Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Hur länge producerar kaninhanar ungar  (läst 707 gånger)

Tuppen Ture

Hur länge producerar kaninhanar ungar
« skrivet: 20 dec-09 kl 16:30 »
Jag har en hane som är runt 5 år och undrar om han forfarande kan bli pappa, han juckar mot fotbollar och andra saker som påminner om kaniner och jag undrar om han kan bli pappa om jag köper en ung kaninhona ???
Jag är 15 bast och bor på en gård med Höns: Bramha,Hedemora,dv.paduan,dv.kochin   

Och så har jag katter och kaniner och 5 blandras ankor

Kimma

• De beste spiegel is een oude vriend
    • -
    • Klockarens Kaningård
SV: Hur länge producerar kaninhanar ungar
« Svar #1 skrivet: 20 dec-09 kl 18:44 »
Klart han kan.
"Följ hjärtat, inte logiken, logiken gör dig inte lycklig den får dig bara att stå ut lite längre."

Trasselsudden

• Blekinge
SV: Hur länge producerar kaninhanar ungar
« Svar #2 skrivet: 20 dec-09 kl 20:58 »
Spermakvaliteten avtar med åldern, vilket kan ge färre ungar eller tomma honor. Annars är hanar ferila hela livet.
Jag heter Josefine och läser fjärde året till husdjursagronom på SLU i Uppsala. Har sedan ett antal år tillbaka sysslat med hobbyuppfödning av kaniner för utställning, men pga studierna ligger det nu på hyllan. Är särskilt intresserad av färggenetik på kanin.
Besök gärna http://kaninfarg.se

Dela detta:

* Inloggade just nu

774 gäster, 3 användare (1 dolda)
matematiker, Bokohammare

* Forum

* Om tidningen Åter

- Åter är en tidsskrift som är tidlös. Ett 5 år gammalt nummer är lika användbart nu som när den kom ut.
Jag har haft väldigt mycket nytta och har fortfarande av tidningen.
/Per

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser