Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Höns/Ank/Ägg & Kaninbytardag 10 april i Väröbacka (västkusten )  (läst 10464 gånger)

brantas

• www.brantas.se
    • Halland
    • brantas
om det gäller på min hemsida www.brantas.se så skicka ett mail till mig med den text du vill ha istället så kan jag gå in och ändra den.
mvh tina
Planerar Hönsbytardag i Väröbacka den 20/4 mer info på www.brantas.se
ALLA är välkomna !

Jennyt

• Västergötland
Ticketack.....ska göra det ...... när det är lite sämre väder ;D
På gården samsas vi med tre katter, fyra hästar och ett helt gäng höns. Skånsk Blomme och Dvärg Kochin. Genbank för Svensk Blåanka sedan 2011.
Titta gärna in på www.jennysgröna.se

brantas

• www.brantas.se
    • Halland
    • brantas
snön är nu helt borta i utegården, och planerar går framåt med hönsbytardagen. Intresset är som vanligt stort och se till att komma i tid om ni vill ha bra djur.
vägbeskrivning finns på www.akraberg.se
ALLA är välkomna !

brantas

• www.brantas.se
    • Halland
    • brantas
idag kommer jag få svar på många frågor ang inne och utomhus samt om vi kan få framdraget el m.m.m. så i kväll kan alla frågor besvaras.
Mvh Tina
ALLA är välkomna !

brantas

• www.brantas.se
    • Halland
    • brantas
Vi kommer att få tillgång till eluttag, så ni som är intresserade av värmelamor har möjlighet till detta. Kontakta mig så jag vet hur många fack ni i såfall behöver, samt att ni får ta med egen lampa och förläningssladd !

Vi kommer troligtvis att få upp ett tält på 60 kvm så att vi har större chans att vara inne med fler djur, då vädret alltid är en risk i detta landet.....:o)

Servering kommer att skötas av Värö Scouter samt Kroarns Gård (inväntar mer info från dom)

Just nu laddas det för fullt !
« Senast ändrad: 06 apr-10 kl 13:38 av brantas »
ALLA är välkomna !

AnetteK

• Tänkaren....not=)
    • Skåne
vet inte än om jag kan övertala pappa till att köra upp  :-[..
om jag inte kan komma upp behöver jag hjälp med att frakta upp några plymouth rockägg till "Grimbart" så om någon kör genom "Hishult" på upp vägen så skicka gärna ett pm ;)

MVH: Patrick

Vi kör förbi dej (nästan) på vägen upp, så vi kan ta med äggen om det fortfarande är aktuellt.
Om en svart katt korsar din väg betyder det att den är på väg någonstans.
                                                                                                                         Groucho Marx

grimbart

• fångstman/jägare söker uppdrag!!!
    • Västergötland
japp plymouth rock är högaktuellt ;D...
Fjäderfän och kaniner

AnetteK

• Tänkaren....not=)
    • Skåne
japp plymouth rock är högaktuellt ;D...

Då fixar vi det o:)
Om en svart katt korsar din väg betyder det att den är på väg någonstans.
                                                                                                                         Groucho Marx

patrick.

• Gäst
Vi kör förbi dej (nästan) på vägen upp, så vi kan ta med äggen om det fortfarande är aktuellt.

Tack :) men Ulricaa har på forumet har hört av sig och hon tar med dem :)
men tack i alla fall =)

Jennyt

• Västergötland
Jag har varit i kontakt med Ulrikaa idag och det verkar som om hon fårr förhinder...... Jag PM:ar henne och ber henne kika in här i tråden och ställa allt tillrätta...... hur det nu än är :-[
På gården samsas vi med tre katter, fyra hästar och ett helt gäng höns. Skånsk Blomme och Dvärg Kochin. Genbank för Svensk Blåanka sedan 2011.
Titta gärna in på www.jennysgröna.se

patrick.

• Gäst
Jag har varit i kontakt med Ulrikaa idag och det verkar som om hon fårr förhinder...... Jag PM:ar henne och ber henne kika in här i tråden och ställa allt tillrätta...... hur det nu än är :-[

nu blev det lite krångligt ;).. men jag skickar pm till dem så det ordnar sig :)

Ulricaa

• -
...ja ibland är inte huvudet med så jag är jätteglad om nån annan kan hjälpa patrick med äggen  :)
Småtokig skattejurist med båda fötterna i den halländska myllan!

brantas

• www.brantas.se
    • Halland
    • brantas
6 dagar kvar......
ALLA är välkomna !

zombivarg

• Jag kan inte leva utan mit liv
    • Skåne
Är intresserad av ägg från sebright- olika färger och antwerpen ej svarta men alla andra färger är av intresse.
Ändast ägg inga levande djur :P
MVH  Annica
When you can live forever
What do you live for

brantas

• www.brantas.se
    • Halland
    • brantas
det blir enbart mat från Värö Scouter, men de ska nog hitta på nåt gott !
ALLA är välkomna !

brantas

• www.brantas.se
    • Halland
    • brantas
Är intresserad av ägg från sebright- olika färger och antwerpen ej svarta men alla andra färger är av intresse.
Ändast ägg inga levande djur :P
MVH  Annica

Har pratat med en som troligtvis kommer, vet inte om de bara har kycklingar eller ägg oxå, det gäller att hålla sig framme...:)
ALLA är välkomna !

Ulricaa

• -
Hej!
Jag tänkte åka upp själv men har kommit med på mentaltest med hunden, är det nån som har vägarna förbi knäred som kan tänka sig ta med en tupp och två hönor av rasen rir dvärg och lämna däruppe??????
Småtokig skattejurist med båda fötterna i den halländska myllan!

medion

• www.cupryjak.com
Hej!
Jag tänkte åka upp själv men har kommit med på mentaltest med hunden, är det nån som har vägarna förbi knäred som kan tänka sig ta med en tupp och två hönor av rasen rir dvärg och lämna däruppe??????

Jag betalar gärna en liten slant om någon kan tänka sig att plocka upp dom åt mig.
Håller höns,kaniner och duvor för utställning,sällskap och självhushåll.
Föder även upp balineser,javaneser samt har huskatt och schäfrar.

Lönnhult

• Halland
Om någon har en sebrigt guld vit sömmad tupp till övers så vill jag gärna ha den.  ::)
Bor på liten gård med hästar och ett gäng höns.

brantas

• www.brantas.se
    • Halland
    • brantas
jag har kontaktat ett par som har seebright och de skulle nog komma. tror att de har både ägg och en del kycklingar med sig !
vet dock inte färger....
ALLA är välkomna !

Dela detta:

* Inloggade just nu

519 gäster, 2 användare
torbjorn, Taxmamman

* Forum

* Om tidningen Åter

- Kan bara varmt rekommendera denna tidning!
/Sanna

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser