Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Någon som vet???  (läst 943 gånger)

tezzystilda

• Västergötland
Någon som vet???
« skrivet: 30 jan-10 kl 18:02 »
Är det någon som vet om man kan ha kaniner i hönsgården tillsammans med hönor och tupp???

Eko-Trädgård

• Frukta inte - Ät frukt - Frukt är livet ( Di Leva)
    • Västerbotten
    • eko-trädgård
SV: Någon som vet???
« Svar #1 skrivet: 30 jan-10 kl 18:18 »
hej,

jag har hört att några hönor tupp och kanin går bra ihop.. men om det är många höns kan de vara taskigt mot kaninen.

mvh

Jonathan
www.eko-tradgard.se
Ekotradgard@outlook.com
webbshopp www.ekotradgard.tictail.com

Nettis

• Smörblommans Siv
« Svar #2 skrivet: 31 jan-10 kl 15:49 »
Man kan ha dem tillsammans men man får ha stor koll på så att man inte har fått in den röda hönslusen för den irriterar kaninerna väldigt. Så det bästa är att ha dem delade.

Soshila

• Småland
    • Alchemilla Trädgårdshäxa
« Svar #3 skrivet: 31 jan-10 kl 16:02 »
Jag har även för mig att jag läst att kaniner är väldigt känsliga för coccidier som det finns ganska gott om hon hönorna.

linslus

• www.vastrabo.se
    • Småland
    • Västrabo höns & kaniner
« Svar #4 skrivet: 31 jan-10 kl 16:04 »
En kompis kaniner dog när de fick vara lösa i hönsgården. Så det stämmer nog vad Soshila skriver.

Travelerhorses

• Häxa och djurvän.
    • Värmland
« Svar #5 skrivet: 31 jan-10 kl 21:44 »
Mina kaniner har gått med olika höns i flera år nu utan problem , fixa bara några gömmor åt kaninen så det kan få vara i fred .
När vi kvinnor får orgasm utsöndras ämnet oxytocin, vilket gör oss mjuka, snälla, gulliga och omtänksamma.Så när ni män klagar på hysteriska, förbannade och frustrerade kvinnor,bör ni komma ihåg att det faktiskt är ni män som inte gör jobbet tillräckligt bra...

Dela detta:

* Inloggade just nu

751 gäster, 2 användare (2 dolda)

* Forum

* Om tidningen Åter

- Å vilken härlig tidning
/Susanne

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser