Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Var kan man köpa medlet " for scaly legs" ?  (läst 10463 gånger)

Lövbacken

• Västmanland
Var kan man köpa medlet " for scaly legs" ?
« skrivet: 18 jan-10 kl 10:47 »
Ja, precis som frågan lyder, var köper man?
Jag har sett flera som använder det och är nöjda, men kan inte fatta riktigt vart man köper det?

Jag har två individer som har kalkben som jag inte fått bukt med, och nu när det är kallt tänker jag att man inte ska hålla på att smörja eftersom det blir för kallt kanske?
3 barn, make, stor gård och Hedemorahöns, beviljad genbank 090814, 17 hönor och 4 tuppar =)

Anneli L

• Västergötland
SV: Var kan man köpa medlet " for scaly legs" ?
« Svar #1 skrivet: 18 jan-10 kl 11:04 »
Jag köpte min på lgprodukter.se Kolla under hönsartiklar och sedan övrigt. Funkar bra tycker jag.
Tvåbarnsmamma, har en underbar man, 2 katter, 2 kaniner och höns :).

LillaY

• Do what you will, so long as it harms none.
    • Dalarna
    • Hjärtats Rum
« Svar #2 skrivet: 18 jan-10 kl 12:30 »
Jag vet vissa använder Tenutex som finns att köpa på Apoteket. Är detta att rekommendera?
Don't change so people will like you. Be yourself and the right people will love you.

Anneli L

• Västergötland
« Svar #3 skrivet: 18 jan-10 kl 12:36 »
Jag började med tenutex. Funkar kanon. Sedan hitta jag sprayen. Både är jättebra. Mina är så fina nu.  :)
« Senast ändrad: 18 jan-10 kl 12:41 av Anneli L »

Therese K

• Skåne
« Svar #4 skrivet: 18 jan-10 kl 12:54 »
Jag köpte oxå mitt på lg:s produkter, men jag har inte fått hem det än.. Så jag kan tyvärr inte uttala mig om det men jag har höga förhoppningar!
Gift, har en underbar katt... längtar efter egen gård med löpankor, getter och potatisland!

Anneli L

• Västergötland
« Svar #5 skrivet: 18 jan-10 kl 13:00 »
Det verkar som många har beställt därifrån, för min vännina väntar också på att få hem det, det va tillfälligt slut.

Linkoso

• -
    • Höns i Trunsby
« Svar #6 skrivet: 18 jan-10 kl 17:47 »
Haha, först läste jag IG produkter som (IG = Icke godkänt ;D). ;D ;D ;D

Undrar lite, hur mycket är det i en burk/flaska och finns det något negativt med det som t.ex. karens på ägg? Ja, i stort sett, vad innehåller det? :P (brukar ju kunna stå på förpackningarna)
Var rädd om det liv ni har, ni vet aldrig när det tar slut ...
♥♥♥ www.honsitrunsby.webs.com ♥♥♥ ~~~ www.hönsträff.se ~~~ Visar vägen till kacklet ~~~
Kommer ni till Byledagen 25/5 - 2013? :) http://www.facebook.com/events/465511106842445/?fref=ts

Kimma

• De beste spiegel is een oude vriend
    • -
    • Klockarens Kaningård
« Svar #7 skrivet: 18 jan-10 kl 22:11 »
Haha, först läste jag IG produkter som (IG = Icke godkänt ;D). ;D ;D ;D

Undrar lite, hur mycket är det i en burk/flaska och finns det något negativt med det som t.ex. karens på ägg? Ja, i stort sett, vad innehåller det? :P (brukar ju kunna stå på förpackningarna)
Sök på google, så får du upp tillverkaren,där står produktinformation på deras hemsida.
"Följ hjärtat, inte logiken, logiken gör dig inte lycklig den får dig bara att stå ut lite längre."

Mmmm

• Övriga världen
« Svar #8 skrivet: 18 jan-10 kl 22:25 »
Sök på google, så får du upp tillverkaren,där står produktinformation på deras hemsida.

Hmm... (letar efter en blind smiley  8)). Är det bara jag som inte hittar något om innehållet där? Är på http://www.net-tex.co.uk/product_page.cfm?pid=384&men= och letar

Kimma

• De beste spiegel is een oude vriend
    • -
    • Klockarens Kaningård
« Svar #9 skrivet: 19 jan-10 kl 08:37 »
Hmm... (letar efter en blind smiley  8)). Är det bara jag som inte hittar något om innehållet där? Är på http://www.net-tex.co.uk/product_page.cfm?pid=384&men= och letar

Hmmm  ???
Jag är säker på att jag läste innehållsförteckningen på hemsidan.
De kanske har tagit bort den för att inte få den kopierad ???

Annars står det ju såhär:

Just For Scaly Legs works in 3 ways:
1) Suffocates the Scaly Leg Parasites instantly, resulting in death
2) Provides immediate relief against itching and irritation
3) A synergised blend of repellents and natural oils provide a protective coating to prevent further infestation of the affected area

Men det är klart, synergized repellents kan betyda vad som helst  :-\
"Följ hjärtat, inte logiken, logiken gör dig inte lycklig den får dig bara att stå ut lite längre."

Mmmm

• Övriga världen
« Svar #10 skrivet: 19 jan-10 kl 17:39 »
Puh, då är det alltså inte mina ögon det är fel på!   ;D

Men det är klart, synergized repellents kan betyda vad som helst  :-\

typ "samverkande frånstötare", eller vad blir det på svenska?

Therese K

• Skåne
« Svar #11 skrivet: 19 jan-10 kl 19:45 »
Ringde återförsäjlaren idag för att fråga när mina produkter kommer, beställde nämligen den 10 Jan, men dom hade inte fått hem det än från England och då hade dom beställt det i Års-skiftet, men det har ju varit mycket lediga dagar nu så de va därför som det va så försenat... Men det är på väg :)
Gift, har en underbar katt... längtar efter egen gård med löpankor, getter och potatisland!

gernsö

• Skåne
« Svar #12 skrivet: 20 jan-10 kl 12:45 »
Kör hårt, livet är så jävla kort.
Här finns många djur men avel på sussex stor vit col, dv cochin,  korsningsgäss, myskankor i udda färger och sumatra.
Har ko, häst, hund,får, katt och sambo...

Kålrabbis Mamma

• Värmland
« Svar #13 skrivet: 21 jan-10 kl 08:19 »
På den svenska bipacksedeln står det att: medlet innehåller en blandning av naturliga oljor och frånstötande medel, ingen direkt specifikation av innehållet alltså. Vidare står det att foder, ägg och vatten avlägsnas innan behandlingen. Ska inte heller användas på fjädrarna. Speciellt milt eller giftfritt är det nog inte. Har inte provat medlet än men ska bli spännande att se ev. resultat.
"Alltid något sa kärringen som hitta rävskit i hönshuset"

Azoo-Lina

• Jag kan inte allt. Men väldigt mycket ;-)
    • Skåne
    • Fru Laurin
« Svar #14 skrivet: 21 jan-10 kl 08:51 »
Jag har mailat Net-tex och frågat efter aktiva substanser i "Just For Scaly Legs".
Att sälja bekämpnings medel (vilket detta klassas som) i Sverige utan att deklarera innehåll är inte tillåtet och kan ge vite från Kemikalieinspektionen... (detta upplyste jag dem inte om!)Vi får se om dom svarar.
Har en underbar gubbe, 4 omöjliga vovvar, 6 busiga katter, lagom många höns och ankor och ett par hundra tusen bin! Läs mer om oss här http://www.frulaurin.n.nu eller här http://oloflaurin.blogspot.com/

Therese K

• Skåne
« Svar #15 skrivet: 21 jan-10 kl 09:14 »
Ska inte heller användas på fjädrarna.

Men.. ??? Hur fasiken ska man då kunna använda det på Brahman och andra benbefjädrade raser??

Linkoso

• -
    • Höns i Trunsby
« Svar #16 skrivet: 21 jan-10 kl 09:34 »
Hum, efter att ha läst igenom trådens utveckling lite så tror jag att jag håller mig till vaselin och matoljor av olika slag när det behövs. ;D
Var rädd om det liv ni har, ni vet aldrig när det tar slut ...
♥♥♥ www.honsitrunsby.webs.com ♥♥♥ ~~~ www.hönsträff.se ~~~ Visar vägen till kacklet ~~~
Kommer ni till Byledagen 25/5 - 2013? :) http://www.facebook.com/events/465511106842445/?fref=ts

Daniel Sörensen

• Människan är naturens enda misstag.
    • Södermanland
    • Fotoalbum
« Svar #17 skrivet: 21 jan-10 kl 09:38 »
Hum, efter att ha läst igenom trådens utveckling lite så tror jag att jag håller mig till vaselin och matoljor av olika slag när det behövs. ;D
Samma här ;D
Tidigare bott på gård i Småland och på Gotland där jag ägnade mycket tid åt fjäderfäuppfödning och självhushållning.
Bor nu i lägenhet i Södermanland och spenderar dagarna med balkongodling, fågelskådning och fotografering.
Mina bilder finns på: www.flickr.com/danielmsorensen

Lövbacken

• Västmanland
« Svar #18 skrivet: 21 jan-10 kl 09:51 »
Jag har i alla fall beställt två flaskor nu och kommer att prova när det kommit fram så får vi se vad det ger för resultat!

Tack alla som svarat  ;D
3 barn, make, stor gård och Hedemorahöns, beviljad genbank 090814, 17 hönor och 4 tuppar =)

Mmmm

• Övriga världen
« Svar #19 skrivet: 21 jan-10 kl 17:13 »
På den svenska bipacksedeln står det att: medlet innehåller en blandning av naturliga oljor och frånstötande medel, ingen direkt specifikation av innehållet alltså.

Gissar vilt och tror det innebär någon form av "matolja" med några droppar typ citronella-olja eller tea tree olja?

Ska bli intressant att höra om tillverkaren svarar! Det kanske är ett supermedel! :)

Dela detta:

* Inloggade just nu

707 gäster, 1 användare
Tiomilaskogen

* Forum

* Om tidningen Åter

- Som alltid mycket nöjd. Stycket med "Att ta vara på en gris" var kanon på alla sätt! Gillar nybörjarbreven mycket.
/Marie Mårtensson

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser