Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Hjälp När kommer lammet?? Illa instruerad tacka – Nybörjarfråga  (läst 15039 gånger)

Sano

• Bohuslän
Det varierar ju, men 154 dagar är den kortaste tid jag sett hos mina päls-/blandfår.
Vad du gör gör fullt och helt, icke styckevis och delt.

JBF

• Småland
Det varierar ju, men 154 dagar är den kortaste tid jag sett hos mina päls-/blandfår.
Oj, 154.. Ja det skiljer ju en del beroende på vilka böcker man läst. Då kan det kanske dyka upp nåt under veckan här.. Bred som en ardennermärr är hon, och jag tyckte att hon var lite insjunken vid svanspartiet när jag kände idag, men det kan ju ha varit inbillning, kunde inte jämföra med de andra tackorna för de ville inte låta sig klämmas på. Men Sano, har du varit med om även typ 160-165 dagar också? (Jag såg ju som sagt betäckningen, så det är ju antingen nu eller om minst en och en halv månad, då jag vart bagglös en vecka efter betäckningen och skaffade ny först 1,5 månader efteråt.)
Roslagsfår, Ölandshöns, Fjällnära boskap och ett par Shetlandsponnier på gård i inre Småland.

Pip

• Pip
    • Uppland
Nu har det kommit lamm! Jag var och tittade till henne för 10 minuter sedan och då hörde jag ett litet litet bräk. Smög dit och då låg där ett litet vitt helt nyfött lamm. Efter några sekunder såg jag i skuggan bakom tackan, ett lite större svart lamm!  :) Nu kan jag inte gå och lägga mig. Startar en ny tråd med ny frågeställning. Tack för alla svar i denna tråd.

Snarrbon

• Om du inte provar vet du inte om det går
    • Skåne
    • Mettes kaniner
Stort grattis Pip   :D
Bor på gård i skogen med sambo, dansk-svensk gårdshund,  kat, genbanksanslutna gotlandskaniner, genbanksanslutna Åsbohöns och Klövsjöfår även dom genbanksanslutna.

mille

• Gångemad - småskalig lammuppfödning och biodling
    • -
    • Gångemad
Vad kul, grattis!!!!
Gotlandsfår och blandisar. Highland Cattle. Frigående hönor samt ett gäng katter och kaniner. Odlar en del och plockar gärna bär. Nygammal biodlare och trebarnsmamma.

JBF

• Småland
Grattis till de små liven!!
Roslagsfår, Ölandshöns, Fjällnära boskap och ett par Shetlandsponnier på gård i inre Småland.

Dela detta:

* Inloggade just nu

556 gäster, 0 användare

* Forum

* Om tidningen Åter

- Precis som flera andra skriver så är det här en tidning som aldrig tycks bli inaktuell. Det senaste numret är precis lika intressant som det som kom för flera år sen. Att varje nummer har ett sorts register på baksidan som ger en snabb överblick av vad tidigare nummer sedan många år tillbaka har handlat om, gör det lätt att hitta precis vad man vill läsa om just nu.

Har man läs-svårigheter kan man dock ha lite invändning mot det lilla typsnittet och den täta texten, speciellt annonserna och baksidorna med extra liten text mot en flerfärgad bakgrundsbild.
/Jennifer

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser