar *S*
Näe numera tituleras lilla Fluffe , -Herr fluffe!
Denna fanns norr om stockholm , pma mej så får du hennes nr .

Dom pratade med flera djur och var läskigt korrekta .
8 olika personer som aldrig varit hos mej förut o som inte visste vart dom skulle.
När vi kvinnor får orgasm utsöndras ämnet oxytocin, vilket gör oss mjuka, snälla, gulliga och omtänksamma.Så när ni män klagar på hysteriska, förbannade och frustrerade kvinnor,bör ni komma ihåg att det faktiskt är ni män som inte gör jobbet tillräckligt bra...

Frances

• Draco Dormiens Nunquam Titillandus
    • Västergötland
« Svar #7 skrivet: 02 feb-10 kl 17:35 »
Jamen som nånting väldigt gult hade ju också stämt om du hade råkat mata kaninerna med paprika tex. Jag tror fortfarande det liknar mest horoskop...

Hade kaninstackaren inte haft några syskon alls, hade den sannolikheten varit större också... ::)

Men den djurpratare som vill övertyga mig är ju välkommen hit och överbevisa, vi har många djur att snacka med ;D
" Först vill man bli nånting. Sen tror man att man är det man ville bli. Sen blir man kanske det man trodde att man var"

yrian

• Skåne
    • Hannasgården
« Svar #8 skrivet: 02 feb-10 kl 17:43 »
Jag tycker att det låter intressant! Självklart är jag skeptiskt, fattas bara annat  ;)  ... men, det är intressant! Jag skulle nog kunna testa att ta hit en sådan kommunikatör för att ta ett snack med hunden. Skulle vara himla skönt om hunden och katten kunde komma överens... Fast lite rädd är jag kanske för vad hunden skulle säga i övrigt, hon verkar lite missnöjd överlag... Eller det kanske bara är för att hon är en gammal terrier som under många år har varit ensam herre på täppan?  :P
Höns, stickning och pelargoner

LasseDalom

• -
« Svar #9 skrivet: 02 feb-10 kl 18:18 »
Vi har ju tre katter som är gnska griniga på varandra, nån borde ta ett snack med dom!

Troy McClure

• Västmanland
« Svar #10 skrivet: 02 feb-10 kl 18:22 »
Vi har ju tre katter som är gnska griniga på varandra, nån borde ta ett snack med dom!
Nån har nog redan varit här och snackat med våra fyra, för de håller sams.

Ratchaburi

• Södermanland
« Svar #11 skrivet: 02 feb-10 kl 18:43 »
Hmm ja vad ska man säga. Vill man tro så hittar man ju dom "bevis" man behöver för att kunna tro med gott samvete.

För flera år sedan hade jag ett sto som var helt galen i boxen. Hon högg, hon sparkade och visade att hon inte skulle spara någons liv om man säger så. Dock var det bara i boxen.

En tjej i stallet skulle ha dit en djurkommunikatör. Så jag tänkte ju att det kunde ju inte skada att prova.

DK kom och stod utanför hästens Box i 30 min. Hästen högg och slog i vägg och galler. Efter 30 min kunde hon berätta att hon inte gillade att ryktas, hon gillade inte andra människor än mig. Hon hade blivit mycket slagen tidigare i sitt liv och ville ha en Rosa halsduk...

Här kommer facit: hästen älskade att ryktas, på stallgången. Har alltid gjort det. Hästen är född på samma stall som den alltid har bott, hästen har aldrig misshandlats eller utsatts för något våld. Jag gav hästen en Rosa halsduk, det första den gjorde var att hoppa på den och stampa på den, exact som en vildhäst gör med en orm...

Det finns säkert mer seriösa och mindre seriösa inom denna nisch som alla andra men jag väljer att tro det jag såg. Att det är bara humbug och lureri. Ytterligare ett sätt att få tag på folks pengar...
My name is not Rihanna....

anette i bugared

• -
« Svar #12 skrivet: 02 feb-10 kl 18:49 »
Visst funkar det med djurkommunikation men har man en ironisk och nedlåtande inställning så "hör" man ändå inte. Man måste våga tro på det man får till sig av djuret, våga lyssna och inte analysera sönder så jäkla mycket. Själv ser jag det som en naturlig del av samvaron med mina djur (och nån gång andras), det är inte konstigare än att lyssna på folks pladder även om djurens kommunikation oftast kommer till mig i bilder, känslor eller andra sinnesförnimmelser.

En av grannens hästar gav mig en bild av en storköksförpackning margarin, en stor gul fyrkantig plastburk, varje gång jag passerade honom. Inte förrän jag nämnde detta för en av ägarna efter flera veckor av smörbyttebilder, fick jag förklaringen, hästen fick sitt kraftfoder serverat ur just en sådan burk, något som jag självfallet inte hade en aning om och framför allt inte hade kunnat "fantisera" fram.

Den natten jag föddes var skärtorsdagsnatt, nu slåss jag mot ondskan och värnar den svage. Mitt redskap är viljan, en kvast och en hatt.
Den natten jag föddes var skärtorsdagsnatt.

Ratchaburi

• Södermanland
« Svar #13 skrivet: 02 feb-10 kl 18:57 »
Du kallar det nedlåtande, jag kallar det sunt kritiskt.

Man kan få vissa folk att tro på vad som hellst bara man använder sig av rätt teori och rätt form av teknik för individen.

Placebo effekten är väl dokumenterat och forskat på. En annan form av att tro på.

Jag säger inte att det inte finns folk som kan
prata med djuren! MEN JAG tror inte det finns! Finns det någon hrr som tror dem kan bevisa för mig att min tro är fel så är ni välkomna!!
My name is not Rihanna....

Travelerhorses

• Häxa och djurvän.
    • Värmland
« Svar #14 skrivet: 02 feb-10 kl 20:28 »
1, Jag betalade inte för detta.
Det var elever .
2. Jag var oxå skeptisk.
3. Vill nån testa så kan jag skicka nr .

Jag la bara in detta inlägg för att jag tyckte det var kul .

Trollmor

• Måtte jag inte leva förgäves.
    • -
« Svar #15 skrivet: 02 feb-10 kl 20:38 »
Men den djurpratare som vill övertyga mig är ju välkommen hit och överbevisa, vi har många djur att snacka med ;D
Just så, rätta takter!  Jag skulle gärna (om jag hinner) vilja vara med och dokumentera, om nu någon djurpratare skulle ställa upp på en vetenskaplig studie.  Då måste man va noga, här i universitetsstaden kan vi sånt!

Nån som är med?
En får va gla att en ä sum en ä, när en nu ente ä sum en saa.

Skytten

• Skåne
« Svar #16 skrivet: 02 feb-10 kl 20:58 »
Jag har inga som helst problem att kommunicera med både höns eller katter, varje gång jag ropar att det är mat, så kommer de som ett skott  ::)

Det bästa sättet att misslyckas, är att inte försöka!

Ulric Eriksson

• Gäst
« Svar #17 skrivet: 02 feb-10 kl 20:59 »
"Djurkommunikation" bygger på att hjärnan lägger pussel och ser mönster den känner igen. Precis samma fenomen som gör att man ser elefanter i moln eller hör spöken. Som underhållning betraktat är det att jämställa med horoskop och estradhypnotisörer, så länge man inte tror att det är på riktigt.

Skytten

• Skåne
« Svar #18 skrivet: 02 feb-10 kl 21:06 »
Ja det gäller var man lägger ribban, att tala med språkliga symboler är ju ganska begränsat, och stannar vid några ord för de mest "begåvade" djuren, kommunikation förekommer ju det vet ju alla som har djur.
Det bästa sättet att misslyckas, är att inte försöka!

Georgisten

• Mest biodlare, men mycket annat också.
    • Östergötland
    • Östgöta Honung - förädlad nektar från Östergötlands flora
« Svar #19 skrivet: 02 feb-10 kl 21:44 »
Visst funkar det med djurkommunikation men har man en ironisk och nedlåtande inställning så "hör" man ändå inte. Man måste våga tro på det man får till sig av djuret, våga lyssna och inte analysera sönder så jäkla mycket. Själv ser jag det som en naturlig del av samvaron med mina djur (och nån gång andras), det är inte konstigare än att lyssna på folks pladder även om djurens kommunikation oftast kommer till mig i bilder, känslor eller andra sinnesförnimmelser.

En av grannens hästar gav mig en bild av en storköksförpackning margarin, en stor gul fyrkantig plastburk, varje gång jag passerade honom. Inte förrän jag nämnde detta för en av ägarna efter flera veckor av smörbyttebilder, fick jag förklaringen, hästen fick sitt kraftfoder serverat ur just en sådan burk, något som jag självfallet inte hade en aning om och framför allt inte hade kunnat "fantisera" fram.

Möjligen Off Topic här men... har du pratat något med bina? Vad sade de isf?  ;) ;D
Ingen enskild människa kan hävda att den äger jorden, inget enskild människa eller kollektiv kan hävda att de äger andra människor.

Dela detta:

* Inloggade just nu

596 gäster, 1 användare
ärt

* Forum

* Om tidningen Åter

- Underbar tidning eftet att jag läst flera nummer hos en väninna är det nu dags för egen prenumeration
/lena S

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser