Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Slakt i hönshuset!! :(  (läst 1756 gånger)

trojlik

• I skogen är jag fri
    • Västergötland
Slakt i hönshuset!! :(
« skrivet: 30 jan-10 kl 08:58 »
Nu när jag var upp i hönshuset för att släppa ut hönor och ankor mötes jag av en ohygglig syn...
Antagligen är det minken som har varit där och slaktat det mesta av mina hönor och ankor..
Hönor och ankor ligger huller om buller döda. Det känns så jävla onödigt!!
Varför kan dom bara inte ta en höna utan måste döda allt?

Han hade tagit sig in genom ett litet hål i taket. Såg hur han slingrade iväg snabbt som blixten när jag öppnade dörren..
Stackars hönorna, man kan ju fråga sig hur länge han hållt på och rensat i hönshuset... usch...

Detta känns så jävla hemkt, stackarna... Och skall man nu börja om, igen??

:'( :'(

Azoo-Lina

• Jag kan inte allt. Men väldigt mycket ;-)
    • Skåne
    • Fru Laurin
SV: Slakt i hönshuset!! :(
« Svar #1 skrivet: 30 jan-10 kl 10:13 »
Stackars höns och stackars dig :'(

Jag kan inte råda för framtiden. Man måste göra det som känns rätt.

Tröstkramar!
Har en underbar gubbe, 4 omöjliga vovvar, 6 busiga katter, lagom många höns och ankor och ett par hundra tusen bin! Läs mer om oss här http://www.frulaurin.n.nu eller här http://oloflaurin.blogspot.com/

Neaa

« Svar #2 skrivet: 30 jan-10 kl 10:21 »
Men fyyy så jobbigt!  :'( Lider verkligen med dig! Och det är klart att det känns fruktansvärt tungt att börja om men det känns ju sorgligt att ge upp också!! Många tröstkramar!

Skytten

• Skåne
« Svar #3 skrivet: 30 jan-10 kl 10:38 »
Det är inte lätt att täppa till alla springor i ett hönshus, men vill man inte drabbas av rovdjur, så måste man alltid ha koll på alla vrår.  Det har hänt en gång att 15  svarthöns gick åt hos mej.

Ett litet vinterbonat hönshus, jag byggt, med nätgård med nättak, har aldrig drabbats.
Det bästa sättet att misslyckas, är att inte försöka!

Lars på Solbacken

• Västergötland
« Svar #4 skrivet: 30 jan-10 kl 10:46 »
Det är en trist upplevelse du går igenom nu. Jag har haft påhälsning av mården några gånger i duvslaget och det känns förj..   fast man alltid har det i huvudet att man måste se till alla små gluggar och ventiler, stängsel osv. glömmer man bort någon enstaka gång så är det något rovdjur där. Som i höstas då jag hade fem stora kycklingar ute i en låda som jag stängde för var natt, glömde jag en natt så var räven där och tog tre stycken.

Tycker du ska ta nya tag igen, för det är trevligt med hönsen och ankor också.
Kram/Lars
Jobbar för mångfald har Vadsbohöns, duvor,  hund "springer spaniel/wachtel" och bin, Trädgård, odling, blommor, fågelskådning, husbehov mm.
www.hovabrevduveklubb.n.nu     https://www.facebook.com/LarsiSolbacken/

grimbart

• fångstman/jägare söker uppdrag!!!
    • Västergötland
« Svar #5 skrivet: 30 jan-10 kl 11:13 »
mink mink mink .... sicken otur.  jag lider med dig :'(  Ut med vovven och leta rätt på den >:D....
Fjäderfän och kaniner

trojlik

• I skogen är jag fri
    • Västergötland
« Svar #6 skrivet: 30 jan-10 kl 13:48 »
Tack alla!

Skickade ut Jack russellen men hon var mer tokig på lukten efter de döda hönsen..

Skall ner till bonden och hämta en fälla och agna med en höna.. Hoppas på fångst i natt!!   >:D

Det hade vart lättare att ta om han bara hade tagit några höns för att stilla hungern... Men att döda nästan allt som finns där känns bara så onödigt, dom kommer ju inte ens till användning...  >:( Jäkla nöjes mördare...

:'(

grimbart

• fångstman/jägare söker uppdrag!!!
    • Västergötland
« Svar #7 skrivet: 30 jan-10 kl 22:07 »
lägg ut hönsen och sätt en jägare på pass.... >:D
Fjäderfän och kaniner

trojlik

• I skogen är jag fri
    • Västergötland
« Svar #8 skrivet: 31 jan-10 kl 15:48 »
Jägaren får väl vara jag då, men det är för kallt att sitta och passa på den nu.. Jag fryser   :-[

Satte ut en grävling fälla igår och nu skall jag upp och rigga en minkfälla med. Det skall bli som ett minfält runt hönshuset  >:D

Jag skall ha tag i kräket...

Dela detta:

* Inloggade just nu

642 gäster, 1 användare
J.S

* Forum

* Om tidningen Åter

- Som alltid mycket nöjd. Stycket med "Att ta vara på en gris" var kanon på alla sätt! Gillar nybörjarbreven mycket.
/Marie Mårtensson

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser