Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Nyrenoverat rum.  (läst 1199 gånger)

Zickan

• Jämtland
    • Djuren på Höjda
Nyrenoverat rum.
« skrivet: 20 jan-10 kl 13:30 »

Dom väggarna som syns på bilden har blivit spacklade och slipade och målade, samt listerna.
Nu har jag kört fast, vill ha nånting på väggen men jag vettesjutton vad, det är ju som lite tomt ut om man säger så.
Rummets färger går väl i brun/beige/svart/vit.
Funderar också på att måla om sängen till vit, tror ni det är en bra idé?
Min blogg - http://zickan.se
Min o min grannes hemsida: http://djurenpahojda.wordpress.com

Eulalia II

• Södermanland
SV: Nyrenoverat rum.
« Svar #1 skrivet: 21 jan-10 kl 14:10 »
Ja, defintivt måla sängen, finns inget fulare än furu (i mina ögon) det ser så tungt ut!
Vitt eller nån gråvit färg. Eller varför inte sundborn-färger : grönt, rött..
På den där bakre väggen kanske du kan hänga en cool modern bonad så länge, tills du bestämt dig för vad du vill ha. Så slipper du göra nåt förhastat.

It was but yesterday I thought of myself a fragment quivering without rhythm in the sphere of life. Now I know that I am the sphere, and all life in rhythmic fragments moves within me.
~ Kahlil Gibran~

Bullerybo

• Närke
« Svar #2 skrivet: 21 jan-10 kl 18:17 »

Måla sängen tycker jag absolut. Det blir en stor skillnad när man målar vitt. Vi målade om vår gamla ärvda sänggavel när vi renoverad sovrummet. Det blev som en helt annan säng.

Tapet kan jag inte råda för tror ej vi har samma smak. Mett ett allmänt tips är att utgå från vad du kan hitta. Om man är OK med att inte få välja exakt in i misnta detalj själv kan man ju gå på vad som finns att få tag på billigt på blocket, överblivna bitar från vänner eller i realådan på färgaffären. Kolla runt där först och se om något av det faller dig i smaken.

(tapeten i rummet på bilden har jag tex hittat på min mors sommarstugevind).

ieenilorac

• www.sonnarpsnaturbruk.n.nu
    • Skåne
    • Sonnarps naturbruk
« Svar #3 skrivet: 21 jan-10 kl 18:23 »
Wow, snygg tapet. Ett tips när man ska välja tapet är att ta hem en provbit och testa i olika ljus och på olika väggar. Ofta ser färgerna annorlunda ut i belysningen i affären, och det är ju trist att inte gilla sin tapet när den är nyuppsatt...
Har nyligen köpt en liten gård på landet. Stora renoveringsbehov, stora möjligheter. Grönsaker, örter, träd och buskar. Bin. Amerikanska gula gäss, peking-, cayuga, welsh harlekin o myskankor, höns av diverse raser o vaktlar.

ersam

• -
« Svar #4 skrivet: 01 feb-10 kl 19:52 »
Bra med neutrala väggar. Inred med textil och annat. Och måla sängen!!!  :)

Dela detta:

* Inloggade just nu

444 gäster, 1 användare
Linnea H

* Forum

* Om tidningen Åter

- Underbar tidning eftet att jag läst flera nummer hos en väninna är det nu dags för egen prenumeration
/lena S

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser