Hej
Får försöka sätta liv i denna intressanta tråd Och tack alla för all info, kan bara inte suga åt mig allt.
Några frågor till er som kan, för ingen i mitt hus eller bekantskapskrets har den minsta erfarenhet om detta.
Har rena jurassic park hemma, mina knobbar har lyckats samla på sig all sköns fjäderfän och det börjar dra ihop sig till äggläggning och självklart skall det provas kläckas fram lite av de olika varianterna..om det nu kommer ägg från alla återstår att se.
Då jag belagt dem med inköps stop men i ett svagt ögonblick lovat att införskaffa en äggkläckare så har de små driftiga krabaterna räknat ut att de kan öka på besättningen och sälja av för att finansiera nya varianter fjäderfän, hur nu det kommer att avlöpa vet jag inte.
Det enda jag vet är att allt kommer vara mitt fel om det inte funkar, men jag kan väl inte låta bli att tycka att detta är lite småkul projekt själv.
Så nu till problemet, vi har ett par gäss, ankpar, kalkonpar, pärlhönspar, höns av raserna Brahma o silkes + 3 olika fasanpar och om alla dessa börjar ploppa ut ägg så har jag fått uppfattningen att jag har problem då jag inte kan samköra många av dessa i en kläckare, samt att vissa uppfattat jag som lite svårkläckta.
Min ide är att införskaffa 2 maskiner från denna site
http://www.theincubatorshop.co.uk/products/egg-incubators.htmlCorti 25 Fully Automatic och Brinsea Octagon 20 Advance (Full-Auto)en för enklare höns ägg den andra för de mer svårkläckta.
Vad tror ni som kan detta, slänger jag onödiga pengar I sjön eller bör jag satsa på något än bättre för att få detta att funka.
Har ni andra förslag på maskiner
Tacksam för alla tips jag kan få.