Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:   Snö i stället för vatten???  (läst 6902 gånger)

Hovnoret

• Hönsen får mig att må bra
    • -
    • Hovnorets hedemorahöns
SV: Snö i stället för vatten???
« Svar #20 skrivet: 05 mar-10 kl 14:16 »
 ;D Jag byter vatten 2-3 gånger om dagen. Men som sagt hönsen går bara rakt förbi automaten till snön och mumsar.  ::)

eva f

• Ångermanland
« Svar #21 skrivet: 07 mar-10 kl 09:08 »
Kan det inte vara småkryp i snön som de är ute efter? Och får i sig snö/vatten samtidigt? Mina hönor hackar på stövlarna med.

Brännbols ompla.

• Uppland
    • Ullis Blogg
« Svar #22 skrivet: 20 mar-10 kl 13:55 »
Hittade detta på jordbruksverkets hemsida (under information om fågelinfluensan):

•Fjäderfä får bara ges dricksvatten från borrad eller grävd brunn, eller annat vatten som är godkänt som livsmedel. De får ha tillgång till badvatten om det ligger inom inhägnaden.

//Ullis
Delar gård med mina hundar, katter, höns, kaniner, dotter och sambo :)
(dobermann, huskatt, holländsk dvärg, sachsegold, hermelin, dvärgvädur)

Rooster

• En av två
    • Östergötland
    • Hönsraser
« Svar #23 skrivet: 20 mar-10 kl 14:08 »
jodå snö funkar utmärkt..fasanerna klarar sig på snö under vintern..sen är d meckigt att ge det inne till hönsen ;)
ÅKERHULTS RASHÖNS - Vi håller på med uppfödning av fasaner och rashöns. Har mer än 25 olika raser i ett flertal färger. Vill du köpa avelsägg? Besök vår Hemsida:
http://honsraser.se

Dela detta:

* Inloggade just nu

424 gäster, 0 användare

* Forum

* Om tidningen Åter

- Har dessa godingar i mitt fritidshus och har lagt band på själv att inte läsa de förens jag har läst ut en annan bok, mycket tråkigare bok, vilket gett mig en rejäl sporre att läsa ut den och börja med dessa tidningar! Har tjuvläst en och spoiler, den var jätteintressant!
/Rebecca B

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser