Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Kanin som inte växte  (läst 8938 gånger)

Kimma

• De beste spiegel is een oude vriend
    • -
    • Klockarens Kaningård
SV: Kanin som inte växte
« Svar #60 skrivet: 23 dec-09 kl 11:06 »
Vad är kaustiksoda och var får man tag i det?
I vilken välsorterad icabutik och färghandel som helst.
Kaustiksoda är sånt man använder som "propplösare" i igensatta vaskavlopp fex.
"Följ hjärtat, inte logiken, logiken gör dig inte lycklig den får dig bara att stå ut lite längre."

Attes matte

• Jämtland
« Svar #61 skrivet: 23 dec-09 kl 11:55 »
Men inga av mina vuxna djur är sjuka, eller dom ser i alla fall inte sjuka ut. Den enda jag har att gå på är att jag haft ett antal ungar som dött vid tre till tio veckors ålder, liggande på sidan med huvudet kraftigt bakåtböjt. Som en fossil dinosaurie... ;)
Och om det är ett kännetecken för nosematos så hade redan min första hona det (en unge från hennes första kull dog precis så, och kved/skrek dessutom innan jag tog bort den) , och i så fall har alla mina kaniner det eftersom dom alla har haft kontakt med henne eller någon av hennes avkommor.

Jag tycker helt enkelt att jag har för hög dödlighet på ungarna av ingen märkbar anledning.

Vad jag har förstått så kan ca 20 % av alla kaniner ha nosematos, men man märker det inte för kaninen har så bra immunförsvar så den visar inga symtom...

Nåja, jag ska ringa Ricardo efter jul-helgerna, så får vi se vad han har för idé...

/Sara
Renoverings-bloggen: www.flatcoated.se/racksjon
Atte-bloggen: www.flatcoated.se/blog

Meritaton

« Svar #62 skrivet: 25 dec-09 kl 13:28 »
Men inga av mina vuxna djur är sjuka, eller dom ser i alla fall inte sjuka ut. Den enda jag har att gå på är att jag haft ett antal ungar som dött vid tre till tio veckors ålder, liggande på sidan med huvudet kraftigt bakåtböjt. Som en fossil dinosaurie... ;)
Och om det är ett kännetecken för nosematos så hade redan min första hona det (en unge från hennes första kull dog precis så, och kved/skrek dessutom innan jag tog bort den) , och i så fall har alla mina kaniner det eftersom dom alla har haft kontakt med henne eller någon av hennes avkommor.

Jag tycker helt enkelt att jag har för hög dödlighet på ungarna av ingen märkbar anledning.

Vad jag har förstått så kan ca 20 % av alla kaniner ha nosematos, men man märker det inte för kaninen har så bra immunförsvar så den visar inga symtom...

Nåja, jag ska ringa Ricardo efter jul-helgerna, så får vi se vad han har för idé...

/Sara

Ja ring honom, de är nog de bästa och då tror jag också du får bäst vägledning.

Att kaninerna haft huvuna bakåt beror nog på smärta skulle jag tro.

Dela detta:

* Inloggade just nu

808 gäster, 1 användare
Stengrim

* Forum

* Om tidningen Åter

- Har dessa godingar i mitt fritidshus och har lagt band på själv att inte läsa de förens jag har läst ut en annan bok, mycket tråkigare bok, vilket gett mig en rejäl sporre att läsa ut den och börja med dessa tidningar! Har tjuvläst en och spoiler, den var jätteintressant!
/Rebecca B

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser