Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Vägverket vill inte ha med vår väg att göra längre!  (läst 1725 gånger)

ersam

• -
Jag och grannarna är väldigt glada över att Vägverket sköter vägen hela vägen fram till tomtgränsen då vi bor längs en liten "tarm" ut från den stora vägen. Men nu har vi fått en avi om ett rekommenderat brev. Grannen har hämtat ut sitt och det handlar kortfattat om att de vill lämna över till en annan väghållare.

Självklart är vi nöjda med den nuvarande lösningen men går detta att undvika eller gäller det bara att gilla läget?

Finns det någon anledning att exempelvis "glömma" att hämta avin för att på så sätt förhala det hela?

Har ni erfarenheter om nått liknande och hur löser man det?

I vilket fall så lär det ju bli dyrare för oss längs vägen för inte får man väl lägre trafikskatt för att det blir 200 meter väg mindre för Vägverket att underhålla...  ;)

Mört´n

• Västerbotten
SV: Vägverket vill inte ha med vår väg att göra längre!
« Svar #1 skrivet: 06 nov-10 kl 12:23 »
jag vet att tråden är gammal, men nu återupplivar jag den med förhoppningar om svar då även jag kanske snart blir påverkad.
Sugen på te? www.tealovers.se

Naturliv

• Södermanland
« Svar #2 skrivet: 06 nov-10 kl 12:34 »
Finns det någon anledning att exempelvis "glömma" att hämta avin för att på så sätt förhala det hela?

Jag tror inte att det gör någon skillnad. När jag jobbade som brevbärare fick vi, då mottagaren inte hämtade ut det, istället lämna över brevet personligen.
Tänk om man kunde vara som de livskraftiga maskrosorna - och växa vidare och må gott trots asfalt och betong

Tacitus

• Ångermanland
« Svar #3 skrivet: 06 nov-10 kl 16:58 »
Om du inte hämtar ut det rekade brevet så skickas detta istället ut med delgivningsman, ibland då brevbärare, och om det inte förslår så kan brevet lämnas till polisen för handräckning.

Skulle dom likväl inte få tag i dig så kommer det anses som att dom har gjort vad plikten kräver och dom kommer då att anse att du är att betrakta som delgiven - enligt gammalt tillbaka så kan även dylika brev anslås i dagstidning i det fall du inte går att få tag i hemadress eller annat stadigvarande viste såsom arbetsplats el.dyl.

Dela detta:

* Inloggade just nu

658 gäster, 1 användare
Anders Flix

* Forum

* Om tidningen Åter

- Å vilken härlig tidning
/Susanne

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser