Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Vilka har MESar eller GESar??  (läst 12375 gånger)

Minnas

• Dalarna
    • Rensbyn´s Höns
SV: Vilka har MESar eller GESar??
« Svar #40 skrivet: 03 nov-09 kl 22:14 »
Där har du några...men ska skärpa mig och fota lite nya bilder till hemsidan.

Linkoso

• -
    • Höns i Trunsby
« Svar #41 skrivet: 03 nov-09 kl 22:17 »
egentligen är väl raser bara byggd för att vara just stridhöns. men om dom födds upp i ett varmt och gott hem så skulle det förvåna mig om de skulle bli elaka på någotvis. är väl samma sak med hundar, ska inte säga så mycket då jag inte äger någon. men pittbull är ju tex känd för att vara en elaking, men om han har en matte elelr husse som uppfostrar han väl så blir väl även han en snäll och gullig hund? :)

Läste på backyardchickens om en man som fått en tupp han inte riktigt visste vad det var... Han hade fått rådet att han absolut inte fick gå ihop med några andra tuppar... För han skulle slåss till döden.  :-\ Kommer inte ihåg vad rasen hette... Något på A har jag för mig... En "riktig" jäkla stridstupp med instinkter att döööda.  :-X  :(
Var rädd om det liv ni har, ni vet aldrig när det tar slut ...
♥♥♥ www.honsitrunsby.webs.com ♥♥♥ ~~~ www.hönsträff.se ~~~ Visar vägen till kacklet ~~~
Kommer ni till Byledagen 25/5 - 2013? :) http://www.facebook.com/events/465511106842445/?fref=ts

Linkoso

• -
    • Höns i Trunsby
« Svar #42 skrivet: 03 nov-09 kl 22:22 »
Nu kom jag på det!

Asils, heter rasen. Står att Cornish (indisk stridshöna?) är framtagen ur denna.

Och såhär står det på feathersite (översatt för underlättnad för vissa =)... Eller försvårar då min autamatiska översättare suger... xD)

"Vad gör ASILS se ut och var är de ifrån? Tja, ASILS är förfäder Cornish rasen, så de ser ut ungefär som en smalare, atletiska Cornish. Den Asil utvecklades i Indien som en kämpande fågel, men annorlunda än den engelska spel - en Asil är som en boxare (mot en fäktare) och värderas för uthållighet. De är tunga benfri, tung muskulös, mycket hård fågelvilt (bare bröstben), med något av en rät transport. Ögonen är en sorts Pearl White med en grönaktig nyans och en tung panna ås (som en hök). Båda könen har en liten ärta kam, men inga slör, och det sluttande svans tenderar att fläkten horisontellt snarare än vertikalt. Hönsen är dåligt lager, men mycket envis normgivare, och grubblar i flera månader (jag använder oftast ASILS att kläcka de flesta av mina barn eftersom de är de mest tillförlitliga). ASILS är vanligtvis mycket tama och lätta att hantera, och en av mina ( "Ana") är en särskild husdjur som gillar att följa mig runt och leta efter allmosor.

Den största nackdelen med rasen är att thay är stridslysten till en extrem - mina höns har lärt sig att lämna varandra ensamma, eftersom min hund ska avbryta slagsmål, men på två månader gamla kycklingar kommer att kämpa tills deras ögon sväller stängd och de kan inte stå upp. "Gez"[Hunden] försöker hjälpa, men hon kan bara hantera just så många på en gång, och medan hon plockar en upp och transporterar bort den, kommer ett par att gå på det. Lyckligtvis är de också mycket härdig, och sällan orsaka dödsfall som ung. Är de till besvär ibland? Ja. Är de intressanta och unika fåglar som jag tycker om egentligen? Ja det också. Jag kommer aldrig att få massor av dem, men jag har alltid ett fåtal. "

Så... Mot människor kan de vara snälla, men det verkar som om vissa raser verkligen är skapade för endast strid... Som ni läste börjar de slåss redan som kycklingar...  :-\
« Senast ändrad: 03 nov-09 kl 22:25 av Linkoso »
♥♥♥ www.honsitrunsby.webs.com ♥♥♥ ~~~ www.hönsträff.se ~~~ Visar vägen till kacklet ~~~
Kommer ni till Byledagen 25/5 - 2013? :) http://www.facebook.com/events/465511106842445/?fref=ts

Levnadsglad

• Det ordnar sig alltid :-)
    • Ångermanland
    • Livet på landet
« Svar #43 skrivet: 03 nov-09 kl 22:25 »
Ha ha ha...ja den översättaren hade jag inte anställt! ;D
Har äntligen hittat mitt dröm-Torp där jag bor med min dröm-hund och mina dröm-Fjädrar.

Linkoso

• -
    • Höns i Trunsby
« Svar #44 skrivet: 03 nov-09 kl 22:26 »
 ;D ;D ;D ;D ;D

Men jag har läst från flera "jag fattar inte engelska så bra"... xD Så jag tänkte... Jao, undrar om det blri bättre... Haha!! XD

Levnadsglad

• Ångermanland
    • Livet på landet
« Svar #45 skrivet: 03 nov-09 kl 22:30 »
*skrattar*..jag vill då inte ha höns som följer efter mig o letar efter "allmosor".......*skrattar ännu mer*
Har äntligen hittat mitt dröm-Torp där jag bor med min dröm-hund och mina dröm-Fjädrar.

Linkoso

• -
    • Höns i Trunsby
« Svar #46 skrivet: 03 nov-09 kl 22:32 »
VA? XD ... Hahahaha! (okej, det här blev sämre än väntat) XD Läste inte igenom så ordentligt själv innan...  :-[  ;D

Levnadsglad

• Ångermanland
    • Livet på landet
« Svar #47 skrivet: 03 nov-09 kl 22:41 »
Hönsen är dåligt lager, men mycket envis normgivare, och grubblar i flera månader (jag använder oftast ASILS att kläcka de flesta av mina barn eftersom de är de mest tillförlitliga).

Skrattar så jag får magknip!!! "grubblar i flera månader"..........*asgarv* ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D

torparhulda

• Bondmora på mjölkgård
    • Östergötland
    • Lodhults Skomakeri
« Svar #48 skrivet: 04 nov-09 kl 21:31 »
'underbart rolig översättning! haha ;D ;D ;D
Den som har en lever får se

Fredrikslund

• Södermanland
« Svar #49 skrivet: 04 nov-09 kl 21:32 »
ja, satt själv och skrattade ;D har  testat att översätta till tyska en gång för att jag skulle skriva till en uppfödare där, undrar hur det lät egentligen ???  :P

Linkoso

• -
    • Höns i Trunsby
« Svar #50 skrivet: 04 nov-09 kl 21:54 »
Hahahaha... x'''D

Nej, nu måste vi nog övergå till ämnet... ;) Inte om knasiga översättningsfunktioner. xD Haha!

_olfi_

• Medelpad
« Svar #51 skrivet: 05 nov-09 kl 17:33 »
Där har du några...men ska skärpa mig och fota lite nya bilder till hemsidan.

Jag skulle verkligen kunna tänka mig att ha denna ras, från början tyckte jag de var lite halvfula, men med tiden så gillar jag dem mer och mer faktiskt. Nu har inte jag någon aning om hur de är till sättet förstås, tyvärr verkar det inte som vi kommer ha några ändå eftersom vissa andra här hemma tycker att de inte ser riktigt kloka ut...  :P
Har Antwerpen Skägghöns och stor Cochin i flera färger, stor Sussex Vit/svart columbia, Amerikansk gul gås och Zebrafinkar.

Minnas

• Dalarna
    • Rensbyn´s Höns
« Svar #52 skrivet: 05 nov-09 kl 19:30 »
Denna ras är speciell och ser ju speciell ut antingen får man höra OHHH va fina dom är eller också Men gud vilka smala höns och vilka ben ett barn som var här en gång tyckte det såg ut som dom hade cykelbyxor på sig. ;D
Men dom är underbara man kan ofta ha dom i grupper med flera tuppar i. Mina går ute med dom stora Cochin och det funkar bra, inne i hönshuset har dom bås dom kan flyga upp och sätta sig i där dom har sin mat och sitt vatten. Men lika ofta äter dom med dom andra djuren. Men man ska tänka på att inte har för kallt i hönshusen vintertid.

Jomark

• Västerbotten
« Svar #53 skrivet: 05 nov-09 kl 20:52 »
Jag har också MESar, tycker dom är fruktansvärt charmiga. Och dom sticker ju ut ur mängden med deras lång ben och smala kroppar  ;D
Vet dock inte vad det är för färg på dom, men det spelar mindre roll. Ska nog försöka få tag i flera till våren då jag blivit riktigt fäst vid dom.

Synd bara att dom inte är lika köldtåliga som andra höns, men jag har en värmelampa på som dom sitter under.
Jag har inga speciella kunskaper, jag är bara passionerat nyfiken.

_olfi_

• Medelpad
« Svar #54 skrivet: 05 nov-09 kl 22:58 »
Haha, jag läste översättningen nu, störtskönt..  ;D
Har Antwerpen Skägghöns och stor Cochin i flera färger, stor Sussex Vit/svart columbia, Amerikansk gul gås och Zebrafinkar.

Levnadsglad

• Ångermanland
    • Livet på landet
« Svar #55 skrivet: 07 nov-09 kl 21:47 »
I går hämtade jag hem ytterligare två underbara små damer...Lili och Susie! :)
Älskar de redan!! ;D

Daaniel

• Gäst
« Svar #56 skrivet: 07 nov-09 kl 21:48 »
I går hämtade jag hem ytterligare två underbara små damer...Lili och Susie! :)
Älskar de redan!! ;D
Såg en annons på blocket om två mesar som hette Lili och Sussie , är det dom du köpt??

Levnadsglad

• Ångermanland
    • Livet på landet
« Svar #57 skrivet: 07 nov-09 kl 21:55 »
Jajjamen ;D ;D

Försööökte verkligen stenhårt flera veckor att ignorera annonsen....men det gick bara inte till slut...jag är ju MES-tokig ;D

Riktigt underbara små damer är det :D

Tricia

• Sydney
    • Västergötland
    • Kennel Mimmtrix
« Svar #58 skrivet: 11 nov-09 kl 00:42 »
Va?????????!!!!!!!!!!!! :o :o :o :o :o :o
Har du köpt ÄNNU mera??????? ;D :D ;D :D
Jag får mina på söndag! Kan knappt vänta! Det ska bli så HIMLA kul med dessa MES ar! ;D ;D ;D ;D
Återkommer då med bilder på MINA MESar!!!! ;D ;D ;D
Mimmi
Jaktfasan, Stor och dvärg Bielefelder, Kopparh Maran,  MES. Wyandotte stor, silversv rand. Dvärg Wyandotte rand: Silversvart. Legbarfärgad, Lavendel, Vita, röd porslin. Silversvart bandade. Holländare: Lavendel, blå, svart, citron och guldporslin. Uppf av stående fågelhundsrasen: Weimaraner

Levnadsglad

• Ångermanland
    • Livet på landet
« Svar #59 skrivet: 14 nov-09 kl 23:51 »
Kunde ju inte motstå dessa två :-[

Ser fram emot bilderna!! ;D

Dela detta:

* Inloggade just nu

550 gäster, 1 användare (1 dolda)

* Forum

* Om tidningen Åter

- Verkar vara en mycket användbar tidning!
/Marcus

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser