Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  En hane för mycket...  (läst 993 gånger)

Attes matte

• Jämtland
En hane för mycket...
« skrivet: 04 nov-09 kl 00:52 »
Ikväll höll jag på att skratta ihjäl mig i stallet. Jag har haft sju honor på tillväxt i en box och dom har börjat göra upp om rangen lite dom senaste veckorna... Typ rida på varandra och gruffa lite, men inget som dom inte redde ut, så jag lät dom vara...
Jaha, och så ikväll när jag höll på och grejade så såg jag i ögonvrån att en av dom viltgrå brokade red på en annan... Men för tusan, tänkte jag, har ni inte klarat upp det här än! Och sen ser jag den brokade "honan" grymta till och trilla på sidan... Eeeehhh... Va?! Och jo, mycket riktigt... när jag kollade så var det en HANE!!!  ;D Pinsamt...  ::)  Så nu är det väl bara att sära på dom allihop och vänta i drygt fyra veckor och se om det blir nåt...  ::)
Men snacka om att den killen har levt som en tupp i hönsgården!  ;D Men nu är det slut på det roliga för honom... han får flytta ut.  ;)

Dom andra sex är alla honor, jag kollade alla för säkerhets skull...  ::)

Men nu har man ju lärt sig den läxan i alla fall...  :-[

/Sara
Renoverings-bloggen: www.flatcoated.se/racksjon
Atte-bloggen: www.flatcoated.se/blog

skogstrolla

• Jämtland
SV: En hane för mycket...
« Svar #1 skrivet: 04 nov-09 kl 07:35 »
hahaha fniss fniss fniss
japp känner igen de hahaha
mina i kaningården fick ju en kull å de visade sig att de va en herre där*S*
E man nog tokig så går de....fast jag e själv..
skogstroll med två ardennerdamer,åsenfår,dikor,höns,gris å gård

Attes matte

• Jämtland
« Svar #2 skrivet: 04 nov-09 kl 10:17 »
Ja, jösses, vilken humor... Men tur att jag upptäckte det nu och inte när jag höll på och slakta dom...  ::)

/Sara

Dillen

• Östergötland
« Svar #3 skrivet: 04 nov-09 kl 11:18 »
Hehe låter som drömsituation för en liten kaninhane!  ;D

Så nu kanske du får 6 kullar?  ;)
Bor utanför Norrköping. Intresserad av djur & natur. Har gotlandskaniner och bortskämda dvärgkaniner. Drömmer om höns och fjällvandring.

Angelika

• Blekinge
    • Blekinge
« Svar #4 skrivet: 04 nov-09 kl 11:43 »
känner igen det  :D
när vi började med kanineriet hade vi en liten gulbrokig hona (köpt som hona av uppfödaren) som vår son, som då var ganska liten, döpte till "Blomma Prinzessa". När min man nån gång städade burarna och satte Lavendel och Blomma Prinzessa ihop en kort stund (två tjejer det är ju ingen fara...) då visade det sig att Prinzessan var en Prins... ;D
Men det blev inga ungar efter det.

Gösta

« Svar #5 skrivet: 04 nov-09 kl 16:53 »
Många som gjort det misstaget. hart även sett på utställningar kaniner som blivit bedömnda men missat könet. Bedömd hona 8 månader 95p. Visade sig vara en välutvecklad hane när jag kollade ::)
Kom att tänka på historien om Östermalmsdamen som ringde till veterinären. Hennes innekatt hade fått ungar :-\ Detta var enligt henne omöjligt eftersom katten alltid var inne. Veterinären åkte dit, konstaterade att det fanns kattungar men ifrågasatte jungfrufödsel. Måste det vara sa tanten. I det samma kom det fram en stor hankatt under soffan.. Men den där sa veterinären?? det är ju hennes BROR!!! ;D ;D ;D
Gösta

LillaSophie

• Det finns ingen volymknapp på "suverän".
    • Västergötland
    • Nordbornas
« Svar #6 skrivet: 04 nov-09 kl 18:59 »
det är ju hennes BROR!!!

jisses, ja. det är klart att det inte blir kattungar då. kanske jag borde tala om det där för min hanhund som uppvaktar sin syster som är i höglöpen just nu.  ::) tanten kan inte kommit sig utanför storstan många gånger under sitt liv.
And always remember: The early bird the gets the worm, but the second mouse gets the cheese.

Attes matte

• Jämtland
« Svar #7 skrivet: 04 nov-09 kl 19:22 »
Ja, jag kanske får sex kullar nu... Väldigt olämpligt egentligen, eftersom jag hade tänkt att pausa med kullarna en månad drygt för att bygga nya burar... Och enda bra stället att ha dom är där boxen är, vilket oxå är där hörnet på dom nya burarna kommer att hamna...
Nåja, det löser sig. Det kan i alla fall bli en del fina färger, så med lite tur får jag läckra skinn efter misstaget. Alltid nåt... ;)
/Sara

Dela detta:

* Inloggade just nu

632 gäster, 0 användare

* Forum

* Om tidningen Åter

- Mycket intressant och inspirerande läsning! Jag har lärt mig mycket användbart, bl.a inför eventuella framtida getter. Tidningen är dessutom väldigt fin att bläddra i. Otroligt prisvärd! En får mycket för sina 30 kronor.
/Sofie S

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser