Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Hjälp mej att tänka !  (läst 1551 gånger)

Travelerhorses

• Häxa och djurvän.
    • Värmland
Hjälp mej att tänka !
« skrivet: 05 nov-09 kl 20:45 »
Okej , jag har ett litet fönster på hönshuset som ligger i sydvästläge.
Det är ca 30*20cm o hönsen sitter ofta där o kikar ut .
Kan man inte bygga nåt så dom kan gå in o ut där MEN utan att räven tar sej in ??
När vi kvinnor får orgasm utsöndras ämnet oxytocin, vilket gör oss mjuka, snälla, gulliga och omtänksamma.Så när ni män klagar på hysteriska, förbannade och frustrerade kvinnor,bör ni komma ihåg att det faktiskt är ni män som inte gör jobbet tillräckligt bra...

Daaniel

• Gäst
SV: Hjälp mej att tänka !
« Svar #1 skrivet: 05 nov-09 kl 20:50 »
hur högt upp sitter fönstret?

Travelerhorses

• Häxa och djurvän.
    • Värmland
« Svar #2 skrivet: 05 nov-09 kl 21:05 »
Nederkanten är ca 150cm över marken -.
När vi kvinnor får orgasm utsöndras ämnet oxytocin, vilket gör oss mjuka, snälla, gulliga och omtänksamma.Så när ni män klagar på hysteriska, förbannade och frustrerade kvinnor,bör ni komma ihåg att det faktiskt är ni män som inte gör jobbet tillräckligt bra...

Travelerhorses

• Häxa och djurvän.
    • Värmland
« Svar #3 skrivet: 05 nov-09 kl 21:34 »
skitdålig skiss av framsidan . ;D

putte95

• Gäst
« Svar #4 skrivet: 05 nov-09 kl 21:59 »
en tomte stege kanske :D

Travelerhorses

• Häxa och djurvän.
    • Värmland
« Svar #5 skrivet: 05 nov-09 kl 22:31 »
en tomte stege kanske :D

???? Vad e det? Bild?

putte95

• Gäst
« Svar #6 skrivet: 05 nov-09 kl 22:34 »
bara en vanlig stega i trä som är i hönsens storlek... så de han hoppa steg för steg men inte räven.. :)

Soshila

• Småland
    • Alchemilla Trädgårdshäxa
« Svar #7 skrivet: 05 nov-09 kl 22:37 »
Nog kan väl en räv klara alla stegar som en höna kan?

Travelerhorses

• Häxa och djurvän.
    • Värmland
« Svar #8 skrivet: 05 nov-09 kl 22:40 »
Repstege då ? Som man spänner ut o fäster i marken ?

Jag vill verkligen att dom ska ha möjligheten att ta sej ut om dom verkligen vill .

Ja hur duktiga klättrare är räver ?
Jag läste just att dom även klättrar i träd.

färnevik

• inte längre vingklippt
    • Västergötland
    • Älebergs lantbruk
« Svar #9 skrivet: 06 nov-09 kl 09:03 »
Rävar är dessvärre ganska duktiga klättrare... Jag tror det blir svårt att hitta en lösning där höns kommer in, men inte rävar. Möjligtvis att utrusta hönorna med passerkort då.  ::) ;D
"helst skulle varje människa ha en egen liten höna. en höna som tar tillvara på mat som blivit över, som ger ett ägg om dagen och gödsel till en blomsterrabatt..."

http://storaaleberg.blogspot.com

Fredrikslund

• Södermanland
« Svar #10 skrivet: 06 nov-09 kl 09:06 »
varför inte stänga och öppna fönstret morgon och kväll? eller du är rädd att den ska komma in under dagen också?

Travelerhorses

• Häxa och djurvän.
    • Värmland
« Svar #11 skrivet: 07 nov-09 kl 02:38 »
Ja jag är ju det , tänk om han kommer på dagen  :'(

Men jag har fnurat ,,,höns sitter ju på sittpinnar därmed har dom ju oxå fötter som kan gripa tag eller hur ?!
Om man då tar en slana (smalt träd) lite lagomt knölig o fäster en sida vid fönstret o andra i marken fast då en ganska så lång så inte lutningen blir så brant .
Kan hönsen gå tup sidledes upp då?

Daaniel

• Gäst
« Svar #12 skrivet: 07 nov-09 kl 09:14 »
har du höns som flyger bra så behöver du nog ingen trappa,pinne,stege upp till fönstrer.
Och rävar kommer mest på kvällen, men visst har man hört om en del som fått sina höns dödade av räven mitt på dagen.

Anna Ho

• Östergötland
« Svar #13 skrivet: 07 nov-09 kl 09:36 »
Rävar hoppar ganska högt oxå tyvärr iaf om de vet att det finns mat lättillgängligt
"Lycka är att ha en Heeler i hälarna och en korthårs Collie i knät :-)"

Har mjölkkor, hundar, häst, huskatter och en Maine Coon, marsvin och höns: dv RIR, dv Plymouth Rock och dv Sussex.

Daaniel

• Gäst
« Svar #14 skrivet: 07 nov-09 kl 09:51 »
isåfall finns det inget att göra? det går inte att ha en pinne/stege upp då kan räven gå upp, och man kan inte göra så dom ska flyga upp då hoppar räven upp ???
« Senast ändrad: 07 nov-09 kl 10:04 av Daaniel »

äppelpaj

• Småland
« Svar #15 skrivet: 07 nov-09 kl 09:53 »
Kanske en liten bräda en bit under ingången som hönsen kan flyga upp på och sedan skutta in i huset? Om nu inte en räv kan hoppa över en meter..? Och om hönsen är bra flygare..

Dela detta:

* Inloggade just nu

744 gäster, 2 användare
imlo, Karlsdotter

* Forum

* Om tidningen Åter

- Köpte numret främst för att jag tänker lära mig spinna, men förutom det fanns mycket annat intressant, som skötsel av naturbetesmarker och hoppfulla nybörjarbrev!
/Johanna W

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser