Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Höns-i-snö-bilder  (läst 9922 gånger)

linslus

• www.vastrabo.se
    • Småland
    • Västrabo höns & kaniner
SV: Höns-i-snö-bilder
« Svar #20 skrivet: 18 dec-09 kl 21:42 »
Här är mina Faveroller och Orpington ute i snön.

Inga-Karin

• Två av våra 12 Hedemorahönor med sina tuppar
    • Västmanland
« Svar #21 skrivet: 18 dec-09 kl 22:01 »
Mina är också ute trots dryga minus 10 dagtid och i kväll hela minus 19!

Hälsningar från Kolbäcksådalen
Maka, mamma, svärmor, trippelmormor, dubbelfarmor, matte, hönsmora, f.d.skolsyrra, dotter, syster, faster och moster. Nybliven statsanställd friherrinna.
Vi fick hem våra Hedemorahöns 080320 och fick beviljat Genbank 090325

malmolund

• Skåne
    • Sunnanå Häst
« Svar #22 skrivet: 19 dec-09 kl 11:02 »
I dag SKA mina höns ut! Vi bor ju i Skåne och det är "bara" sju minusgrader. De SKA ut, i alla fall en liten stund. Så är det bara!
Skånska blommehöns (med och utan hätta) och sussex (stor ljus columbia)

Inga-Karin

• Två av våra 12 Hedemorahönor med sina tuppar
    • Västmanland
« Svar #23 skrivet: 19 dec-09 kl 13:37 »
I dag SKA mina höns ut! Vi bor ju i Skåne och det är "bara" sju minusgrader. De SKA ut, i alla fall en liten stund. Så är det bara!

Inte tvinga, locka med ngt. de älskar, som våra pannkakor och håll reträttvägen öppen  // I-K
Maka, mamma, svärmor, trippelmormor, dubbelfarmor, matte, hönsmora, f.d.skolsyrra, dotter, syster, faster och moster. Nybliven statsanställd friherrinna.
Vi fick hem våra Hedemorahöns 080320 och fick beviljat Genbank 090325

malmolund

• Skåne
    • Sunnanå Häst
« Svar #24 skrivet: 20 dec-09 kl 09:22 »
Försökte locka dem med godsaker alternativt schasa ut dem. Inget fungerar. Så nu är de inne i trängseln och bråkar konstant med varandra istället.
Skånska blommehöns (med och utan hätta) och sussex (stor ljus columbia)

Dolvis

• Östergötland
« Svar #25 skrivet: 20 dec-09 kl 18:13 »
Måste lägga till ett par av dagens bilder:

Fågelskådning idag från köksfönstret:

På närmare håll:

och lite närmare ändå:
« Senast ändrad: 20 dec-09 kl 18:50 av Dolvis »

Johanna Sareklint

• Blekinge
    • Johannas hörna
« Svar #26 skrivet: 20 dec-09 kl 18:20 »
Vad fina bilder ni har! Fågelskådning och vildfågelutfodring har vi här med, har inte hjärta att låta bli att småfåglarna mat!
Tapetsararlärling. Genbank nr 7089 för Bohus-dals-svarthöns. Bronzekalkoner.  Sibirisk kattägare. Odlar-freak med kameran fastvuxen i handen :)
Titta gärna in i min nätbutik www.tildawinge.se och min websida www.sareklint.se/johanna

oskar98

• Fjäderfä!!
    • Skåne
    • www.oskarsorpington.yolasite.com
« Svar #27 skrivet: 20 dec-09 kl 18:21 »
Måste lägga till ett par av dagens bilder:

Fågelskådning idag från köksfönstret:

På närmare håll:

är det en påfågel eller ??
Jag är en grabb på 14 år som har mycket Orpington av ovanliga färger
Har även ett gäng Maraner
Mvh Oskar98 :D

Dolvis

• Östergötland
« Svar #28 skrivet: 20 dec-09 kl 18:51 »
är det en påfågel eller ??
Ja, det var visst inte så nära den andra bilden  ::) har lagt in en till så man ser vad det är för fågel.  ;D

Johanna Sareklint

• Blekinge
    • Johannas hörna
« Svar #29 skrivet: 20 dec-09 kl 20:49 »
Oj, vilken duktig flygare :)
Tapetsararlärling. Genbank nr 7089 för Bohus-dals-svarthöns. Bronzekalkoner.  Sibirisk kattägare. Odlar-freak med kameran fastvuxen i handen :)
Titta gärna in i min nätbutik www.tildawinge.se och min websida www.sareklint.se/johanna

Linkoso

• -
    • Höns i Trunsby
« Svar #30 skrivet: 21 dec-09 kl 00:25 »
Här är ett par bilder på gumman (lohmann lsl) ute i snön idag... Hon frös dock så efter att ha lekt modell så fick hon komma in igen, torkade av de snöiga fossingarna med en mjuk rar handduk innan hon fick komma in till sina vänner stridshönsen igen.

Var rädd om det liv ni har, ni vet aldrig när det tar slut ...
♥♥♥ www.honsitrunsby.webs.com ♥♥♥ ~~~ www.hönsträff.se ~~~ Visar vägen till kacklet ~~~
Kommer ni till Byledagen 25/5 - 2013? :) http://www.facebook.com/events/465511106842445/?fref=ts

oskar98

• Fjäderfä!!
    • Skåne
    • www.oskarsorpington.yolasite.com
« Svar #31 skrivet: 21 dec-09 kl 07:57 »
min morfars påfågel tupp flyger högst upp i et enormt stort träd var natt.
Jag är en grabb på 14 år som har mycket Orpington av ovanliga färger
Har även ett gäng Maraner
Mvh Oskar98 :D

Dolvis

• Östergötland
« Svar #32 skrivet: 21 dec-09 kl 09:39 »
Här är ett par bilder på gumman (lohmann lsl) ute i snön idag... Hon frös dock så efter att ha lekt modell så fick hon komma in igen, torkade av de snöiga fossingarna med en mjuk rar handduk innan hon fick komma in till sina vänner stridshönsen igen.

Vilka julkort!

Linkoso

• -
    • Höns i Trunsby
« Svar #33 skrivet: 21 dec-09 kl 11:15 »
Ja, jag funderade på att göra det av dem! ;D Men vi hade inget fotopapper hemma till skrivaren... =/
♥♥♥ www.honsitrunsby.webs.com ♥♥♥ ~~~ www.hönsträff.se ~~~ Visar vägen till kacklet ~~~
Kommer ni till Byledagen 25/5 - 2013? :) http://www.facebook.com/events/465511106842445/?fref=ts

Dezdemona

• Halland
    • Hispig husägare
« Svar #34 skrivet: 21 dec-09 kl 11:34 »
Ja, jag funderade på att göra det av dem! ;D Men vi hade inget fotopapper hemma till skrivaren... =/
Det brukar ju gå ganska fort att skicka in dem till någon fotofirma via deras hemsida annars ;) Men jag håller med, bilderna var jättefina! Jag ska bära ut några av våra idag och ta kort tror jag.
ofrivilligt hönslös

yrian

• Skåne
    • Hannasgården
« Svar #35 skrivet: 21 dec-09 kl 14:34 »
Några av våra isbar vågade sig ut idag, men hu!  :o  det var kallt under fötterna, bäst att flyga upp på stängslet:

Resten tyckte det var säkrast att stanna inne... "Matte sa att hon skottat... men näää... det ser inte så skönt ut! Vi stannar nog inne idag också!"

Höns, stickning och pelargoner

Johanna Sareklint

• Blekinge
    • Johannas hörna
« Svar #36 skrivet: 21 dec-09 kl 17:08 »
Har du provat posten.se där du laddar upp egna foto och får dem utprintade, och skickade som julkort?

Fuglemakeren!

• Norge
« Svar #37 skrivet: 21 dec-09 kl 23:41 »
De norska hönorna kläcks nästan med skidor på fötterna, här en dvärgkochin i fin stil
www.fuglemakeren.net
sultan, malay, MES, chabo, silke, dvärgsilke

Datic

• Gäst
« Svar #38 skrivet: 21 dec-09 kl 23:46 »
De norska hönorna kläcks nästan med skidor på fötterna, här en dvärgkochin i fin stil
Hahaha! det bilden gjorde min dag! ;D

Linkoso

• -
    • Höns i Trunsby
« Svar #39 skrivet: 23 dec-09 kl 10:56 »
Har du provat posten.se där du laddar upp egna foto och får dem utprintade, och skickade som julkort?

Näää, får glutta in där då kanske! :D :D

Här kommer lite mera snöiga bilder. Gillar verkligen den pärlgrå färgen emot den vita snön... Jävligt med snö är dock att även de höns man tycker ser så himla rena ut plötsligt blir skitiga när de kommer ut i snön!!!   :P ::)

Dv kochin på första bilden, araucana på andra.

Dela detta:

* Inloggade just nu

626 gäster, 1 användare
J.S

* Forum

* Om tidningen Åter

- Har läst tidningen hos en vän tidigare, men nu har jag äntligen kommit mig för att prenumerera själv. Ser fram mot mitt första nummer.
/Marie-Louise

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser