Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Höns/Ank/Ägg & Kaninbytardag 10 april i Väröbacka (västkusten )  (läst 10493 gånger)

Jennyt

• Västergötland
Sååååå jobbigt för er Brantas :o Jag kommer oxå ta med mig mitt mest soliga humör....... hade ju oxå tänkt mig att ha med ett antal småkycklingar, men vi får väl se då hur det blir med värmen :-\

Lycka till med försäkringsförhandlingar och annat tråkigt onödigt arbete ;)
På gården samsas vi med tre katter, fyra hästar och ett helt gäng höns. Skånsk Blomme och Dvärg Kochin. Genbank för Svensk Blåanka sedan 2011.
Titta gärna in på www.jennysgröna.se

Azoo-Lina

• Jag kan inte allt. Men väldigt mycket ;-)
    • Skåne
    • Fru Laurin
Huu vad  tråkigt och jobbigt :-\ Hoppas dockl att det löser sig på bästa sätt med försäkringsbolag och annat.

Jag håller tummarna för fint väder så att dagen ändå kommer att bli lyckad! :D
Har en underbar gubbe, 4 omöjliga vovvar, 6 busiga katter, lagom många höns och ankor och ett par hundra tusen bin! Läs mer om oss här http://www.frulaurin.n.nu eller här http://oloflaurin.blogspot.com/

brantas

• www.brantas.se
    • Halland
    • brantas
på min hemsida finns en "gästbok" under bondens dag där man kan skriva vad man har eller söker, går även att skriva det i denna tråden....
Planerar Hönsbytardag i Väröbacka den 20/4 mer info på www.brantas.se
ALLA är välkomna !

brantas

• www.brantas.se
    • Halland
    • brantas
Har idag fått svar av försäkringsbolaget och det verkar lösa sig jättebra !!! Men det kommer inte hinna stå en färdig ny hall till den 10 april. Jag har även lyckats få loss så att vi kan vara delvis inne på några ställen, så det ska fungera att ta med även mindre kycklingar och slippa stå ute i regn om det nu skulle bli så, men det tror och hoppas jag inte.......
Dock kan jag inte genomföra alla mina planer som jag hade med att bygga upp små hagar för klappdjur m.m. men det får väl sparas till nästa gång.....
ALLA är välkomna !

brantas

• www.brantas.se
    • Halland
    • brantas
nu är det inte ens en månad kvar..... :)
ALLA är välkomna !

grimbart

• fångstman/jägare söker uppdrag!!!
    • Västergötland
längtar ;D
Fjäderfän och kaniner

oskar98

• Fjäderfä!!
    • Skåne
    • www.oskarsorpington.yolasite.com
hoppas jag kan komma !!!
Jag är en grabb på 14 år som har mycket Orpington av ovanliga färger
Har även ett gäng Maraner
Mvh Oskar98 :D

brantas

• www.brantas.se
    • Halland
    • brantas
nu finns även hönsbytardagarn med på facebook: http://www.facebook.com/posted.php?id=100000858462672#!/event.php?eid=365008363466&ref=nf
ALLA är välkomna !

patrick.

• Gäst
vet inte än om jag kan övertala pappa till att köra upp  :-[..
om jag inte kan komma upp behöver jag hjälp med att frakta upp några plymouth rockägg till "Grimbart" så om någon kör genom "Hishult" på upp vägen så skicka gärna ett pm ;)

MVH: Patrick

Lejonhjärta

• Västergötland
Nån som kommer med Hedemora, Isbar, Cajug och vita mignon. Damer, ägg eller kycklingar/ällingar. Ev. skånegåsägg etc.
För dig är det bara katter. För mig är det håriga barn som går på alla fyra och inte kan prata rent.
Bor med sambo, 2 barn, katter, hästar, kossor, getter, kaniner, marsvin, höns, gäss, ankor, bin, fiskar och hund på en liten gård lagom ödsligt på landet.

Yrmff

• Gäst
Hej!!

Vi kommer och vill passa på att efterlysa maranägg guld/svart och även kycklingar/grupp av desamma mvh H

brantas

• www.brantas.se
    • Halland
    • brantas
Förberedelserna är i full gång. Burarna har klarat takraset bra och är nu utplockade. Har ni mkt djur med er så kontaka mig gärna så jag kan förbereda då alla djuren inte kommer att stå samlade eftersom vi ska vara på en större yta i olika delar av lokalerna.
Finns även nu en facebooksida om hönsbytardagen.
Sök på hönsbytardag så hittar ni fler som kommer finnas på plats.
Mvh Tina
ALLA är välkomna !

patrick.

• Gäst
kan du inte länka till facebook sidan för det kommer ej upp något när jag söker på hönsbytardag :)!

Jennyt

• Västergötland
Hej ....... jag har försökt leta mig runt på din nya fin hemsida Tina...... jag hittar inte listan över vadman ska ha med sig och vad man letar efter...... jag är oteknisk.....jag veeeet :-[

Hjälp mig :-*
På gården samsas vi med tre katter, fyra hästar och ett helt gäng höns. Skånsk Blomme och Dvärg Kochin. Genbank för Svensk Blåanka sedan 2011.

patrick.

• Gäst
jag hittade den precis! :D
kolla under fliken (BONDENSDAG)
och till höger under bilden med hönsen. klicka på texten under bilden så kommer det upp :P
Hej ....... jag har försökt leta mig runt på din nya fin hemsida Tina...... jag hittar inte listan över vadman ska ha med sig och vad man letar efter...... jag är oteknisk.....jag veeeet :-[

Hjälp mig :-*

Jennyt

• Västergötland
AhhhhA......NUUUUUU....... TACK :-*

Daniel Sörensen

• Människan är naturens enda misstag.
    • Södermanland
    • Fotoalbum
kan du inte länka till facebook sidan för det kommer ej upp något när jag söker på hönsbytardag :)!

är väl denna? http://www.facebook.com/posted.php?id=100000858462672#!/event.php?eid=365008363466&ref=nf
Tidigare bott på gård i Småland och på Gotland där jag ägnade mycket tid åt fjäderfäuppfödning och självhushållning.
Bor nu i lägenhet i Södermanland och spenderar dagarna med balkongodling, fågelskådning och fotografering.
Mina bilder finns på: www.flickr.com/danielmsorensen

brantas

• www.brantas.se
    • Halland
    • brantas
ALLA är välkomna !

brantas

• www.brantas.se
    • Halland
    • brantas
kommer att ha utförsäljning på en massa varor som fick "skönhetsfel" av takraset.
passa på att fynda !
har även Svenska Foders kanin & marsvin samt fågel multi (höns, ankor, gäss, fasaner m.m.)
ALLA är välkomna !

Jennyt

• Västergötland
Ja, nu var det jag igen ::)

Jag tänkte ändra lite i det inlägg jag gjort på hemsidan..... går det, eller måste man göra ett nytt inlägg ???

Jennyt

Dela detta:

* Inloggade just nu

448 gäster, 1 användare
Ollefund

* Forum

* Om tidningen Åter

- Åter är en tidsskrift som är tidlös. Ett 5 år gammalt nummer är lika användbart nu som när den kom ut.
Jag har haft väldigt mycket nytta och har fortfarande av tidningen.
/Per

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser