Jepp, med en sån i skolslöjden fick skolan nog ha en saftig reparationsbudget.
Tänk alla stackars elever som kommer ut i verkligheten och tror att sågklingan alltid stannar. Ajaj!
Bättre då att de lär sig allvaret genom att såga av sig ett par fingrar på gymnasiet?
Ja, iden är bra, men det borde som sagts vara konstruerat så klingan bara drogs ner, inte stoppades med total ödeläggelse so följd.
Och samtidigt invagga alla elever i falsk trygghet .Som den eleven som stoppade in handen i hyveln för att posta om . Strömmen var avslagen men hyveln/fräsen hade inte stannat .H*n gick träteknisk på gymnasiet .Efter ett flertal op. så hade man kommit fram till rekonstruktion , att flytta tår till handen för att åtminstonde återskapa något som likna ett tummgrepp .Eller min klasskompis som kom på att h*n skulle testa sågskyddet i skogshuggarbyxorna . Och satt motorsågen mot benet .
Sawstop har så härligt politiskt inkorrekt reklam.
Jag tror f.ö. inte på den här konstruktionen, hur funkar den när hela maskineriet är fullt av blött sågspån?
Undras varför hon vill att gubben ska ha fingrarna i behåll? Jag tror f.ö. inte på den här konstruktionen, hur funkar den när hela maskineriet är fullt av blött sågspån? Håll undan fingrarna säger jag. (Inte från frugan då )