Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Köttet förstört?  (läst 945 gånger)

Weasel

• Skåne
Köttet förstört?
« skrivet: 20 jan-10 kl 19:01 »
Hittade just en anka i stallet med vingen ur led och lite blodig i näsan. Så jag undrar... är köttet fortfarande bra? Tänkte mest på att där kanske blir mycket stresshormoner eller annat som frigörs när något händer.
Det var i övrigt en mycket fin ung gräsand.
Bor i ett hus på landet med mina tre barn. Kuvasz, katter, nakenråttor och hamstrar. Oflar lite för husbehov.

ersam

• -
SV: Köttet förstört?
« Svar #1 skrivet: 20 jan-10 kl 19:05 »
Är det en olycka så skulle jag säga att det inte påverkar köttet. Kanske lokalt.

TurbogrisarnaVG

• Västergötland
« Svar #2 skrivet: 21 jan-10 kl 11:40 »
Djur verkar ta det rätt så lugnt när de skadar sig så stresshormonnivån borde vara rätt låg.
Hej alla Alternativa!!
Vi är ett ungt par på 35 o 30 som bor  på gård i VG.
På väg mot äventyret och självförsörjandet!!

Weasel

• Skåne
« Svar #3 skrivet: 21 jan-10 kl 13:03 »
Har iaf skurit ut bröstfileerna nu. Såg fint ut, förutom lite lite blodsprängt på ett ställe. Misstänker starkt att det var hästen som varit på henne :-\
Bor i ett hus på landet med mina tre barn. Kuvasz, katter, nakenråttor och hamstrar. Oflar lite för husbehov.

Dela detta:

* Inloggade just nu

564 gäster, 0 användare

* Forum

* Om tidningen Åter

- Snubblade över tidningen på biblioteket häromdagen. Blev kvar till stängning och lånade till slut hem sista årgången. Så intressant läsning!
Både jag och min man har saknat en tidning med "mer djup" och mindre gloss. Kul att lära sig mer om intressanta, nödvändiga ämnen.
Även om tidningen är fin...
/Jeanette

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser