Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Vad har ni för hundar?  (läst 106102 gånger)

Astra

• Uppland
SV: Vad har ni för hundar?
« Svar #320 skrivet: 06 feb-10 kl 20:04 »
Vi har en snart ettårig västgötaspets som heter Balder. Pansargrisen brukar vi kalla honom ibland för han är en kelgris som mejar ner allt i sin väg när han ska upp till ryggstödet på soffan där han gillar att ligga å gosa bakom våra axlar. Han är helt underbar och lite klumpig, lydig och supertålmodig mot vår lille son. Han är ju vallhund så katterna måste man ju sätta lite fart på ibland, men bara på skoj. De brukar ligga och kråma sig mot varandra mellan varven. Vår västgöte har en lång ståtlig svans till skillnad från många andra som har stubb. Mycket snyggare med plym om ni frågar mig, fast jag är ju lite partisk förståss ;)
Bor mellan Uppsala och Norrtälje med maken, lille sonen (3år), lilla dottern (0år), 2 katter och några sussexhöns, en orpington, en stilig Marantupp, Isbar-tonåringar, två franska nakenhalsar, blandisar och japanska vaktlar.

anette i bugared

• -
« Svar #321 skrivet: 11 feb-10 kl 16:26 »
Jag vill bara inflika ett par bilder på vår svärdotters nya lilla Kim, en pytteliten Chihuahua, snart 10 veckor gammal. På bilderna är hon tillsammans med vår Coton de Tuleartik Daisy och vår Shar-Peitik Effie
Den natten jag föddes var skärtorsdagsnatt, nu slåss jag mot ondskan och värnar den svage. Mitt redskap är viljan, en kvast och en hatt.
Den natten jag föddes var skärtorsdagsnatt.

Doris och Börje

• Västergötland
    • Hagalyckans Gröna
« Svar #322 skrivet: 11 feb-10 kl 16:33 »
Jag vill bara inflika ett par bilder på vår svärdotters nya lilla Kim, en pytteliten Chihuahua, snart 10 veckor gammal. På bilderna är hon tillsammans med vår Coton de Tuleartik Daisy och vår Shar-Peitik Effie
Men, men....
Lillhundens huvud är ju nästan lika sort som storhundens nos!!!
Sicken liten sötis :-*
Och stora sötisar med :-[
Bor på min lilla gård med min stora familj!

Center

• Småland
    • Har ingen hemsida än tyvärr
« Svar #323 skrivet: 11 feb-10 kl 16:38 »
Hej
Jag har nu inskaffat min 3 welsh corgi, det är en underbar hundras tycker jag, hon driver
våra ungdjur mellan hagarna "och tycker att hon r jätteduktig,sen titta hon på mig"
jag har även tagit valpar på min äldsta tik,hon hadde varit 13 år i år. Men blev
påkörd på gården liggande i en blodpöl och föraren smet. Jag har även en dotter
till min äldsta tik hon är 10 i år.Jag är sjukpensionär och de är med mig över allt.
Det är som man säger hunden är människans bästa vän!!

M vh Och woff från Nettan och Zäta,Manda

anette i bugared

• -
« Svar #324 skrivet: 11 feb-10 kl 18:50 »
Men, men....
Lillhundens huvud är ju nästan lika sort som storhundens nos!!!
Sicken liten sötis :-*
Och stora sötisar med :-[
Fullvuxen kommer den lilla att väga mellan 1-1½ kilo :o ;D ;D
Den natten jag föddes var skärtorsdagsnatt, nu slåss jag mot ondskan och värnar den svage. Mitt redskap är viljan, en kvast och en hatt.
Den natten jag föddes var skärtorsdagsnatt.

Azhag

• Ingenjör eller trädgårdsmästare, det är frågan...
    • Gästrikland
« Svar #325 skrivet: 11 feb-10 kl 22:48 »
Även här finns det en Västgötaspets, denna vid namn Bosse. Han ser ut som en ohelig allians av grävling och iller, och luktar något åt det hållet. Han är superlydig, och hade antagligen varit grym på agility (dom som kan sånt säger det) men varken jag eller stackars hunden är speciellt sugen på att krypa genom tunnlar och gå balansgång. Vi sticker ut å grillar/pimplar/fjällvandrar/mm istället!
I sommar kommer han äntligen få agera gårdshund för första gången, då vi kommer att bo på landet hela sommaren. Ska bli kul att se vad han gillar höns... :P

PS. Denna har ingen svans. Inte ens en liten stubbe, utan någonting som ser ut som en "synt-lugg" som täcker anus... DS.
Welcome to the Internet - where boys are boys, boys are men, and fourteen year old girls are the FBI.

johan/sandra

• Gäst
« Svar #326 skrivet: 11 feb-10 kl 23:14 »
Engelsk Staffordshire bullterrier, vår underbara nannydog  o:).

Travelerhorses

• Häxa och djurvän.
    • Värmland
« Svar #327 skrivet: 12 feb-10 kl 21:21 »
åh ,de är ju så fina..
Ja dom är speciella o gosiga.
Har en som är totalt dumsnäll och extremt sävlig en som aldrig växer upp o är helt otrolig med andra djur en som är svårare o kräver mera av oss , mkt snäll men kräver tydliga regler .
Jag älskar stora nallebjörnar , nu har jag bara tre , hade 5 förut men jag blev sjuk så det gick inte.
När vi kvinnor får orgasm utsöndras ämnet oxytocin, vilket gör oss mjuka, snälla, gulliga och omtänksamma.Så när ni män klagar på hysteriska, förbannade och frustrerade kvinnor,bör ni komma ihåg att det faktiskt är ni män som inte gör jobbet tillräckligt bra...

Vilse

• Gäst
« Svar #328 skrivet: 12 feb-10 kl 23:15 »

det lilla man ser av daisy,,hon ser ut som min dandie dindmond terriertik,,
DD tiken gick bort för säkert 25 år sen men i förra veckan så pratade jag med min pappa på telefon om denna tik och då började både min pappa och jag smågråta,vi blev så sentimentala över denna hund,,,en del hundar e så fina,,
jag berattade för min pappa om min tik jag har idag,,vit men stor hund,,sa att hon påminner i lynne och i sina ögon om vår gamla dd tik,,så grät vi en skvätt,,usch så sentimental jag är,blir värre o väre,,inte med åren men med situationen,,
min pappa har aldrig träffat mina hundar,,

Manegarm

• Västergötland
« Svar #329 skrivet: 28 feb-10 kl 15:54 »
En Yorkshireterrier/Papillon (Thea 6 år) och en Irländsk Varghund (Ariel 3 månader). Lite storleksskillnad på dessa redan nu, ska bli kul när Ariel har växt färdigt och mäter 70 cm i mankhöjd  ;D
I've got dignity.
And a dream that I want to achieve.

fiaelise

• Västergötland
    • The blogg...
« Svar #330 skrivet: 06 jun-10 kl 22:56 »

Jag har två spanjorer, Lucas, 6 år gammal Galgo Espanol, kom till sverige för snart fyra år sedan. Han hittades bunden med taggtråd tillsammans med en annan hund.
Wille är 4 år gammal och kom strax efter Lucas. Han är hälften podenco och hälften galgo och hittades som liten liten valp på en trottoar tillsammans med sin syster.
Life isn't about finding yourself, it's about creating yourself.

djurkuf

• Hjälp jag måste hitta nytt boende
    • Västergötland
« Svar #331 skrivet: 18 jun-10 kl 19:29 »
Jag har just nu.
Två bruks schäfrar hemma en hane och en tik.
Och så har jag en ståtlig svart Grand danois hane.
Och ibland passar jag min mors svarta GD tik
Saknar min Malle tik född 2003 död 2009.
Onda mäniskor dödade min glada lilla tik.

Minnas

• Dalarna
    • Rensbyn´s Höns
« Svar #332 skrivet: 18 jun-10 kl 19:38 »
Jag har två Jack Russell terrier hanen Billy är 14 år och ej reggad ....tiken Nelly reggad i SKK är 5 år. Här hos oss håller dom bort rovdjur och är duktiga ta möss+ sork...kajor och kråkor skator ska inte få vara här heller tycker dom. Dom vaktar hönsen och ankorna.

Mingla

• Södermanland
« Svar #333 skrivet: 07 jul-10 kl 18:37 »
I det här hemmet finns det två flattar.
Dansa är 4 år och familjens spårhund och Pottan är 3 år och hennes dräng..  ;D

Vi har också en 2årig blandras kille, "Wachtel och vit älghund".. Han heter Wirus och är husses jakt kamrat och bästa kompis..

Vi har även en tös till på 6 år som är flockens kommandora.. Hon är blandras mellan bordercollie och collie, hon heter Dimma..

Jag antar att det inte kommer att sluta där men det är skaran som sover i våra sängar just nu..
 ;)

Irmelinis

• Gäst
« Svar #334 skrivet: 13 jul-10 kl 13:41 »
Hade en Tollare tills alldeles nyligen, nu är hon tyvärr bortgången. Superbra kompis, den bästa jag haft!
Nu har vi en Schapendoes, mycket bra gård/vaktshund som är superlydig bara han slipper ha koppel på sig. Hans nya sällskap är en Breton-tjej som är minst lika go som min Tollare var, och dessutom lättare att träna.

När vi flyttar till landet och får lite djur, kan det bli aktuellt med någon mindre sorts vall/gårdshund, t.ex västgötaspets, eller så skaffar vi ytterligare en schapendoes och tränar den för vallning.

EmelieSchon

• Emelie Schön
    • Uppland
    • Jawa´s Hoppkaniner
« Svar #335 skrivet: 12 aug-10 kl 00:43 »
Jag har en fd. gatuhund från SOS-Animals :)
Timo heter han och är verkligen en supergo kille, en liten mes som inte ens säger till om någon annan vovve går till attack mot honom...väldigt valpig och vill bli omhändertagen och ompysslad hela tiden. Han är helt enkelt min lilla bebis ::)

evel

• Uppland
« Svar #336 skrivet: 12 aug-10 kl 01:46 »
Jag har två Lancashire heelers, Nemi och Kelly, 2 och 3 år gamla. Har även en snart 8-årig podenco vid namn Legolas som växte upp på SOS-animals, kom till Sverige 2007 (privatimport).

:-* :-*
« Senast ändrad: 12 aug-10 kl 01:48 av evel »
* Hundar * Katter * Hästar * Vaktlar *

CillisVanillis

• Uppland
« Svar #337 skrivet: 27 sep-10 kl 08:47 »
Vi har för visserlligen ingen arbetande hundras, men jag svarar här ändå.
Hemma har vi mopsar och har uppfödning av dem också, finns ingen goare och gladare ras  ;D

Whippet

• Fler självhushållare i världen
    • Norrbotten
« Svar #338 skrivet: 27 sep-10 kl 19:04 »
Vi har en 11-årig Hamilton Stövare som bär namnet 'Whippet'(jo det blir lite förvirrat ibland) som helst ligger på rygg i sängen och fiser   :-X Det är dock inget som kommit med åren utan så har han alltid varit  ;D Nu för tiden när man far och släpper honom i skogen sitter han helst av allt vid brasan och grillar korv ::)

Vi har även en 6-årig Border Collie vid namn 'Junior' som just nu är mycket olycklig... Han fastnade med tassen igår och slet bort en klo  :'( så nu hoppar han runt på 3 ben med ett stort knallrött bandage på foten... Inte populärt  :-\ Han har två lägen när han vallar får... Full fart eller eye:a fast dem  :P

I vårt minne har vi vår älskade BC 'Elvis' som fick epilepsi(troligtvis orsakat av en hjärntumör). Han finns tyvärr inte kvar hos oss längre eftersom det inte gick att medicinera  :'(
Vi är ett par med 2-årig son som har en Hamiltonstövare, en Border Collie, tre bondkatter, 5+1 blandrasfår, 5+2(+1 kyckling) blandrashöns, 2 linderödgyltor. Såsmåningom kommer det Fjällnära Fjällkor och kanske någon get och häst :)

cejasmatte

• Djuruppfödning & grönsaksodling
    • Småland
    • Hemsida och blogg
« Svar #339 skrivet: 09 dec-10 kl 11:22 »
Vi har en blandrastik, Ceja, ca 2,5 år gammal, som jag hittade som omplac.hund på blocket för drygt 6 mån sedan. Det man kan se är att det finns stövare i henne, och jag misstänker också att det kan finnas någon av de raser som brukar kallas kamphund i henne, men helt säker kan man inte vara.

Hon skulle egentligen avlivats men killen som fick det uppdraget valde istället att omplacera henne, vilket vi är glada för idag!  :) Det har inte varit helt problemfritt men på det stora hela har det ändå gått jättebra.

Tanken var bl.a att vi skulle skaffa oss en hund för eftersök (sambon jagar). Vi lyckades hitta en hund med den bästa nos och vilja man kan tänka sig! Har letat upp både rådjur och vildsvin, och antagligen älg också om den inte vandrat in på "förbjudna" marker s.a.s. Sedan att detta energiknippe till allra största delen är en tvättäkta soffhund, ja det är en helt annan sak... ;)

Vi försöker leva det "självförsörjande livet" så gott det går, med kött från våra grisar, kaniner, höns, ankor, kalkoner, ägg från hönorna och vaktlarna, jakt, fiske och inte minst ekologisk odling! Alltid många järn i elden!
Bloggar när tiden ges på cejasmatte.se Hemsida: cejasmatte.n.nu

Dela detta:

* Inloggade just nu

1677 gäster, 0 användare

* Forum

* Om tidningen Åter

- Denna tidning snubblade jag över redan 2002 typ, det bästa att lära sig de mästa. Varje person i detta avlånga land borde läsa denna. Butiker borde ta in dessa... älskar denna tidning. Köpte förut mycket böcker i butiken för många år sedan, men dom kom bort, syrakulturen , ost till husbehov och en del andra.
/ Anna-karin A

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser