Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Var kan man köpa medlet " for scaly legs" ?  (läst 10450 gånger)

Soshila

• Småland
    • Alchemilla Trädgårdshäxa
SV: Var kan man köpa medlet " for scaly legs" ?
« Svar #40 skrivet: 02 feb-10 kl 15:06 »
JOhe 71, du har alltid så bra svar på allt =)

Äggproduktion i ekologiskt lantbruk är en toppenksrift som alla borde läsa! Googla på titeln så får du upp den som pdf.

Hovnoret

• Hönsen får mig att må bra
    • -
    • Hovnorets hedemorahöns
« Svar #41 skrivet: 02 feb-10 kl 21:09 »
slurp

Den måste jag läsa. Gillar att läsa på om sådant här. Hatar att vara dåligt på läst i vilket ämne det än må vara jag intresserar mig av.  ::)

Therese K

• Skåne
« Svar #42 skrivet: 03 feb-10 kl 11:34 »
Jag fick hem medlet igår, men är det någon som provat på fjäderklädda ben? Det står att man inte ska göra det. Ramlar fjädrarna av då? Men sen så står det att man ska spreya slö och kam oxå, men då kommer man ju kontakt med fjädrarna? Känns så där och spraya i hönsens ansikte... :-\
Gift, har en underbar katt... längtar efter egen gård med löpankor, getter och potatisland!

Soshila

• Småland
« Svar #43 skrivet: 03 feb-10 kl 12:22 »
Kan det inte vara för att fjädrarna blir klibbiga av det, så det inte är så bra om de får det på kroppen. Lite grand på fjädrarna borde väl inte vara så farligt.

Therese K

• Skåne
« Svar #44 skrivet: 03 feb-10 kl 12:39 »
Hmm... jag får ut och prova. Men inte när det är så kallt... Man ska tydligen spraya ganska mycket. 10 gånger på stora höns.. känns som om man dränker in hela hönans ben då..
Gift, har en underbar katt... längtar efter egen gård med löpankor, getter och potatisland!

Lövbacken

• Västmanland
« Svar #45 skrivet: 03 feb-10 kl 14:02 »
Jag fick hem medlet igår, men är det någon som provat på fjäderklädda ben? Det står att man inte ska göra det. Ramlar fjädrarna av då? Men sen så står det att man ska spreya slö och kam oxå, men då kommer man ju kontakt med fjädrarna? Känns så där och spraya i hönsens ansikte... :-\

Jag låter nog bli ansiktet faktiskt, finns ju inga angrepp där liksom... ::)
3 barn, make, stor gård och Hedemorahöns, beviljad genbank 090814, 17 hönor och 4 tuppar =)

Soshila

• Småland
« Svar #46 skrivet: 03 feb-10 kl 22:37 »
Jag har aldrig fattat hur det skulle se ut om kam och slör var angripet. Nån som vet, eller har bild?

Therese K

• Skåne
« Svar #47 skrivet: 04 feb-10 kl 09:52 »
Jag låter nog bli ansiktet faktiskt, finns ju inga angrepp där liksom... ::)

Ja, det bryr inte jag heller mig om.. Men det stod så på lappen som följde med. Har för mig att om kam och slö är angripet så är det typ vitt där?? Men jag vet inte.. bild hade varit bra..

Lövbacken

• Västmanland
« Svar #48 skrivet: 04 feb-10 kl 10:13 »
Vi får efterlysa bild från LINKOSO, hon har bilder på allt!  ;D
3 barn, make, stor gård och Hedemorahöns, beviljad genbank 090814, 17 hönor och 4 tuppar =)

Therese K

• Skåne
« Svar #49 skrivet: 04 feb-10 kl 10:16 »
Vi får efterlysa bild från LINKOSO, hon har bilder på allt!  ;D

;D

Linkoso

• -
    • Höns i Trunsby
J
« Svar #50 skrivet: 05 feb-10 kl 09:48 »
XD. Mobilsurfar nu så kan inte leta bild just nu men anledningen till att kam och slör kan behövar smörjas in är för att kvalster KAN finnas där, de behöver inte synas. Vissa djur kan ju ha fotskabbskvalster på fötter en lång tid innan det syns något med. Jag brukar alltid olja in kam och hakislappar när jag behandlar. Då blir de så mjuka och fina med! :)
Var rädd om det liv ni har, ni vet aldrig när det tar slut ...
♥♥♥ www.honsitrunsby.webs.com ♥♥♥ ~~~ www.hönsträff.se ~~~ Visar vägen till kacklet ~~~
Kommer ni till Byledagen 25/5 - 2013? :) http://www.facebook.com/events/465511106842445/?fref=ts

Lövbacken

• Västmanland
« Svar #51 skrivet: 05 feb-10 kl 11:09 »
Okej!

Då kan man ju ( eftersom detta gäller en spray ) spruta ett par sprut i handen och sedan ta med fingret och smörja in, det är säkert lätt annars att träffa ögon och så, det kanske inte är så skönt för hönsen...

ieenilorac

• www.sonnarpsnaturbruk.n.nu
    • Skåne
    • Sonnarps naturbruk
« Svar #52 skrivet: 05 feb-10 kl 13:17 »
Jag skulle använda en handske av den typen som läkare använder vid undersökningar och som finns att köpa på apoteket, eller någon annan smidig handske, typ diskhandske. Jag skulle aldrig ta ett medel utan innehållsdeklaration på mina händer.
Har nyligen köpt en liten gård på landet. Stora renoveringsbehov, stora möjligheter. Grönsaker, örter, träd och buskar. Bin. Amerikanska gula gäss, peking-, cayuga, welsh harlekin o myskankor, höns av diverse raser o vaktlar.

Dela detta:

* Inloggade just nu

753 gäster, 1 användare
Smålandstokarna

* Forum

* Om tidningen Åter

- Helt underbar lektyr. Läser hemma hos en släkting och tycker de är så bra. Gott o blandat!
/Sanna H

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser