Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Det bor en villd Get i skogen  (läst 55417 gånger)

Zadie

• Västerbotten
SV: Det bor en vild Get i skogen
« Svar #260 skrivet: 03 sep-12 kl 16:09 »
>:D Och jag som inte kan se filmer längre!  Om jag loooovar att försöka hitta nån som kan hjälpa mig med inställningarna på min nätläsare, kan någon av er berätta vad man ser på filmen?  Tack!  :D

Du menar den som var länken "Landet runt", eller hur? Det är ett svt-klipp där en karl säger att Geltzin är jagad av Länsstyrelsen och sen att man hittat damer till honom och sen är det en snutt ur filmen som Gismo postade. Lyckades du se Gismos film så har du i alla fall inte missat någon fin get-action! :)

(Om du tror att jag kanske kan hjälpa dig med inställningarna i webläsaren såhär på distans är det bara att pm:a!)
Norrlänning som återvänt hem och lite till. Liten gård med hundar, katter, hästar, höns och lappgetter.

Trollmor

• Måtte jag inte leva förgäves.
    • -
SV: Det bor en villd Get i skogen
« Svar #261 skrivet: 04 sep-12 kl 08:56 »
Aha.  Tack.  Jag oroade mig för att det var nåt nytt reportage på plats.

Nån som vet hur det har gått med länsstyrelsen och allt annat?
En får va gla att en ä sum en ä, när en nu ente ä sum en saa.

novisen

• Bohuslän
« Svar #262 skrivet: 16 dec-13 kl 11:39 »
Jag har hört att det finns en almenacka med hela Geltzinhistorien.  Är det sant eller bara ett rykte eller.  Har någon hört något, vore det intressant att veta.  Hur gick det med länsstyrelsen, vet någon?  Almanackssnacket är det en myt??????     Väldigt nyfiken.

Håning

• Gäst
« Svar #263 skrivet: 16 dec-13 kl 11:47 »
Geltzin verkar iaf må bra:
Landet runt
Går inte att se den filmen

Trollmor

• -
« Svar #264 skrivet: 16 dec-13 kl 19:27 »
Kan novisen möjligen ha råkat blanda ihop Gelzin med Getalmanackan?  Men den innehåller "bara" vackra bilder på forummedlemmarnas egna getter.

TiB

• Dräng, på egen gård.
    • Småland
    • maskinochtryckluft.se
« Svar #265 skrivet: 16 dec-13 kl 20:28 »
Det sista jag hörde var att Geltzin flyttade ut i en annan busch för att leva ett liv som obemärkt, å så pratar vi inte mer om det  :-X

Getalmanacka måste va en sån som aldrig är där den ska, HUR man än försöker. Det har vi alltid minst en.  o:)
« Senast ändrad: 17 dec-13 kl 04:07 av TiB »
En röst talade till mig ur kaoset och sade;
Le, var glad, ty det kunde varit värre.
Jag log, jag var glad, och det blev värre!

Trollmor

• -
SV: Det bor en vild Getalmanacka i skogen
« Svar #266 skrivet: 16 dec-13 kl 20:49 »
I så fall pratar vi om getalmanackor på rymmen i stället?  ;)

Anders S

• -
    • Fröodling.se
« Svar #267 skrivet: 17 dec-13 kl 00:52 »
Det är nåt mytiskt över Geltzin. Är han månne alternativ.nu:s mest mytiska figur? Eller ska jag säga mystiska? Eller båda? Han är väl i.o.f.s. inte forummedlem (i så fall under pseudonym) men han är i alla fall ganska flitigt omtalad här.

Jag associerar till Twin Peaks, men jag vet inte om det är rätt för jag följde knappt den serien alls. Hade redan slutat kolla på TV då. Jag menar inte handlingen utan det där mystiska draget i historien.

Hur det än må vara med den saken så vill jag framhålla Geltzins storhet. Trots alla försök till tillrättavisningar från förmenta experter på vad getter verkligen behöver, så höll Geltzin och hans sympatisörer ut. Geltzin och hans lite speciella liv dränktes inte i fördömanden. Han var till synes oberörd. Han var för stor för att dras ned av såna småaktigheter. 

Jag hoppas han har ett bra liv där han håller till nu.

Eva o Getterna

• Uppland
« Svar #268 skrivet: 18 dec-13 kl 09:07 »
Önskar Geltzin god jul. Hoppas han har det bra. Tänker på han då och då. Men det verkar som uppmärksamhet är av ondo för Geltzin så det är väll bäst att bara tänka. Man vet ju inte vem som läser det som skrivs och man vill ju inte bidra till förföljelsen.
Lapgetter och höns Gott o blandat, Hedemora o Stor Brahma

Trollmor

• -
« Svar #269 skrivet: 19 dec-13 kl 04:16 »
Nej, vi vill inte det.  Men visst är det kul att få lite rapporter ...  :)

Dela detta:

* Inloggade just nu

1165 gäster, 1 användare
javill

* Forum

* Om tidningen Åter

- Fantastisk tidning, börjat prenumerera nu xoxo
/Robbin

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser