Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Höns-i-snö-bilder  (läst 9934 gånger)

Johanna Sareklint

• Blekinge
    • Johannas hörna
Höns-i-snö-bilder
« skrivet: 17 dec-09 kl 10:50 »
Jag vill se bilder på vintriga höns!

Här är mina unghöns i vintertid

Känner på mig att det finns fler vintriga hönsbilder där ute!

Mvh
Johanna
Tapetsararlärling. Genbank nr 7089 för Bohus-dals-svarthöns. Bronzekalkoner.  Sibirisk kattägare. Odlar-freak med kameran fastvuxen i handen :)
Titta gärna in i min nätbutik www.tildawinge.se och min websida www.sareklint.se/johanna

Vitis

• Skåne
SV: Höns-i-snö-bilder
« Svar #1 skrivet: 17 dec-09 kl 11:17 »
Vilka vacka kontraster det blir med svarthönsen mot snön!!

Våra pullor vägra att gå ut idag, blänger bara anklagande på mig och undrar när jag ska ta bort allt det där kalla vita skräpet!

Johanna Sareklint

• Blekinge
    • Johannas hörna
« Svar #2 skrivet: 17 dec-09 kl 11:24 »
haha, ja mina vuxna höns stannade inne i huset innan de så småningom gick ut. de unga däremot, har aldrig sett snö tidigare, de gick ut med en gång, stannade och tittade sig omkring, en av de små tupparna varnade lite  :-[ det vita kunde ju vara farligt.... sen sökte de sig upp i trädet och nån provåt lite snö!  ;D

Jag mutade mina med att sopa undan snön och slängde ut lite äpplen och halm! Oftast är mina ute i ur och skur!  :)

Tapetsararlärling. Genbank nr 7089 för Bohus-dals-svarthöns. Bronzekalkoner.  Sibirisk kattägare. Odlar-freak med kameran fastvuxen i handen :)
Titta gärna in i min nätbutik www.tildawinge.se och min websida www.sareklint.se/johanna

Daaniel

• Gäst
« Svar #3 skrivet: 17 dec-09 kl 11:33 »
Fina bilder!

färnevik

• inte längre vingklippt
    • Västergötland
    • Älebergs lantbruk
« Svar #4 skrivet: 17 dec-09 kl 11:56 »
Hönsen sitter inne och ugglar i det vackra vädret, strålande sol och -10. Och blåst, naturligtvis, men de hade nog hållt sig inne oavsett hur vindstilla det är. Snö på backen=stanna inne. Regn och mörker går fint att vistas ute i, men inte snö...

Pärlhönsen var däremot ute en runda medan jag mockade. De tycker att jag är tämligen läskig så då var det bättre att sitta ute i kylan en stund.
"helst skulle varje människa ha en egen liten höna. en höna som tar tillvara på mat som blivit över, som ger ett ägg om dagen och gödsel till en blomsterrabatt..."

http://storaaleberg.blogspot.com

Daaniel

• Gäst
« Svar #5 skrivet: 17 dec-09 kl 11:58 »
Hönsen sitter inne och ugglar i det vackra vädret, strålande sol och -10. Och blåst, naturligtvis, men de hade nog hållt sig inne oavsett hur vindstilla det är. Snö på backen=stanna inne. Regn och mörker går fint att vistas ute i, men inte snö...

Pärlhönsen var däremot ute en runda medan jag mockade. De tycker att jag är tämligen läskig så då var det bättre att sitta ute i kylan en stund.

är det vita pärlhöns också? :)

Johanna Sareklint

• Blekinge
    • Johannas hörna
« Svar #6 skrivet: 17 dec-09 kl 12:34 »
Åh vad fina djur Färnevik!

skogskälla

• Hellre mångfald än enfald
    • Östergötland
« Svar #7 skrivet: 17 dec-09 kl 12:39 »
Va härligt det ser ut!!!!
Mina vägrar gå ut när det är snö, och nu när det blåser halv storm (känns det som) och är -10 har jag inte ens öppnat luckan.
Inte ens hundarna vill vara ute idag, och hade jag inte varit tvungen att dra in lite till försörjningen hade inte jag heller lämnat soffan och den tända brasan ;D ;D

färnevik

• inte längre vingklippt
    • Västergötland
    • Älebergs lantbruk
« Svar #8 skrivet: 17 dec-09 kl 13:16 »
Tack! Ja de är speciella, pärlorna.  ;D

Daniel, ja de vita är också pärlhöns, i färgen isabell...
"helst skulle varje människa ha en egen liten höna. en höna som tar tillvara på mat som blivit över, som ger ett ägg om dagen och gödsel till en blomsterrabatt..."

http://storaaleberg.blogspot.com

dazza

• bless the swedish summer.
    • Västergötland
« Svar #9 skrivet: 17 dec-09 kl 13:51 »
mina höns o ankor är några mesar när det kom till att gå ut idag .dom sticker bara ut sinna huvuden igenom hålet och blänger surt på mej  ;)  tog ut en av hönsen och satte henne i snön men det tog bara två sekunder så hoppade hon upp i mitt knä och skulle innanför min jacka . har sopat och räfsat deras utegård fri från snö och häll på nytt varmt vatten i ankornas badbalja och lockat med gröna ärtor och mango men det passade tydligen inte dom iheller  :-\
kille från Australien som bott mitt ute på dom skånska slätterna men även i Stockholms innerstad och runt om i världen.har nu sålt mina älskade fjäderfä tyvärr och bor just nu i centrala göteborg och sysslar med bräckvattens fiskar och fiskar från asien. vill lära mej mer om city gardening.

malmolund

• Skåne
    • Sunnanå Häst
« Svar #10 skrivet: 17 dec-09 kl 18:28 »
Våra höns vägrade också gå ut i snön i dag. De gick bara fram till luckan, tittade ut, och gick tillbaka in igen. Så det kommer inga fina snöbilder från mig :)...
Skånska blommehöns (med och utan hätta) och sussex (stor ljus columbia)

Linkoso

• -
    • Höns i Trunsby
« Svar #11 skrivet: 17 dec-09 kl 18:35 »
Har inga nya bilder men bilder från förra vintern. Vinterbild som vinterbild, de får duga så länge. ;)

Tsipor och Emot - Systrar

M-O och Wall-E. Aaaw, vad små de var där! ;D  :-*  ;D

Var rädd om det liv ni har, ni vet aldrig när det tar slut ...
♥♥♥ www.honsitrunsby.webs.com ♥♥♥ ~~~ www.hönsträff.se ~~~ Visar vägen till kacklet ~~~
Kommer ni till Byledagen 25/5 - 2013? :) http://www.facebook.com/events/465511106842445/?fref=ts

Johanna Sareklint

• Blekinge
    • Johannas hörna
« Svar #12 skrivet: 17 dec-09 kl 19:32 »
Fina! De räds minsann inte snön! Systrarna är riktigt söta  :-[ ;D

Dolvis

• Östergötland
« Svar #13 skrivet: 18 dec-09 kl 00:53 »
Våra höns vägrar också gå ut i snön men de andra tycker det är värt det en liten promenad i alla fall:

Det här är inte heller bilder från denna vintern, men fina ändå tycker jag. :)

oskar98

• Fjäderfä!!
    • Skåne
    • www.oskarsorpington.yolasite.com
« Svar #14 skrivet: 18 dec-09 kl 07:07 »
mina får inte gå ute för det är så kalt så de blir sjuka :-\
Jag är en grabb på 14 år som har mycket Orpington av ovanliga färger
Har även ett gäng Maraner
Mvh Oskar98 :D

Daaniel

• Gäst
« Svar #15 skrivet: 18 dec-09 kl 08:36 »
Våra höns vägrar också gå ut i snön men de andra tycker det är värt det en liten promenad i alla fall:

Åh jag villockså ha påfåglar, dem är så fina! men har inte plats för dem >.< :P men sen i framtiden ska jag ha sånna ^^

Johanna Sareklint

• Blekinge
    • Johannas hörna
« Svar #16 skrivet: 18 dec-09 kl 09:30 »
Vilken mäktig påfågeltupp!
Kan se framför mig hur vettskrämd min katt skulle bli inför åsynen av en sån stor o ståtlig fågel!  ::)

Dolvis

• Östergötland
« Svar #17 skrivet: 18 dec-09 kl 11:22 »
Vilken mäktig påfågeltupp!
Kan se framför mig hur vettskrämd min katt skulle bli inför åsynen av en sån stor o ståtlig fågel!  ::)
:-[ Äh, han var ståtligare när stjärten vuxit ut odentligt frampå våren.  ;D

Dezdemona

• Halland
    • Hispig husägare
« Svar #18 skrivet: 18 dec-09 kl 11:40 »
ÅÅ vad härligt att se era snöhöns! Själv har jag inte öppnat luckan till hönshuset eftersom Silkestuppen säger att han kanske blir förkyyld då. Svarthönsen har börjat gräva en flykttunnel men det går lite långsamt då det är tjäle i marken...
ofrivilligt hönslös

Eko-Trädgård

• Frukta inte - Ät frukt - Frukt är livet ( Di Leva)
    • Västerbotten
    • eko-trädgård
« Svar #19 skrivet: 18 dec-09 kl 20:39 »
hej,

här är det -27 och blåsigt.. inte ens jag vill vara ute... att mina små ruggar hjälper inte saken heller!!

mvh

jonathan
www.eko-tradgard.se
Ekotradgard@outlook.com
webbshopp www.ekotradgard.tictail.com

Dela detta:

* Inloggade just nu

655 gäster, 1 användare (1 dolda)

* Forum

* Om tidningen Åter

- Förvånansvärt väl sammansatt och innehållsrik tidning! Kanske är det just för att den är skriven av entusiaster, inte professionella skribenter, som den andas så mycket glädje och inspiration.
/Jeuce

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser