Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  könsmognad?  (läst 3089 gånger)

putte95

• Gäst
könsmognad?
« skrivet: 20 nov-09 kl 19:37 »
när blir gäss könsmogna?... ska köpa några gäss som är ½året tror ni där kommer bli några gässlingar till 2010?

Nettis

• Smörblommans Siv
SV: könsmognad?
« Svar #1 skrivet: 21 nov-09 kl 23:51 »
Det borde det blir. Mina ungfåglar lägger ägg första året, då är de ca 11-14 månader.

putte95

• Gäst
« Svar #2 skrivet: 22 nov-09 kl 00:04 »
tack för svar... men nu hade jag sådan tur att när jag skulle hämta gässen så var båda de tänkta gässen hanar så jag fick köpa en av de gammla honorna istället :D...

Nettis

• Smörblommans Siv
« Svar #3 skrivet: 22 nov-09 kl 08:44 »
Då får du ju garanterat ägg  :D Får bara hoppas att honan gillar "pojkvaskern" då så de blir befruktade också. Gäss har ju sina egna ideer ibland  ;) Har ett äldre par amerikaner som träffades först förra året men som direkt fattade tycke för varandra och nu är de som ler o långhalm. Hanen vallar henne runt ifrån de andra gässen men hon håller sig alltid väldigt nära honom ändå. De är väldigt rara med varnadra och de fick mycket fina ungar tillsammans i våras.

Dela detta:

* Inloggade just nu

530 gäster, 0 användare

* Forum

* Om tidningen Åter

- Jättenöjd och glad över tidskriften Åter!
/ Märit

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser