Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  beslut ångest.. Behöver råd av er..  (läst 906 gånger)

cress

• Närke
beslut ångest.. Behöver råd av er..
« skrivet: 09 dec-09 kl 10:17 »
Som många av er vet nu så är jag ju sugen på att skaffa ankor..
Hade tänkt mig löp ankor..
men nu fick jag chansen att köpa gul anka/or  med genbanksintyg..  Jag vet ju knappt vad det innebär men Jag  har läst lite på kackel.se och förstår nu innebörden.. men är det riskabelt att jag som nybörjare ger mig på genbanks djur.. eller "klarar" vem som helst av det?  ???
Stolt ägare till: 2 islandshästar,3 maine cooner ,Några brahmor,faveroller,hedemora,australorp,silkes och holländska vithättor..

brantas

• www.brantas.se
    • Halland
    • brantas
SV: beslut ångest.. Behöver råd av er..
« Svar #1 skrivet: 09 dec-09 kl 10:18 »
har själv ingen erfarnet av genbanksdjur, men de får väl inte gå ihop med andra ankor om jag har fattat de rätt. hoppas att du får bra svar av nån som kan mer om det.
Planerar Hönsbytardag i Väröbacka den 20/4 mer info på www.brantas.se
ALLA är välkomna !

Anette

• Bor på landet i Skåne
    • Skåne
    • Solgläntan, livet på en gård
« Svar #2 skrivet: 09 dec-09 kl 13:58 »
Hej

jag tycker absolut du ska ta chansen att skaffa genbanksdjur. Du gör en stor gärning att hjälpa till med att bevara våra fina Svenska gamla raser. Det enda man ska tänka på är att de får absolut inte korsas med andra ankraser annars är det precis som vanligt. Det blir lite lätt pappersarbete någon gång om året och ansöker du om bidrag får du en liten peng för att du håller genbanksdjur.

Mvh Anette
...when the last individual of a race of living things breathes no more, another heaven and another earth must pass before such a one can be again.

William Beebe

cress

• Närke
« Svar #3 skrivet: 09 dec-09 kl 15:38 »
Ok..

jag ska iväg nu ikväll och titta på genganks ankorna.. Så får vi se om jag får med dom hem;)
Stolt ägare till: 2 islandshästar,3 maine cooner ,Några brahmor,faveroller,hedemora,australorp,silkes och holländska vithättor..

cress

• Närke
« Svar #4 skrivet: 09 dec-09 kl 22:33 »
Ja ha, då har man genbanks ankor numera :o ::)...

Mushi

« Svar #5 skrivet: 10 dec-09 kl 09:12 »
Ja ha, då har man genbanks ankor numera :o ::)...

Grattis!

Hoppas att du vill gå med i genbanken och fortsätta med bevarandearbetet. Dina ankor med intyg är genbanksanslutna om de har intyg, men för att ällingar ni får framöver också ska vara det behöver du själv skriva ett kontrakt med genbanken. Det är inte så besvärligt som det kan låta. Kontakta genbanksansvarig för gulankor så får du information och hjälp.

Dela detta:

* Inloggade just nu

679 gäster, 1 användare
johber

* Forum

* Om tidningen Åter

- Bästa tidningen!
/Gabriella S

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser