Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Bilder på era hästar!?  (läst 20038 gånger)

februaribarn

• Gäst
SV: Bilder på era hästar!?
« Svar #60 skrivet: 21 feb-08 kl 15:53 »
Oj, någon måste ha vaknat på fel sida som anmäler en bildtråd pga. hästarna inte skulle vara brukshästar... :o som fler av er redan nämnt i tråden, ska man bara tillåta "sanna" självhushållare på forumet så blev det nog betydligt mindre liv och rörelse här...

Här kommer en bild på min bruksnordis. Till rasen alltså, skulle gärna använda honom till att dra fram träd ur skogen, om jag hade någon ;D och om han vore inkörd, vilket han tyvärr inte är :(. Men han är bra att använda som utkikspost vid svampletande i skogen, och på så vis bidrar han ju till mitt "självhushåll" så han kanske får vara med ändå...? ::)

F.ö jättefina hästar i tråden, oavsett raser! En shettis lr travare kan vara lika mkt brukshäst som en ardenner... :)

« Senast ändrad: 21 feb-08 kl 16:13 av februaribarn »

Gris-Eva

• ~Allt är vackert som ses med kärlekens ögon~
    • Västergötland
    • Ms Piggy's Pet Pigs
« Svar #61 skrivet: 21 feb-08 kl 16:03 »
Äntligen en bild   ;D  *pust*
Bor med min sambo på en liten gård med våra bästa vänner som är 2 hästar, 5 hönor+1 tupp, 15 minigrisar, 2 katter & linderödsvinen Bianca och Lisen.:)
Vi har en liten uppfödning av minigrisar. Ms Piggy's Pet Pigs. www.minigrisar.se

Ulric Eriksson

• Gäst
« Svar #62 skrivet: 21 feb-08 kl 18:03 »
Måste man verkligen hålla med anmälaren som moderator?

Nej, men man måste titta på om det ligger något i anmälningen och i det här fallet vädjade Gruff i tråden istället för att moderera, eftersom det är ett gränsfall. Inget att uppröras över.

Sar

• hvilaro.blogspot.com
    • Hvila Ro - Prästgård anno 1700
« Svar #63 skrivet: 21 feb-08 kl 18:32 »
Nej, men man måste titta på om det ligger något i anmälningen och i det här fallet vädjade Gruff i tråden istället för att moderera, eftersom det är ett gränsfall. Inget att uppröras över.

Jag har absolut inget emot Gruffs sätt på något vis-tvärtom- men jag ser inget som heslt gränsfall och därför kändes det onödigt att be tråden moderera.
Jag hade däremot haft mer förståelse för att det skulle vara ett gränsfall ifall rubriken på tråden var satt att endast bilder på hästar i självförsörjningsarbete var välkomna (dock hade jag ändå ansett att det fanns liten eller ingen anledning att moderera eller anmäla tråden p.g.a. att någon nöjeshäst slank med).

Än en gång ursäkta för O.T-diskussion men jag har helt tappat lusten att slänga in en bild på min lånade "nöjeshäst" (trots att hon "brukas" i avel). Jag ska försöka släppa den här tråden nu! ;)

Gruff

• Östergötland
    • Caprifool
« Svar #64 skrivet: 21 feb-08 kl 21:48 »
Och jag avslutar min del av denna tråd med ett citat ifrån alternativs grundare "Man kan mkt. väl prata om guldfiskar här. Om man har dom på macka."

Ardenner1

• Östergötland
« Svar #65 skrivet: 21 feb-08 kl 22:27 »

min prinsessa carmenzita
ardenner..  brukshäst

Frances

• Draco Dormiens Nunquam Titillandus
    • Västergötland
« Svar #66 skrivet: 21 feb-08 kl 22:52 »
Citera
Man kan mkt. väl prata om guldfiskar här. Om man har dom på macka."

Ok,då är det helt legalt för mig att fortsätta prata om travhästar eftersom jag har en ligger i frysen också ;D
" Först vill man bli nånting. Sen tror man att man är det man ville bli. Sen blir man kanske det man trodde att man var"

Gris-Eva

• ~Allt är vackert som ses med kärlekens ögon~
    • Västergötland
    • Ms Piggy's Pet Pigs
« Svar #67 skrivet: 21 feb-08 kl 22:58 »
Ok,då är det helt legalt för mig att fortsätta prata om travhästar eftersom jag har en ligger i frysen också ;D

Men jag får vara tyst.  :-X  8)
Bor med min sambo på en liten gård med våra bästa vänner som är 2 hästar, 5 hönor+1 tupp, 15 minigrisar, 2 katter & linderödsvinen Bianca och Lisen.:)
Vi har en liten uppfödning av minigrisar. Ms Piggy's Pet Pigs. www.minigrisar.se

Oskarsgården

• Oskarsgårdens Lantrasfarm
    • Oskarsgården
« Svar #68 skrivet: 21 feb-08 kl 23:23 »
Det här var skoj.. har en travare till.. som inte gör så mycket lön för mödan än.. men han är söt..
Keep On Fighting om nån vill söka.. nästan 400 000 insprungna kronor.. ;D

Ja men det är inga som helst problem att göra en brukshäst av honom.. han kan dra hur mycket som helst..eller plöja upp en lägda...

Kramar från Ewa och travarna
Vi har Australian Sheperd, Golden Retriever, Border Colie. Linderödssvin med Genbank, Gotlandskaniner med Genbank,
Skånska Blommehöns, Japanska vaktlar, Ankor, Gutefår, Shropshire och korsningstackor. Vill ha fjällnära dikor.

Travelerhorses

• Häxa och djurvän.
    • Värmland
« Svar #69 skrivet: 22 feb-08 kl 00:31 »
Min vackra älskling  , hon är Tinker Cob.
« Senast ändrad: 22 feb-08 kl 00:37 av travelerhorses »
När vi kvinnor får orgasm utsöndras ämnet oxytocin, vilket gör oss mjuka, snälla, gulliga och omtänksamma.Så när ni män klagar på hysteriska, förbannade och frustrerade kvinnor,bör ni komma ihåg att det faktiskt är ni män som inte gör jobbet tillräckligt bra...

Cujsan

• Vila i frid Ceasar, glömmer dig aldrig ...
    • Hermansdal
« Svar #70 skrivet: 22 feb-08 kl 12:44 »
Här är min ardenner som vi brukar i skogen och även tar in höet på sommaren med!  :-*
Bor på lantgård med sambo, två bonusbarn, 6 katter, 3 hundar, några avdankade travare, islänningar, ingen ardenner längre - vila i frid kära Ceasar, shettis, svärdsjöfår, linderödssvin, Belgisk jätte, påfåglar...     sen var det nog inga mer..

Cujsan

• Hermansdal
« Svar #71 skrivet: 22 feb-08 kl 12:51 »
Här "brukas" han..  :D
Bor på lantgård med sambo, två bonusbarn, 6 katter, 3 hundar, några avdankade travare, islänningar, ingen ardenner längre - vila i frid kära Ceasar, shettis, svärdsjöfår, linderödssvin, Belgisk jätte, påfåglar...     sen var det nog inga mer..

Cujsan

• Hermansdal
« Svar #72 skrivet: 22 feb-08 kl 13:00 »
En till på godingen!  :-*

Talo

• Bor i ett torp i skogen med katten Gaia
« Svar #73 skrivet: 22 feb-08 kl 13:29 »
Vingklippt,
Ville bara säga att jag tycker att Dimma är en väldigt vacker häst  :D
Bloggar om tankar kring mitt liv i torpet, livet i allmänhet och det som intresserar mig, helt enkelt det som rör sig i mitt huvud dagen ifråga på http://talostorpliv.blogspot.com/

färnevik

• inte längre vingklippt
    • Västergötland
    • Älebergs lantbruk
« Svar #74 skrivet: 25 feb-08 kl 08:14 »
Vingklippt,
Ville bara säga att jag tycker att Dimma är en väldigt vacker häst  :D

Tack!!!  ;D Jag skall framföra det till fröken! Och jag håller med om att hon är en riktig goding!  ;D
"helst skulle varje människa ha en egen liten höna. en höna som tar tillvara på mat som blivit över, som ger ett ägg om dagen och gödsel till en blomsterrabatt..."

http://storaaleberg.blogspot.com

Herminy

• Här finns en norrbottenstjej...
« Svar #75 skrivet: 26 feb-08 kl 21:53 »
Hej, är det någon som har Haflinger eller som kanske känner någon som har?

JIMMAN

• BRUKSHÄSTEN I MITT HJÄRTA
    • www.stallargard.se
« Svar #76 skrivet: 12 mar-08 kl 22:16 »
Här på Stallargård finns det 8 egna hästar o 2 inhyrda...
5 st NSV...Coretta-91,Tösen-92,Colette-02,Yrja-96 och Caliber-07...
3 st ARD...Jimina-90,Freja-04 o lille Jiro-07
1 st frieser och 1 ridponny..
mvh c.

JIMMAN

• BRUKSHÄSTEN I MITT HJÄRTA
    • www.stallargard.se
« Svar #77 skrivet: 12 mar-08 kl 22:20 »
Lite mer bilder ;) :D :),,,bara för att jag tycker sååå mycket om hästar...mvh c :-*...

anette i bugared

• -
« Svar #78 skrivet: 12 mar-08 kl 22:34 »
Jag ansträngde mig att skriva ödmjukt och med värme, en påminnelse om självhushållnings temat då jag hade fått anmälningar mot trådens innehåll. Tyckte det var trevligare än att börja radera eller låsa helt. Det var ingen som skulle ta bort någonting, så tagga ner lite och läs om det jag skrev. Finns inget översitteri eller något alls sånt, varken i ton eller innehåll.

Skall kanske anmäla mina egna bilder då, eftersom den allmänna uppfattningen om brukstypen av fjordingar är att de är arbetande i lantbruk eller skog (tror jag i alla fall).

Så icke våra. D.v.s. de drar varken harv eller plog och även om vi skogat ut med den äldsta en vinter, så var det för en 6-8 år sen.

Nej, deras arbetsinsats består enbart av att beta och hålla hagarna öppna. Plus att producera gödsel till mina oändliga odlingsprojekt (nya för varje år eftersom ogräset snabbt hittar mina land.) De kommer inte ens att bli korv när de dör, de blir biogas.

Så i våra ögon är de arbetande, frågan är bara vad som ingår i  begreppet arbete och vem som avgör vad som är arbete eller "till nytta för ett alternativt levene".
Den natten jag föddes var skärtorsdagsnatt, nu slåss jag mot ondskan och värnar den svage. Mitt redskap är viljan, en kvast och en hatt.
Den natten jag föddes var skärtorsdagsnatt.

spamsy

• Gäst
« Svar #79 skrivet: 13 mar-08 kl 03:14 »
Skall kanske anmäla mina egna bilder då, eftersom den allmänna uppfattningen om brukstypen av fjordingar är att de är arbetande i lantbruk eller skog (tror jag i alla fall).

Så icke våra. D.v.s. de drar varken harv eller plog och även om vi skogat ut med den äldsta en vinter, så var det för en 6-8 år sen.

Nej, deras arbetsinsats består enbart av att beta och hålla hagarna öppna. Plus att producera gödsel till mina oändliga odlingsprojekt (nya för varje år eftersom ogräset snabbt hittar mina land.) De kommer inte ens att bli korv när de dör, de blir biogas.

Så i våra ögon är de arbetande, frågan är bara vad som ingår i  begreppet arbete och vem som avgör vad som är arbete eller "till nytta för ett alternativt levene".

You go girl!!!  :-*

Jag tog bort mina bilder självmant... Nu finns en diskussion i en bildtråd istf några obehöriga latmaskar till oäktingar :)

Dela detta:

* Inloggade just nu

586 gäster, 1 användare (1 dolda)

* Forum

* Om tidningen Åter

- En tidning med djupa rötter.
/Margit

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser