Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  vanvårdade djur?  (läst 1480 gånger)

saint206

• Småland
vanvårdade djur?
« skrivet: 22 nov-09 kl 20:20 »
kanske inte helt rätt forum, men det finns ju inget som heter "djur"... finns det någon som vet hur man kommer åt att köpa djur som polisen har omhändertagit? alltså, inte genom shv eller någon sådan organisation, utan direkt (typ) från polisen/ägaren?
someday i hope you get the chance to live like you were dying..

galdur

• -
SV: vanvårdade djur?
« Svar #1 skrivet: 23 nov-09 kl 06:34 »
Kolla polisens hemsida!
Highland Cattle, 3 islandshästar, 1 shettis, 2 minigrisar och 2 skogiskatter!

saint206

• Småland
« Svar #2 skrivet: 23 nov-09 kl 11:32 »
hittar man något där? jag har då för mig att jag har kollat där förr, utan att bli klokare..

Frances

• Draco Dormiens Nunquam Titillandus
    • Västergötland
« Svar #3 skrivet: 23 nov-09 kl 12:04 »
Brukar dom inte annonsera?
" Först vill man bli nånting. Sen tror man att man är det man ville bli. Sen blir man kanske det man trodde att man var"

saint206

• Småland
« Svar #4 skrivet: 23 nov-09 kl 12:26 »
kanske, men VAR!! jag har letat mig blå, men jag hittar lixom ingen info... det enda jag får fram är att man ju kan ringa till polisen och typ anmäla sitt intresse eller något sånt, en annonssida eller nåt sånt hade underlättat, eftersom jag inte kan ta en kuse precis just nu...eller så..

fröken_trassel

• Gäst
« Svar #5 skrivet: 23 nov-09 kl 14:00 »
Ring till länsstyrelsen eller miljö och hör med dem.. sen är det ju typ en distrikts veterinär som bedömer djurets skick om det går att "rädda" osv...

Luff

• Västergötland
« Svar #6 skrivet: 24 nov-09 kl 21:02 »
På livdjursauktionerna på Scan i Skara vet jag att beslagtagna djur såldes förr.
//Luff

Travelerhorses

• Häxa och djurvän.
    • Värmland
« Svar #7 skrivet: 04 dec-09 kl 19:58 »
ring polisens växel o fråga
När vi kvinnor får orgasm utsöndras ämnet oxytocin, vilket gör oss mjuka, snälla, gulliga och omtänksamma.Så när ni män klagar på hysteriska, förbannade och frustrerade kvinnor,bör ni komma ihåg att det faktiskt är ni män som inte gör jobbet tillräckligt bra...

Dela detta:

* Inloggade just nu

574 gäster, 0 användare

* Forum

* Om tidningen Åter

- Tidningen åter har jag läst i några år som prenumerant innan dess läste jag hos vänner. Genom åren har jag utvecklats det har även tidningen och att ledaren skrivs av en så härlig och äkta människa som erkänner att man ibland får ge upp och tänka om. ALLA borde ha tidningen!
/ Maria

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser