Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  konstgryt för räv/grävling nån som byggt?  (läst 6790 gånger)

grimbart

• fångstman/jägare söker uppdrag!!!
    • Västergötland
SV: konstgryt för räv/grävling nån som byggt?
« Svar #20 skrivet: 24 okt-10 kl 07:10 »
Har du några naturgryt på markerna?
det finns några mindre sommargryt på en av jaktmarkerna..  inga direkt stora... de stora ligger på grannmarken..bergsgryt..
Fjäderfän och kaniner

Skogsnatt

• Gäst
SV: konstgryt för räv/grävling nån som byggt?
« Svar #21 skrivet: 24 okt-10 kl 08:00 »
det finns några mindre sommargryt på en av jaktmarkerna..  inga direkt stora... de stora ligger på grannmarken..bergsgryt..

Okok. Det är rätt riskabelt att släppa i klippgryt, i varje fall om man inte har en rutinerad hund.
Mitt råd att att ta dit en hund som markerar om det finns något i grytet. (Det syns direkt på hunden om den varit med förr). Sätt sen igen alla ingångar väl, utom en, där du sätter en grytmjärde istället. På så sätt får du tag i grävlingarna utan att ta så stora risker.
Det där med konstgryt är lite så och så. Ska det funka så krävs det mycket jobb och kostar rätt mycket att bygga. På våra marken här i söder, så blir det oftast grävling i dem, räven ligger oftast upp även på dagen och går inte i gryt om den inte är hårt jagad.

Dela detta:

* Inloggade just nu

420 gäster, 0 användare

* Forum

* Om tidningen Åter

- Snubblade över tidningen på biblioteket häromdagen. Blev kvar till stängning och lånade till slut hem sista årgången. Så intressant läsning!
Både jag och min man har saknat en tidning med "mer djup" och mindre gloss. Kul att lära sig mer om intressanta, nödvändiga ämnen.
Även om tidningen är fin...
/Jeanette

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser