Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  funderingar kring att bygga ett minihus på hjul  (läst 28899 gånger)

scand

• Södermanland
SV: funderingar kring att bygga ett minihus på hjul
« Svar #60 skrivet: 09 mar-11 kl 08:17 »
Lite mer husvagn än vagn men ack så fin. :)

http://tinyhometeardrop.blogspot.com/

/STEFAN

Skåningen

• Västergötland
« Svar #61 skrivet: 23 mar-11 kl 16:24 »
Hejsan! Visserligen inte förvånad, men ack så glad jag blir av att hitta likasinnade. Jag vill bygga ett litet hus, jag vet inte hur det ska se ut, vad det ska kosta, var jag ska ha det eller hur jag ska bygga det. Det är däremot vet är att jag ska bygga ett eget litet hus och flytta till en liten tomt någonstans. Jag skriver då här därför att jag inte har någon som helst aning om hur jag ska genomföra projektet. Tips, idéer och tankar uppskattas!

(Ursäkta om jag hijackar tråden, kan ska en ny om så önskas.)

Tacksam för svar!
Fredrik Nilsson

SebastianJakobsson

• Uppland
« Svar #62 skrivet: 19 apr-12 kl 12:51 »
Vad sker på vagnsbyggefronten då? Jag är sugen och ska börja snickra ihop så snabbt som möjligt. Finns det mer folk som är sugna på att bygga. Då kan man ju börja bygga tillsammans kanske. Mycket trevligare.

TiB

• Dräng, på egen gård.
    • Småland
    • maskinochtryckluft.se
« Svar #63 skrivet: 19 apr-12 kl 13:33 »
Hejsan! Visserligen inte förvånad, men ack så glad jag blir av att hitta likasinnade. Jag vill bygga ett litet hus, jag vet inte hur det ska se ut, vad det ska kosta, var jag ska ha det eller hur jag ska bygga det. Det är däremot vet är att jag ska bygga ett eget litet hus och flytta till en liten tomt någonstans. Jag skriver då här därför att jag inte har någon som helst aning om hur jag ska genomföra projektet. Tips, idéer och tankar uppskattas!

(Ursäkta om jag hijackar tråden, kan ska en ny om så önskas.)

Tacksam för svar!
Fredrik Nilsson

OM jag skulle byggt något på hjul skulle jag köpt Neiklots huggarvagn. Tänk 7x2,5 meter, som han var beredd att nästan ge bort! Den främre delen som var avskild från bostadsdelen skulle man ju kunna ha till vedbod eller hönshus. Resten vore ju lämpligt att tilläggsisolera invändigt, kaminen borde kunna hålla drägligt varmt.

Undrar om han har den kvar? Ett riktigt klipp, för den som vill bo på hjul.

PS. Kanske var Neiklots Duva som ville sälja den. Ett sätt att få ha honom hemma i duvslaget ibland? ;D
« Senast ändrad: 19 apr-12 kl 13:36 av ToA »
En röst talade till mig ur kaoset och sade;
Le, var glad, ty det kunde varit värre.
Jag log, jag var glad, och det blev värre!

Imp

Dela detta:

* Inloggade just nu

653 gäster, 2 användare (1 dolda)
gorlan

* Forum

* Om tidningen Åter

Kan verkligen rekommendera denna utmärkta matnyttiga publikation! Blir förvånad varje gång den dimper ner hur bra och detaljerade artiklarna är. Dessutom mycket inspirerande. :)
/Anders Ö

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser