Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Vad skulle hönsen göra med dessa mossbeklädda stenar?  (läst 1332 gånger)

Seglaren

Vi har några riktigt mysiga stenar som ligger i anslutning till det som troligen blir hönsgård. Frågan är vad som skulle hända med mossan. Blir det som med gräs att de sprätter bort och stenarna blir nakna igen tror ni?

Seglaren, strandsatt tvåbarnsfar med sambo, hästar, katter och i framtiden kanske höns. Bor på en liten gård i Mälardalen.

putte95

• Gäst
SV: Vad skulle hönsen göra med dessa mossbeklädda stenar?
« Svar #1 skrivet: 11 dec-09 kl 18:57 »
jo de kommer de garanteat att göra. där finns ju jätte mycket småkryp i mossan som de tycker är kuligt att äta

färnevik

• inte längre vingklippt
    • Västergötland
    • Älebergs lantbruk
« Svar #2 skrivet: 12 dec-09 kl 08:43 »
Japp, det gör de. Jag hade sådana astenar också, men nu är det helt nakna...
"helst skulle varje människa ha en egen liten höna. en höna som tar tillvara på mat som blivit över, som ger ett ägg om dagen och gödsel till en blomsterrabatt..."

http://storaaleberg.blogspot.com

sonja på slätten

• Halland
« Svar #3 skrivet: 12 dec-09 kl 16:28 »

Mina höns äter mossa med god aptit.
Uppfödare av DVÄRG-KOCHIN och DVÄRG-WYANDOTTE  sedan mer än 20 år.  Ägare till en underbar långhårscollie.

Seglaren

« Svar #4 skrivet: 12 dec-09 kl 20:22 »
Ok, de får nog klara sig utan mossa till att börja med. Vill gärna ha de kvar som de är.
Seglaren, strandsatt tvåbarnsfar med sambo, hästar, katter och i framtiden kanske höns. Bor på en liten gård i Mälardalen.

Dela detta:

* Inloggade just nu

806 gäster, 1 användare
Conorcccc

* Forum

* Om tidningen Åter

- Har dessa godingar i mitt fritidshus och har lagt band på själv att inte läsa de förens jag har läst ut en annan bok, mycket tråkigare bok, vilket gett mig en rejäl sporre att läsa ut den och börja med dessa tidningar! Har tjuvläst en och spoiler, den var jätteintressant!
/Rebecca B

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser