Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Åldersgräns ?  (läst 4330 gånger)

mattetillmånga

• Övriga världen
SV: Åldersgräns ?
« Svar #20 skrivet: 21 jan-10 kl 11:31 »
Om jag var du, och i samråd med dina föräldrar, skulle jag kontakta rasföreningar som någon sa och även uppfödare inom rimligt avstånd. Du kanske kan etablera kontakt med någon och få vara där och hjälpa till på helger ibland  :)

Jag tycker inte heller det borde finnas åldergränser. Jag är 36 och vill köra ponnytrav, men det är ju bara drömma och glömma  :'( Finns säkert fler vuxna som skulle vilja så vuxenlopp kanske vore nått? Bara för att shettisar är små behöver de ju inte bara vara för barn, det finns ju massor av vuxna som sysslar med t.ex kaninutställningar och kaniner räknas ju som "barndjur" rent generellt i folkmun.

V-kaos

• Övriga världen
    • http://www.hyperbrain.me
« Svar #21 skrivet: 21 jan-10 kl 17:29 »
Jag tycker inte heller det borde finnas åldergränser. Jag är 36 och vill köra ponnytrav, men det är ju bara drömma och glömma  :'( Finns säkert fler vuxna som skulle vilja så vuxenlopp kanske vore nått?

Det finns säkert vuxna som skulle vara inne på det. Låter kul! Du får ta och kolla med rasföreningen där med kanske och skippa travförbundet som verkar ha bestämt sig för att det skall vara på ett visst sätt. Eller helt enkelt hyra en bana en dag och bjuda in folk till privat arrangerade lopp med nån fin vinst. (Och nån lokal bookie kan säkert hålla svart-spel vid sidan om för rätt stämning.)  ;) Tills farbror  (:) kommer!
V-kaos gillar historiskt återskapande, Permakultur, odling i upphöjda bäddar, hantverk, vackra kallblodshästar och akademisk ridkonst, tidig musik, black metal och mycket mycket mer. Driver bloggen http://www.hyperbrain.me

Frances

• Draco Dormiens Nunquam Titillandus
    • Västergötland
« Svar #22 skrivet: 21 jan-10 kl 17:40 »
Det är ju bara det att man hyr inte banor hur som helst och vem som helst tillåts inte sitta upp o köra på en bana. Har du ingen licens (och därtill utbildning) har du tyvärr inte tillträde att sitta upp bakom en häst på banan, funderar precis om man får det på hela banområdet förresten om du inte är lärling .. :-\ Eller om det inte handlar om någon väldigt organiserad jippogrej med världens snällaste skolponnysar.
Det skulle bara bli kaos o livsfara med V-kaos upplägg... (:) Men annars var ju det en bra ide  :)

Men, måste du tävla själv? Jag hade ett givande samarbete med en tjej som gärna körde och jag tränade, det är vanligt med vuxna tränare och tonårig kusk, det är faktist ROLIGT! och delad glädje är dubbel glädje!
Russ får man köra till 25.

Det är nog bara så att det inte är särkillt många vuxna som skulle delta, därför finns det inga rena vuxenlopp och att tävla mot barn känns inte schysst riktigt...

Och spel..? Nja, inte i ponnylopp ;D
" Först vill man bli nånting. Sen tror man att man är det man ville bli. Sen blir man kanske det man trodde att man var"

Jimmy G

• Södermanland
« Svar #23 skrivet: 23 jan-10 kl 10:40 »
Vart bor du Jimmy? Önskar att du bodde i närheten av mig :) i Värmland.
Då skulle du få hjälpa till med att pyssla med vår nordsvenska häst.
jag bor i en förort till stocholm där jag är med körare på en varmblodig travare och jag ska börja hjälpa till hos jonny nord men det är 3 timmar i sl buss ditt
kusk utan arbetshäst, En kördräng med arbete som dräng. Kamoflerad till skogselev. Fast i grund å botten en envis ärlig hedlig backåtsträvare ;)

Dela detta:

* Inloggade just nu

637 gäster, 3 användare
Lilla i, Pohja, Tångräkan

* Forum

* Om tidningen Åter

- Supernöjd med den nya tidningen! Ska fixa ny betalning nu så vi har täckt upp det kommande året, ser fram emot att bygga upp ett litet bibliotek av tidningarna. :) Och maken är ivrig att få testa på ölbryggandet som finns med i senaste numret.. :P
/Maria Örni

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser