Det blev en upplevelse att besöka duvmässan i Kassel. Visserliggen tog det en dag att köra, åkte kl. fem på morgonen hemmifrån, vidare till Tibro och sedan Jönköping där vi plockade upp den fjärde duvgubben

. Vi åkte över bron till Köpenhamn, färjan över till Rostock och så var det bara 45 mil kvar. Kom fram till Kassel vid nio tiden efter det hade varit köbildning efter autoban.
Lördagen gick åt till att titta, känna och försöka få in alla intryck som ej fick plats. Att det fanns så mycket duvfolk kunde man inte drömma om, det bara fyldes på under dagen som gick, det var svårt att ta kort. Alltid någon ivägen eller så försvan blixten i det stora utrummet, vet inte hur många hallar det fanns. Det fanns allt mellan himmel och jord när det gällde grejer från stora lastbilstransporter, duvslag, inredningar, datasystem, märkringar, ägg, kläder med duvsymboler, foder av alla de sorter m.m. ja och en massa duvor man kunde titta och hålla i. Det fanns en hall med kaniner och rasduvor också.
När man skulle gå in i matsalen för att ta sej en öl och mat så var det ett sårl där innne av alla, en gubbe sa där att det var minst 4000 personer i matsalen och mitt i allt stod ett stolpduvslag. Jag tog en massa bilder men tyvärr blev det många dåliga foton som jag har fått ta bort

men jag ska lägga in en del så man får en liten uppfatning av hur det ser ut och på lite duvor.
MVH
/Lars