Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Vad har ni för hundar?  (läst 106139 gånger)

klorofyll

• Gäst
Re:Vad har ni för hundar?
« Svar #220 skrivet: 28 okt-07 kl 22:55 »
Vår gårdsvar är en Leonberger på snart 2 år, Ludwig.
Han följer med och matar får och hästar och lufsar runt allmänt...
Bättre vakthund kan vi inte ha här på landet! Samtidigt som han gärna kryper upp i soffan och tittar på tv med oss och avslutar dagen en stund i vår säng...tills det blir för varmt.

birgit

• Gäst
« Svar #221 skrivet: 29 okt-07 kl 07:17 »
Här kommer en bild av min favorit: Biffen! Han är en snart två-årig pystrela=pyrenéer/estrela. Han vaktar mina får dag som natt och älskar att gosa med matte.
Han mamma o pappa o två systrar bor här också.

klorofyll

• Gäst
« Svar #222 skrivet: 29 okt-07 kl 17:16 »
Han var verkligen biffig! Det får stå på min önskelista, en sån praktkille som kan vakta fåren åt mej, men ändå är go´. Jag har allt kollat in din hemsida...

Carlsson

• Gäst
« Svar #223 skrivet: 01 nov-07 kl 08:56 »
Jag har en collie och två västgötaspetsar.

Båda helt underbara raser!

Slår gärna ett extra slag för västgötaspetsen, som gärna blir förbisedd när folk vill skaffa hund till olika arbetsuppgifter. Den är ju inte så "Vacker".

En bättre allroundhund som dessutom är billig i drift..........svårslagen kombination, enligt mig.
Jag har alltså två stycken. en tik och en hane.
Jag tränar måttligt med agility och lydnad med dom. Oftast går de på tomten och "skrotar".
De har järnkoll på allt som händer.

Visst skäller de en del, men en sådan sak går att stävja med socialträning och lydnad.

För mig är det inget störande....så här får de vara lite glappkäfftade.

//Carlsson

försökte lägga in en bild, men de var förstora !!
« Senast ändrad: 01 nov-07 kl 08:59 av Carlsson »

Gugge (klehr65)

• -
« Svar #224 skrivet: 01 nov-07 kl 08:57 »
Ja, västgöten är en perfekt liten gårdvar!!

Gugge (klehr65)

• -
« Svar #225 skrivet: 01 nov-07 kl 09:02 »
Själv har jag en Berner Sennen, en Dvärgschnauzer och en blandras dvärgschnauzer/jack russel. Blandrastiken är hemsk på att vakta! Hon sitter i fönstret och spanar som den värsta vaktpost från Gestapo och inget, absolut inget, levande väsen passerar utan att hon helt hysteriskt skäller.
« Senast ändrad: 01 nov-07 kl 09:04 av klehr65 »

birgit

• Gäst
« Svar #226 skrivet: 01 nov-07 kl 12:59 »
Låter lite jobbigt? Sorterar hon inget och kopplar av då kända företeelser passerar?

Gugge (klehr65)

• -
« Svar #227 skrivet: 01 nov-07 kl 13:07 »
Nej, inte en chans !! Hon är 5 år och vi har haft henne sedan hon var valp. Grannarna som hon sett sedan hon var liten får sig en daglig utskällning.... :-[ ;D

anette i bugared

• -
« Svar #228 skrivet: 01 nov-07 kl 13:39 »
Nej, inte en chans !! Hon är 5 år och vi har haft henne sedan hon var valp. Grannarna som hon sett sedan hon var liten får sig en daglig utskällning.... :-[ ;D
Det där känner jag igen från våra småhundar. Spelar ingen roll om det är en fullkomlig främling eller matte som går förbi utanför fönstret, liten hund SKÄLLER och SKÄLLER och SKÄLLER som om det gäller livet ;D
« Senast ändrad: 01 nov-07 kl 13:39 av anette i bugared »
Den natten jag föddes var skärtorsdagsnatt, nu slåss jag mot ondskan och värnar den svage. Mitt redskap är viljan, en kvast och en hatt.
Den natten jag föddes var skärtorsdagsnatt.

Norrsken

• -
« Svar #229 skrivet: 01 nov-07 kl 13:47 »
Det där känner jag igen från våra småhundar. Spelar ingen roll om det är en fullkomlig främling eller matte som går förbi utanför fönstret, liten hund SKÄLLER och SKÄLLER och SKÄLLER som om det gäller livet ;D

;DMin son som inte vill ha en stor hund för den kan säga "voff".. ;D Treåringar har rätt kul logik ibland..
If we don't take care of the earth, earth will take care of us

kajsa rebecka

• Gäst
« Svar #230 skrivet: 03 nov-07 kl 09:54 »
Jag har en vit herdehund som heter Kajsa. Hon är världens goaste hund.  hon håller koll på våran nya katt unga.
« Senast ändrad: 03 nov-07 kl 09:57 av kajsa rebecka »

ella04

• Uppland
« Svar #231 skrivet: 04 nov-07 kl 18:41 »
bernersennen

komposten

« Svar #232 skrivet: 11 nov-07 kl 22:26 »
Detta är min lilla eh , blanding  i papillon,yorkeshire och King Cavalier Cocker Spaniel   ;)

Ikaros ^^

Elisabeth

• Gäst
« Svar #233 skrivet: 28 nov-07 kl 20:05 »
Jag har fyra dvärgpinschrar. Pigga hundar som  håller huset rent från möss och värmer sängen åt matte.

Anne_J

• Gäst
« Svar #234 skrivet: 29 nov-07 kl 10:52 »
Vi har fyra hundar här hemma. Nippe (BC - 13,5 år), Onyx (BC - 2,5 år), Phobie (tervueren - 4,5 år) och minstingen Lynet (BC - 6 mån).

BondJäntan

• Dalarna
    • Dalsjöhund
« Svar #235 skrivet: 05 dec-07 kl 22:49 »
Jag har 2 st bordercollie och en malteser  ;D
« Senast ändrad: 05 dec-07 kl 22:51 av BondJäntan »
Hundtokig bondjänta som har 3 hundar och ett gäng med får.

Xerzes

« Svar #236 skrivet: 12 dec-07 kl 18:44 »
har en 7 årig tik som är en blandning av bordercollie, doberman, rottweiler och labrador. fått det bästa utav alla dom raserna  ;D
bomb, president, terrorist, bin laden, al-Qaida, statsminister, tunnelbana, odla morötter?

froggis

« Svar #237 skrivet: 15 dec-07 kl 19:35 »
Vi har en Jack Russel på nio månader, super söt  :-*och jätte snäll!!
Det är min fösta hund och min sambos andra! Hon skäller bara när hon ser sin egen spegelbild i ytterdörren, och ibland när någon annan hund skäller! ::)
Allt har gått så himla bra hitills, att vi funderat på att skaffa en till så småningom, men då finns många funderingar.... Vilken ras passar bäst? Går det att ha två Jack russel ihop?

Sen har jag en fråga om löpningen, vilket hon gör nu...är det vanligt att de blir lugna och mer trötta under den perioden och ändrar sina mat tider? Tacksam för svar!

Sonila

• Var dag e en ny chans :)
    • Västerbotten
    • Hobbyryttaren
« Svar #238 skrivet: 15 dec-07 kl 19:57 »
Jag har en Vit Herdehund, 3 år, omplacering. Jag har haft henne sen september i år.

Minns inte hur man gjorde med bilderna här nu då.. Måste man ladda upp dem på näte först?

Länk till Sessans blogg med bilder på henne.

www.metrobloggen.se/shanti
Känner att jag lever ;)
www.hobbyryttaren.ning.com

xenomorph

• Gäst
« Svar #239 skrivet: 20 dec-07 kl 15:18 »
Är stolt ägare till en 3månaders Chinese Crested Powder Puff kille vid namn Inu Chan - (uttalas Ino).  :D

Dela detta:

* Inloggade just nu

471 gäster, 1 användare
torbjorn

* Forum

* Om tidningen Åter

-  Nya tidningen "goare" att läsa. Innehållet lika intressant som det varit de 14 år vi haft den. Lycka varje gång den kommer i lådan ! :-D
/Magdalena Gustavsson

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser