Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  dålig mage, rosslig och matvägrar  (läst 684 gånger)

Dagg

dålig mage, rosslig och matvägrar
« skrivet: 27 dec-09 kl 10:51 »
Min 8 mån nykastrerade hanne matvägrar, är lite rosslig och dålig i magen. Jag har flyttat honom från de andra (de går bredvid varandra) och satt honom på vatten och hö. Finns det något som jag kan ge som "uppiggande"? Jag har sökt i olika trådar och det är otroligt svårt att diagnostisera vad som är fel. Lunginflammation? Fel på fodret? Coccidios? Han har varit hängig flera dagar och jag har börjat ge sulfa som jag fick tips om av en bekant. Vad säger ni?

Dagg

ieenilorac

• www.sonnarpsnaturbruk.n.nu
    • Skåne
    • Sonnarps naturbruk
SV: dålig mage, rosslig och matvägrar
« Svar #1 skrivet: 27 dec-09 kl 11:52 »
Han har inte fått en infektion efter kastreringen då? För då behöver han antibiotika.
Har nyligen köpt en liten gård på landet. Stora renoveringsbehov, stora möjligheter. Grönsaker, örter, träd och buskar. Bin. Amerikanska gula gäss, peking-, cayuga, welsh harlekin o myskankor, höns av diverse raser o vaktlar.

Meritaton

« Svar #2 skrivet: 27 dec-09 kl 13:28 »
Skulle nog genast konslutera veterinären som gjorde ingreppet om jag va du, låter ju inte alls bra.

Dagg

« Svar #3 skrivet: 27 dec-09 kl 13:32 »
Nej, så nykastrerad är han inte. Ingen problem där- det har läkt fint.

Dagg

Dagg

« Svar #4 skrivet: 27 dec-09 kl 18:45 »
Nu har han vandrat till det sälla maskroslandet, min lille Palle...

Dagg

Dela detta:

* Inloggade just nu

607 gäster, 0 användare

* Forum

* Om tidningen Åter

Bästa tidningen!
/Malin Eklöv

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser